کد خبر: ۶۹۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات شیلات با بیان اینکه در علوم دامپزشکی نیازمند نگاهی تحولاتی هستیم، تربیت نیروی متخصص در گرایش های متفاوت این رشته را یک ضرورت توصیف کرد و افزود: در این زمینه باید نیروی دکتری تخصصی تربیت کنیم.
دکتر عباسعلی مطلبی با بیان اینکه علوم دامپزشکی مورد غفلت واقع شده است، گفت: ساختارهای کنونی دامپزشکی در کشور نیاز به حمایت، تقویت و ارتقا دارد.

وی با بیان اینکه در علوم دامپزشکی نیازمند نگاهی تحولاتی هستیم،  گفت: تربیت نیروی متخصص در گرایش های متفاوت این رشته یک ضرورت است.
این مسئول افزود: امروز بیش از 25 رشته تخصصی دامپزشکی در کشور تدریس می شود و لازم است که به کیفیت آن هم توجه شود.
مطلبی به لزوم احداث دپارتمانهای تخصصی در این حوزه تاکید کرد و افزود: برای تربیت نیروی دکتری (phD) باید در همه گرایشهای دامپزشکی مراکز تخصصی ایجاد شود.
مطلبی همچنین با اشاره به استفاده از  تکنولوژیهای جدید و فناوریهای نانو در دامپزشکی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا معلومات پژوهشگران این عرصه به روز باشد و از پیشرفتهای جهانی عقب نمانیم.
جایگاه ممتاز ایران در تحقیقات دامپزشکی در آسیا
به گفته رئیس موسسه تحقیقات شیلات کشور، علیرغم همه کمبودهای موجود، جایگاه ایران در مقایسه با آسیا و خاورمیانه در مجموعه پژوهش دامپزشکی ممتاز است.
 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیاوش
|
-
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
والا مدرک تخصص که فراوااااااااااااااااان داریم. ولی حق با شماست متخصص نداریم. وقتی استاد چیز بیشتری از دانشجو ندونه و اگر هم بدونه دلش نیاد یاد بده، همین می شه.
محمدی
|
-
|
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
0
0
ببخشید من یک سوال داشتم دانشجوی کارشنسی شیلات هستم ایا میتوانم برا ی ارشد دامپزشکی بخوانم؟با سپاس
نظر شما
ادامه