کد خبر: ۷۰۶۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد: بر اساس اعلام سیاست دامپزشکی فدرال روسیه، کارخانه کنسرو ماهی ویلو پروتئین پارس واقع در شهرک صنعتی سلمانشهر توانست مجوز لازم برای واردات به کشور روسیه را اخذ نماید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر محمد حسن گلپایگانی» در ادامه گفت: به منظور توسعه استان در زمینه اشتغال و صادرات پایدار و افزایش ایمنی غذایی، ارتقاء صدور گواهی نامه های صادراتی IR در دستور کار اداره کل دامپزشکی مازندران قرار گرفت و با همکاری و مشاورت کارشناسان دامپزشکی مازندران این واحد تولیدی توانست در مرحله ابتدائی کد IR و سپس با ممیزی انجام شده، در دامپزشکی فدرال روسیه ثبت و مجوز صادراتی کنسرو ماهی به روسیه را اخذ نماید.

گلپایگانی با بیان اینکه کلیه شرکتهای متقاضی صادرات به اوراسیا فرآورده های با منشاء دامی (اعم از خام و پخته) می بایست توسط دامپزشکی کشور ممیزی و سپس در کشور مقصد ثبت شوند اظهار داشت، تا کنون 51 شرکت ایرانی تولید و فرآوری خاویار، میگو و بسته بندی ماهی در کشور روسیه ثبت شده اند.

وی افزود: شرکت های تولیدی مستقر در استان مازندران تا کنون در زمینه لبنیات، خاویار، بسته بندی ماهی و کنسرو ماهی موفق به اخذ مجوزهای لازم صادرات به روسیه و اوراسیا شده اند و در 4 ماهه اول سال جاری 640 تن لبنیات به کشور روسیه و بیش از 28985 تن انواع فرآورده های لبنی به اوراسیا صادر شده است که تمام این محصولات با نظارت های بهداشتی و ممیزی سازمان دامپزشکی کشور انجام شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
4
تبریک میگم به دامپزشکی مازندران واقعا تلاش میکنند و موفقیت بدست می اورند امیدوارم نگرش به صادرات حرفه ای تر بشه در جایی که مدیر کل استان شرایط بهداشتی را با پوشش مناسب رعایت کرده چرا فردی با لباس شخصی حضور داره ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
3
2
مدیرکل دلسوز علمی خدا قوت
نظر شما
ادامه