کد خبر: ۶۹۳۴۰

حکیم مهر: نشست مشترک مسئولان دانشگاه لرستان و مدیران جهاد کشاورزی استان لرستان با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه در جهت کمک به تحقق شعار سال و اقدامات مشترک دانش‌بنیان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سعید محمدزاده» سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان نیز در این نشست گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز که در دانشگاه لرستان تشکیل شده‌اند با رویکرد تعامل‌گرایی به‌دنبال استفاده از همه پتانسیل‌های علمی استان برای رفع مشکلات استان هستند

محمدزاده تأکید کرد: ما باید کوشش کنیم تعاملات و هم‌افزایی‌های برون‌دانشگاهی را افزایش بدهیم تا در نهایت بتوانیم با راهکارهای علمی، مشکلات استان را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: از جمله حوزه‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، حوزه دام است که ما در دانشگاه لرستان علاوه بر ظرفیت‌های دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دارای بیمارستان تخصصی دامپزشکی هم هستیم که نیاز است از ظرفیت‌های این بیمارستان هم در همکاری‌های دوجانبه در حوزه علوم دامی، بهره‌گیری شود.

سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه لرستان و سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان بایستی با برگزاری منظم این‌گونه نشست‌های مشترک، پتانسیل‌های همدیگر را هرچه بهتر، بشناسند و بر اساس این شناخت، تفاهم‌نامه‌های مشترک مصداقی و کاربردی را منعقد کنند.

کلینیک‌های سیار دامپزشکی گسترش یابد

«دکتر امین جایدری» سرپرست دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان نیز در این نشست گفت: استان لرستان، پنج درصد جمعیت دامی کشور را دارا است و رتبه ششم کشور در زمینه تولید واحدهای دامی را دارد؛ همچنین حدود پنج تا شش میلیون واحد دامی سبک و سنگین در استان لرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: متناسب با استعدادها و ظرفیت‌های دامی استان لرستان، موضوع دامپزشکی در استان لرستان یک حوزه فعالیتی مهم محسوب می‌شود.

سرپرست دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان افزود: دام باید سالم باشد و وجود بیماری‌ها باعث تهدید سلامت دام و ضررهای اقتصادی می‌شود؛ بنابراین، مقوله دامپزشکی دارای اهمیت است که خوشبختانه دانشگاه لرستان علاوه بر وجود دانشکده دامپزشکی دارای بیمارستان تخصصی دامپزشکی نیز است.

جایدری افزود: تخصص‌های مختلف و متنوعی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان وجود دارد بایستی با همکاری مشترک با سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، بتوانیم سلامت دام در استان و پیشگیری از بیماری‌ها و درمان بیماری‌ها را نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین بایستی پژوهش‌های مشترک کاربردی با محوریت نیازهای استان را افزایش داد تا در حوزه‌های مختلف بتوانیم بهره‌وری را افزایش بدهیم.

سرپرست دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان افزود: بایستی آموزش را هم در سطح جامعه هدف همچون دامداران، گسترش بدهیم که نیازمند همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و سازمان جهاد کشاورزی استان است؛ همچنین می‌بایست کلینیک‌های سیار دامپزشکی را در سطح استان گسترش داد که در این زمینه نیز دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، این آمادگی را دارد که اقدامات لازم را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، انجام بدهد.

جایدری ادامه داد: یکی از اقدامات پیشنهادی این است که با همکاری مشترک با سازمان جهاد کشاورزی تلاش کنیم برای اقشار ضعیف و کم‌درآمد، کاهش قیمت تعرفه‌هاست که به‌صورت یارانه، توسط دانشگاه لرستان و سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، جبران شود.

 

نظر شما
ادامه