کد خبر: ۶۹۳۶۰

حکیم مهر: در راستای طرح رصد و پایش دارو و واکسن های دامی تا کنون تعداد بیش از 3500 گزارش بازدید توسط کارشناسان ستادی و شهرستانی اداره کل دامپزشکی گیلان صورت گرفته و تعداد حدود 60 پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان، «دکتر ساسان پشتیبان» رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان گیلان از کشف و معدوم سازی مقدار زیادی داروی دامی قاچاق  از یکی از داروخانه های دامی استان خبر داد.

وی اظهار داشت: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان گیلان در ادامه روند رصد و پایش دارو و واکسن های دامی در بررسی های خود از داروخانه های دامی شهرستانها مقادیر زیادی داروی قاچاق از یک داروخانه دامی در یکی از شهرستانهای استان کشف و ضبط کردند.

دکتر پشتیبان گفت: طرح رصد و پایش دارو و واکسن و مواد بیولوژیک از سال 1397 در کشور در حال اجرا میباشد و در راستای این طرح تا کنون تعداد بیش از 3500 گزارش بازدید توسط کارشناسان ستادی و شهرستانی اداره کل دامپزشکی گیلان صورت گرفته و تعداد حدود 60 پرونده  تخلف به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در بازدید از یک داروخانه دامی تعداد زیادی داروی قاچاق کشف و ضبط و در اداره تعزیرات حکومتی ضمن معدوم نمودن داروهای قاچاق مبلغ 300 میلیون ریال جزای نقدی برای متخلف در نظر گرفته شد.

همچنین برای یک داروخانه دامپزشکی به دلیل تخلف مکرر عدم حضور مسئول فنی حکم 3 ماه تعطیلی توسط هیئت رسیدگی به تخلفات صنفی نظام دامپزشکی استان صادر شد.

دکتر پشتیبان در پایان از کلیه همکاران بخش خصوصی و دولتی که در اجرای طرح رصد و پایش همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد .


نظر شما
ادامه