کد خبر: ۷۱۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان گیلان از نظارت اداره کل دامپزشکی استان بر شبکه توزیع دارو و واکسن های دامی و درمان دام خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، «دکتر ساسان پشتیبان» اظهار داشت: در راستای صیانت و نظارت بر شبکه توزیع دارو و واکسن های دامی و بخش درمان دام از شهریور ماه سال گذشته تا کنون بیش از 1680 مورد بازدید از داروخانه ها، مراکز درمانی و مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی و شرکت های پخش دارو و آزمایشگاه های تشخیص دامپزشکی در سطح استان صورت گرفته و در این خصوص تعداد 11 مورد گزارش تخلف به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی سازمان نظام دامپزشکی استان گیلان و 3 مورد عرضه غیر مجاز دارو به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی گیلان گفت: کارشناسان دامپزشکی گیلان در این بازدیدها به موارد تخلفی نظیر گرانفروشی دارو، توزیع خارج شبکه دارو و قاچاق دارو و واکسن برخورد کردند که پرونده آنها در تعزیرات حکومتی در جریان میباشد و در یک مورد فروش و عرضه دارو بدون حضور مسئول فنی در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی نظام دامپزشکی گیلان بررسی و حکم تعلیق داروخانه به مدت سه ماه صادر شد. همچنین یک مورد عرضه دارو خارج از شبکه مجاز توزیع دارو توسط یک باب داروخانه با جریمه بالغ بر سیصد میلیون ریال مجازات شد.

وی افزود: فروش و عرضه دارو خارج از شبکه مجاز توزیع توسط افراد فاقد پروانه فروش و توزیع دارو قطعاً جرم بوده و در این خصوص مقدار زیادی دارو و واکسن از یک فروشنده خوراک دام توقیف و پرونده تخلف وی در محاکم قضایی در حال بررسی میباشد.

رئیس اداره تشخیص و درمان اضافه کرد بازرسان دامپزشکی استان گیلان در تمامی مراحل شبکه تولید، توزیع تا مصرف داروهای دامپزشکی نظارت کامل دارند و طی این مدت از سه واحد کارخانجات تولید دارو و مکمل سازی، و هشت شرکت پخش دارو و واکسن و همچنین انبارهای خوراک دام و پت شاپ ها بیش از 600 مورد بازدید کارشناسی صورت گرفته است. 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
کلینسین
|
United States of America
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
0
0
بازم نظر بنده ثبت نشد...
نظر شما
ادامه