کد خبر: ۷۰۰۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

حکیم مهر: بر اساس نتایج یک تحقیق جالب و جدید، وقت گذراندن کودکان دانش آموز با سگ ها، می تواند سطوح استرس آن ها را به طور قابل توجهی کاهش داده و آن ها را از مضرات این حس آزاردهنده رهایی بخشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سیناپرس، بر اساس یک مطالعه جدید که از طریق بررسی سطوح کورتیزول بزاقی کودکان توسط دانشگاه لینکلن بریتانیا انجام شده است، مداخلات درمانی با کمک سگ ها می توانند منجر به کاهش قابل توجه استرس در کودکان عادی و کودکان دارای نیازهای ویژه شود.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض عوامل استرس زا می تواند تأثیرات نامطلوبی بر یادگیری، رفتار، سلامت و تندرستی کودکان در طول عمر آن ها داشته باشد. به گزارش سیناپرس، تاکنون چندین رویکرد مختلف برای کاهش استرس در مدارس مورد بررسی قرار گرفته است، از جمله یوگا، تمرکز حواس، مدیتیشن، فعالیت بدنی، مداخلات سبک آموزشی و مداخلات به کمک حیوانات.

در مطالعه ای جدید در همین خصوص، محققان سطوح هورمون استرس کورتیزول را در بزاق 105 کودک هشت تا نه ساله در چهار مدرسه معمولی در بریتانیا و همچنین 44 کودک در سن مشابه از هفت مدرسه با نیازهای آموزشی ویژه در انگلستان ردیابی کردند

کودکان به طور تصادفی به سه گروه مداخله با سگ، گروه مدیتیشن و گروه کنترل تقسیم شدند. در گروه مداخله با سگ، شرکت کنندگان به مدت 20 دقیقه با یک سگ آموزش دیده و نگهدارنده تعامل داشتند. به گزارش سیناپرس، گروه مدیتیشن نیز شامل یک جلسه مدیتیشن آرامش 20 دقیقه ای بود. این جلسات دو بار در هفته به مدت چهار هفته انجام شد. ضمنا برای گروه کنترل، هیچ کدام از موارد فوق در نظر گرفته نشد تا مقایسه ها به درستی انجام شوند.

نتایج نشان داد که مداخلات به کمک سگ و وقت گذراندن بچه ها با این دوست قدیمی بشر، منجر به کاهش قابل توجه سطح کورتیزول در کودکان هم در مدارس عادی و هم در مدارس با نیازهای ویژه می شود

محققان فوق می گویند: مداخلات انجام شده به کمک سگ می‌توانند به طور موفقیت‌آمیزی سطح استرس را در کودکان مدرسه‌ای کاهش دهند و این موضوع می تواند توسط واحدهای آموزشی مورد استفاده قرار گیرد. به گزارش سیناپرس، گفتنی است این یافته های جالب در مجله دسترسی آزاد  PLOS ONE منتشر شده اند.

ترجمه: عباس روشن بین
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
1
1
من خودم از سگی که در خانه باشه خوشم نمی‌آمد چون حس می‌کردم همه جی را کثیف می‌کند ولی برای همسرم و پسر‌م یک استاندارد پودل گرفتم. از روزی که این سگ وارد زندگی ما شده همه زندگی ما را عوض کرده. واقعأ سگ بهترین دوست انسانه و احساسات داره. انقدر من به پشمالو در یک سال اخیر خندیدم که در عمر چهل و اندی ساله نخندیده بودم و شادی به خانه کوچک ما برگشته و الان هم پشمالو عضوی از خانواده است و ما دوستش داریم. شاید فکر کنید این نوشته شوخیه ولی من هم تا قبل از پشمالو همین‌جوری فکر‌می‌کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
برادر سگ نجسه و فرشته‌ها از خانه‌ای که سگ در آن باشند می‌روند. به نظرم تمام وسایل خانه‌ات را دور بریز چون نجسه و پاک نمی‌شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
1
الان اداره .... و ........ به همراه ارگان ....... و ........ می آیند و سایتتون رو تعطیل می کنند. برو استغفار کن.
نظر شما
ادامه