کد خبر: ۶۹۴۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با انتقاد از نحوه مدیریت سازمان محیط زیست، گفت: اجازه آزمون و خطا بدون مطالعه را درباره یوزپلنگ «ایران» نمی‌دهیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «علی اصغر خانی» در واکنش به تلف شدن یک قلاده توله یوز و رویدادهای اخیر پارک ملی توران شاهرود، ضمن انتقاد از برخی ندانم کاری‌های صورت گرفته، گفت: دلیل تلف شدن یک قلاده از توله یوزها مشخص نیست ولی طبق اطلاعات سازمان محیط زیست، توله یوز، کالبدشکافی شده و دلیل تلف شدن آن یک مشکل مادرزادی گزارش شده در حالی که برخی گزارش‌های رسیده به ما حاکی از نارس بودن توله‌ها به علت زایمان زودهنگام یوزپلنگ مادر است.

وی با اشاره به تشخیص اشتباه دامپزشک در تعیین نر و مادگی فرزندان یوز تصریح کرد: چه انتظاری از تیم پزشکی سازمان حفاظت محیط زیست می‌توان داشت درحالیکه در تشخیص جنسیت توله‌ها، آن‌هم پس از چند روز چنین اشتباه فاحشی می‌کنند؟!

نماینده مردم شاهرود و میامی با اشاره به روش زادآوری یوزپلنگ در اسارت، منطقه زیستکره خارتوران شاهرود را مستعد تکثیر حیوانات نادر برشمرد و یادآور شد: زیستگاه ملی و ذخیره گاه توران شاهرود در دنیا بی نظیر است و تنوع جانوری آن، وظایف متولیان و سازمان حفاظت از محیط زیست را در حفظ و حراست از این زیستگاه صدچندان می‌کند اما در کمال تأسف شاهد اقدامات بدون مطالعه و بدون پشتوانه‌ای هستیم که نتیجه‌های نامطلوب آن‌را به‌وضوح می‌توان لمس کرد.

خانی یکی دیگر از دغدغه‌های موجود در خصوص توله یوزپلنگ‌های توران را، عدم پذیرش آنها توسط یوز مادر خواند و افزود: انتظار می‌رفت تا دامپزشکان مجرب حاضر در توران شاهرود از قبل برای این معضل چاره اندیشی می‌کردند.

وی با تقبیح هرگونه آزمایش بدون مطالعه بر روی گونه‌های نادر جانوری خاطرنشان کرد: اگر رویه سازمان حفاظت محیط زیست، آزمون و خطا بر روی حیوانات نادر است اجازه نخواهیم داد تا با اشتباهات خود به گونه‌های در خطر انقراض منطقه حفاظت شده توران شاهرود آسیب وارد کنند و ما با دقت این اقدامات را رصد می‌کنیم.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
ایشون تا حالا کچا بودن!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
3
باید برای اموری مثل پروژه یوز، یک تیم قوی دامپزشکی وجود داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
هاها
دور بعدی انتخابات نزدبک است. توران درست است در سمنان است اما یک پروژه ملی است
تو برو قیمت نون را بالا ببر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
است
نظر شما
ادامه