کد خبر: ۷۰۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مرکز تولید جنین دام‌های مزرعه‌ای پژوهشگاه ابن سینا موفق شد با تکیه بر دانش بومی جزء ۱۴ کشور دنیا در تکثیر و تولید جنین دام‌های ممتاز شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر مرکز تولید جنین دام‌های مزرعه‌ای پژوهشگاه ابن سینا گفت: پنج نژاد گاو ممتاز جهان در این مرکز نگهداری می‌شود که با جنین گیری و انتقال آن به گاو‌های عادی داخلی موفق شده ایم که در تولید شیر و گوشت گام‌های خوبی برداریم.

«محمد مهدی نادری» می گوید: گاو‌هایی شیری و گوشتی با مقدار تغذیه کمتر مقدار شیر و گوشت بیشتری تولید می‌کنند که در مجموع برای دامداری‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد سود بیشتری دارد.

او گفت: این مجموعه از سال ۹۳ با ۹ راس گاو شروع به کار کرده و اکنون با ۵۵۰ راس گاو می‌توانیم سالانه تا ۵ هزار جنین از گاو‌هایی ممتاز تولید کرده و به گاوداری‌ها انتقال دهیم.

به گفته مدیر مرکز تولید جنین دام‌های مزرعه‌ای پژوهشگاه ابن سینا فناوری انتقال جنین در خاورمیانه در انحصار ایران است و در مجموع ۱۴ کشور دنیا به چنین فناوری دست یافته اند که البته ما در سال‌های گذشته به دنبال یادگیری این فناوری در اروپا بودیم که اجازه ندادند، اما با تلاش پژوهشگران داخلی موفق شدیم به فناوری تخمک گیری و انتقال جنین به گاو‌های عادی دست بیابیم.

هم اکنون ۶۶ کارشناس و متخصص در این مجموعه فعالیت دارند که بر اساس همین توانمندی در حال توسعه این مجموعه علمی و تحفیقاتی هستیم.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
0
1
جنین های شما مفتش گرونه!!!
نظر شما
ادامه