کد خبر: ۷۱۱۱۴

حکیم مهر: به مناسبت هفته دولت شیخ موسی احمدی نماینده مردم دیر ،کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی از شبکه دامپزشکی دیر بازدید و با رئیس وکارکنان این شبکه نشست داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، در این نشست رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیر با ارایه گزارش عملکرد یکساله شبکه دامپزشکی شهرستان گفتحوزه فعالیت دامپزشکی بسیار گسترده است به طوریکه یکی از مهمترین وظایف حوزه دامپزشکی در ارتباط کنترل و پیشگیری بیماری های دائمی و بیماری های زئونوز (مشترک بین انسان ودام) می باشد.

«اسماعیل محمودی» در نشست با نماینده مجلس با اینکه دیر نیازمند یک کشتارگاه صنعتی است اظهار داشت: احداث کشتارگاه نیمه صنعتی در دیر باید با موافقت شهرداری بندر دیر و واگذاری زمین به بخش خصوصی انجام شود.

وی گفت: استقرار بخش خصوصی دامپزشکی در اسکله صیادی جهت نظارت وکنترل شناورهای صیادی ومحصولات استحصالی وصدور گواهی بهداشتی از دیگر درخواست های ماست که نیازمند به پیگیری است.

محمودی در ادامه ارائه این گزارش به نماینده مجلس اظهارداشت: بیش از ۸هزار بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام،تازه ومنجمد در شهرستان صورت گرفته که ۵۶۴ مورد غیربهداشتی مشاهده و ۲۵مورد به مراجع قضایی (تعزیرات و دادگاه) معرفی و ۳ مورد پلمپ شده است.

وی افزود: در محور فنی و عملیاتی به منظور پیشگیری ،کنترل ومقابله با بیماریهای واگیر دام در سال تعداد ۷۷ هزار و ۸۰۰ رأس گوسفند و بز، بیش از یک هزار و ۸۰۰ رأس گوسفند وگوساله علیه بیماریهای استراتژیک و ۸ هزار و ۳۴۷ رأس گوسفند و بز علیه بیماریهای غیر استراتژیک واکسنیه شدند.

محمودی بیان داشت: برای حمایت از دامداران و رسیدگی سریع به درمان دام ها کلینیک دامپزشکی در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: خدمات درمانی دام ها (تزریق ،معاینات) بصورت کاملا رایگان در این شبکه انجام می شود.

محمودی بیان کرد: در بازدید از مراکز صنفی ۴۱۸کیلوگرم محصول غیر بهداشتی ضبط و ۷۱۷ کیلوگرم معدم شده داشتیم.

وی یادآور شد: ۴۳۴ هزار کیلو میگو پرورشی دراین شهرستان برداشت که بیش از ۹۵ درصد از آن با نظارت کامل این شبکه به کشورهای قطر، امارات متحده عربی و چین صادر شده است.

 

نظر شما
ادامه