کد خبر: ۶۹۳۳
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی لرستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان خبرداد:
رشد 15 درصدی تولیدات دامی استان
معدوم شدن46 تن فراورده‌های دامی

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان از رشد 15 درصدی میزان تولیدات دامی این استان خبر داد و گفت: همچنین در 6 ماهه نخست سال 46 تن انواع فرآورده‌های دامی با نظارت و کنترل بازرسان این اداره کل معدوم شدند.

"دکتر گودرزی" در همایش روز ملی دامپزشکی افزایش ضریب ایمنی در دام‌ها و کنترل بیماری‌های دام و طیور را عامل موثر در افزایش فرآورده‌های دامی در استان برشمرد و افزود: هم ‌اکنون 36 مرکز درمانی و بیمارستانی ، 41 مرکز دارویی و 5 مرکز پخش دارو در استان فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در کنترل بیماری‌های دامی دارند.

وی با بیان اینکه دامداری‌های سنتی از مشکلات استان است، تصریح کرد: کنترل بیماری‌ها در واحدهای سنتی مشکل است و باید صنعتی شوند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان وجود 3 میلیون راس دام سبک و 270 هزار راس دام سنگین در لرستان را ظرفیتی مناسب برای دامپروری استان دانست و گفت: می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه‌های اشتغال فراوانی را در لرستان ایجاد کرد.

گودرزی از کاهش تصدی‌گری با حمایت از بخش خصوصی در دامپزشکی خبر داد و گفت: فعالیت‌های قابل توجهی در راستای واگذار کردن امور به مردم و توانمندسازی تشکل‌های غیردولتی در استان انجام شده است.

-----------------------------

 

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:
شهرکرد// هدفمندی یارانه ها در افزایش قیمت داروهای دامپزشکی تاثیر نداشته است


مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در افزایش قیمت داروهای مورد نیاز صنعت دامپزشکی تاثیری نداشته است. 
 دکتر حمید مهری به مناسبت روز ملی دامپزشکی گفت: داروهای دامی از سال 87 صددرصد در کشور تولید می شود.

وی افزود: در بحث مواد اولیه نیز واردات این مواد از سال 1387 تاکنون به کشور بدون مشکل انجام شده و تحریم کشورهای غربی بر تامین و تهیه داروهای مورد نیاز دام و طیور کشور بی تاثیر بوده است.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تاکنون این صنعت با کمبود دارو و افزایش قیمت مواجه نشده است.

گفتنی است چهاردهم مهرماه به عنوان روز ملی دامپزشکی نامگذاری شده است.
 

-----------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد:
کاهش 84 درصدی دام غیرمجاز در استان

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از کاهش 84 درصدی ورود دام غیرمجاز در 6 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به استان خبر داد.

"محمد رضایی" در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تاکنون برای 3 میلیون و 559 هزار و 279 نوبت سر واکسیناسیون دام علیه بیماری‌ها انجام شده است.

وی افزود: از این آمار یک‌ میلیون و 886 هزار و 219 نوبت سر مربوط به بیماری‌های واگیر دامی چون آبله، تب برفکی و آنتروتوکسمی و یک میلیون و 673 هزار و 60 نوبت سر واکسیناسیون علیه بیماری‌های مشترک انسان دام چون سیاه زخم، تب مالت و هاری انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به این که بیماری تب کریمه کنگو از بیماری‌های انگلی خارجی خطرناک است، تصریح کرد: از این‌رو عملیات سم‌پاشی اماکن دامی و سم‌پاشی بدن دام نیز انجام شد.

رضایی ادامه داد: هم ‌اکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در خراسان جنوبی مشاهده نشده و در این خصوص 8 هزار و 616 لیتر سم در سطح استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 19 هزار راس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های دام استان کشتار شده است، گفت: 2 هزار و 800 گاو و گوسفند و 366 نفر شتر نیز در کشتارگاه‌های استان کشتار شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: در همین راستا 7 هزار و 156 کیلوگرم گوشت ضبط و از چرخه مصرفی انسان خارج شد.

رضایی در خصوص توزیع تخم مرغ در استان تاکید کرد: هم ‌اکنون تخم مرغ نشانه‌دار در مراکز عرضه توزیع می‌شود و تخم مرغ‌های بدون نشانه و تاریخ تولید جمع‌آوری می‌شوند.

وی با اشاره به این که با توجه به حساسیت موضوع به استان‌های دیگر برای وارد کردن تخم مرغ نشانه‌دار به این استان مکاتباتی انجام شد، گفت: مردم باید در صورت مشاهده فروش تخم‌مرغ بدون نشانه باید به دامپزشکی استان اطلاع دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از شناسنامه‌دار کردن لاشه‌های استحصالی در این استان خبر داد و گفت: گوشت در کشتارگاه‌ها با چهار اتیکت مخصوص و با ضریب امنیتی بالا عرضه می‌شود.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اردشیر
|
-
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
اظهارات آقای دکتر مهری ..... و خارج از وظایف ایشان است همه می دانند که پس ازهدفمندی یارانه ها همه چیز گران شده است شخص رییس جمهور نیز اخیرا ودر کفتگوی زنده با مردم به آن اشاره کرده اند
ال.
|
-
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
اظهارات آقای دکتر مهری ..... است ایشان مدیرکل دامپزشکی استانی هستند که درآن هیچ کارخانه داروسازی وجود ندارد که نامبرده از کاهش یاافزایش قیمت دارو اطلاع داشته باشد ضمنا اظهارنظر دراین خصوص باید توسط مدیرکل دارو ،درمان سازمان دامپزشکی انجام شود نه مدیرکل یک استان
محمدحسین
|
-
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
باسلام
بیانات مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال وبختیاری کاملا متین ودرست است هیچ دارویی گران نشده است ضمنا اگر کمی هم گران شده باشد با سرانه یارانه ای که قراراست برای گوسفند وگاو وطیور و... اختصاص یابد مشکل حل خواهد شد
البرز
|
-
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
احمدی نژاد:‌با اجرای طرح هدفمندی،‌قیمت ها فقط 6 درصد بالا رفته است(سایت عصر ایران )
چگونه است آقای مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال وبختیاری برخلاف این بیانات رییس جمهور صحبت میکند درحالی که این گفته رییس جمهور هم خیلی با واقعیت موجودبازار همخوانی ندارد وقیمت هابیشتر از6درصد کران شده اند .(کاتولیک تر از پاپ راشنیده بودید )
احسان
|
-
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
* آخرین نرخ تورم بیش از 17 درصد است, ((وزیر اقتصاد 13/07/90 سایت عصر ایران))
آیا مدیر کل دامپزشکی استان چهارمحال وبختیاری خبر دارند که اینگونه اظهارنظر می کنند
اردشیر
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
نماینده مردم زابل در مجلس:
مرکز آمار ایران گزارش داده است که محروم‌ترین استان کشور یعنی استان سیستان و بلوچستان، تورم‌اش بالای بیست و دو درصد است. این را من نمی‌گویم، این آماری است که خود دولت می‌دهد.» سایت عصرایران -15/07/90 -مصاحبه با آقای نورا نماینده زابل
این وضع موجود است حال بااظهارات آقای مدیرکل استان چهارمحال وبختیاری مقایسه کنید
امير
|
-
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
0
0
خوبه كه كسي براي موقعيت خودش اظهار نظر وارونه هم بكنه و فكر كنه همه ميگن هر چي شما بگي.
نظر شما
ادامه