کد خبر: ۷۰۵۸

حکیم مهر - مشاور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به تشریح وضعیت عرضه مرغ سبز در این استان پرداخت.

دکتر مینا قاضی زاده از عملکرد مطلوب اداره کل دامپزشکی استان کرمان در خصوص نظارت کامل بر تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در این استان خبر داد .

مشاور مدیر کل و رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کرمان افزود : در راستای ارایه سبد مطلوب غذایی به ساکنین استان کرمان تا کنون 16 مزرعه متقاضی و واجد شرایط اقدام به پرورش 310 هزار قطعه مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره ( مرغ سبز)در استان نموده اند که از این مجموع 8 دوره و با تعداد 205 هزار قطعه به مرحله کشتار و عرضه رسیده است.
قاضی زاده تاکید نمود: همچنین 3 مزرعه متقاضی پرورش مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره ( مرغ سبز) شامل 43 هزار قطعه مرغ به دلیل استفاده از آنتی بیوتیک طی دوره پرورش از این طرح خارج شدند که به عنوان مرغ معمولی عرضه گردیدند.
رئیس اداره نظارت عنوان کرد : از آنجا که باقیمانده های آنتی بیوتیک در فرآوردهای خام دامی اعم از گوشت مرغ موجب بروز مقاومت آنتی بیوتیک در مصرف کنندگان گردیده است و سبب کاهش دفاع بدن در مقابله با بیماریهای میکروبی شده اثرات نامطلوب و مخربی بر سلامتی انسانها دارد.
قاضی زاده اظهار داشت : پرورش مرغ سبز یکی از پیشرفتهای چشمگیر اداره کل دامپزشکی استان در جهت امنیت غذایی و سلامت مصرف کنندگان می باشد .
مشاور مدیر کل دامپزشکی کرمان اعلام کرد : گله های مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دروه پرورش از نظر ظاهری و کیفیت لاشه و یکنواختی وزن در وضعیت مناسبتری بوده و همچنین از آنجا که آنتی بیوتیکها علاوه بر مبازه با بیماریهای میکروبی بعنوان محرک رشد نیز عمل نموده و موجب افزایش وزن می گردند .
وی تصریح کرد : میانگین وزن مرغ پرورش یافته بدون مصرف آنتی بیوتیک کمتر از وزن مرغ با پرورش معمولی می باشد .
دکتر قاضی زاده بیان داشت : تمامی مراحل تایید ساختاری مرغداری دارای پروانه بهداشتی و رعایت اصول بیوسکوریتی ، کنترل سلامت جوجه یکروزه و سلامت گله پس از جوجه ریزی ، اجرای برنامه واکسیناسیون مدون ، تایید سلامتی خوراک طیور در خصوص عدم مصرف هر گونه انتی بیوتیک و موارد فزاینده رشد ، نمونه برداری طی 4 مرحله تا زمان کشتار و انجام تست مصرف آنتی بیوتیک ، اجرای ضوابط کشتار در کشتارگاه صنعتی طیور دارای پروانه بهداشتی بهره برداری ، نحوه بسته بندی ، حمل و نقل و توزیع و عرضه در مراکز مجاز و معتبر تحت نظارت کامل اداره کل دامپزشکی استان کرمان می باشد .

 

نظر شما
ادامه