کد خبر: ۷۱۲۴۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر

حکیم مهر: دامپزشك و مدیر پروژه كنترل سگ‌های بدون صاحب گفت: تهران با خطر رها سازی روزانه ۳ تن و سالانه یك هزار و ۸۰ تن مدفوع سگ در شهر مواجه خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر امیرپیمان خسروی» با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی،‌ در مورد آسیب شناسی و مخاطرات سگ‌های ولگرد در سطح شهرها گفت: متولی جمع آوری و عقیم سازی و مرگ راحت و... سگ‌های بدون صاحب بر اساس بخش نامه‌های وزارت كشور شهرداری تعریف شده است ولی مشكل اینجاست كه در اجرای این وظیفه در بسیاری از كلانشهرها و شهرستان‌ها هم پول شهرداری و هم آبروی شهرداری می‌رود.

وی افزود: مشكل اساسی در كنترل حیوانات بدون صاحب در سطح شهرها خود جدا انگاری برخی از دستگاه‌ها می‌باشد كه باید در این زمینه راهكار ارائه دهند.

خسروی با بیان اینكه اگر بودجه مبارزه با سگ‌های بدون سرپرست در كشور را با دیگر كشور‌ها مقایسه كنیم می‌بینیم كه در كشور ما ۱۰ برابر بیشتر هزینه می‌شود بیان داشت: اگر بودجه‌ای كه اختصاص می‌یابد صرف یك روش علمی و اخلاقی شود، مبارزه و كنترل حیوانات بی سرپرست برای كشور ارزان تر تمام می‌شود و آبروریزی‌هایی كه امروز شاهد انتشار فیلم‌های آن در فضای مجازی هستیم رقم نمی‌خورد.

مدیر پروژه كنترل سگ‌های بدون صاحب اظهار کرد: در بحث غربالگری، زنده گیری، عقیم سازی و نگهداری حیوانات بی سرپرست اگر قانون قرنطینه را اداره كل دامپزشكی اعمال كند بسیاری از مشكلات حل می‌شود چرا كه قانون به صراحت به دامپزشكی اجازه هر كار لازم را در زمان گسترش بیماری‌هایی چون هاری و... داده است.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه روش‌های قدیمی و گذشته كه برای كنترل حیوانات استفاده می‌شد از جمله اتلاف و معدوم سازی و.. پاسخگو نبوده و باید از روش‌های علمی مانند عقیم سازی، یوتانایز و.. استفاده كرد گفت: در اجرای پروژه كنترل سگ‌های بدون صاحب در استان البرز چیزی به نام سگ كشی با اسلحه و سم و اسید و.. كه برخی در شبكه‌های مجازی مطرح می‌كنند نداریم و در رابطه با واگذاری سگ‌ها به علاقمندان و حامیان طرحی با نام شهروند حامی اجرا شده است.

وی بیان كرد: در مورد زندگی حیوانات در شهرها برخی افراد هستند كه از سگ‌ها می‌ترسند و وحشت دارند، برخی به حیوانات حساسیت دارند و برخی دیگر هستند كه به عنوان مخلوق خدا به حیوانات علاقمند هستند كه باید در روش كنترل حیوانات بدون صاحب به این نكات توجه كرد.


انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
0
9
خوب راست میگه!
طرف سگشو برای دفع میاره پارک که ادرار و مدفوع کنه!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
اگر میاره جمع می‌کنه میریزه سطل اشغال، ول که نمی‌کنع. بحث سگ ولگرد هم جداست. جهت اطلاع می‌گم: بنده سگ ندارم ولی کینه‌ای هم با سگ ندارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
متاسفانه اصلا هم جمع نمی کنند!! دقیقا فضای سبز شده توالت حیوانات خانگی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
4
1
چطوری حساب کرده؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
4
1
کیلو چند حساب کرده ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
5
2
این مقاله خیلی مسخره است. وزن دفع سگ بستگی به جثه، غذا، و متابولیسم بدن دارد. بنده شپرد ایرانی (Persian Mastiff) دارم که تا ۸۰ کیلو هم وزن می‌کند ولی در کشور ما سگهای بزرگ رایج نیست و مردم عاشق سگهای کوچک مثل چیهواهوا، تریر، نژادهای تی‌کاپ و مینیاتوری و غیره هستند که حتی وزنشان گاهأ به ۳ کیلو هم نمی‌رسد. هر سگ حداقل ۲ بار در روز به غذا نیاز دارد چون بعد از ۱۲ ساعت معده آنها اسیدی می‌شود. بنده با ۲ بار غذا دادن در روز به یک سگ تقریبأ ۶۰ کیلویی نگهبان، ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم پسماند را جمع کرده و در سطل اشغال می‌ریزم. با این حساب وزن مدفوع این سگهای آپارتمانی به ۵۰ گرم هم نمی‌رسد. حال اگر بخواهیم ۳تن را بر ۵۰ گرم تقسیم کنیم عدد ۶۰۰۰۰ بدست می‌آید. یعنی ۶۰ هزار سگ در تهران وجود دارد؟ من که باور نمی‌کنم. اگر ۶۰هزار سگ آپارتمانی در تهران وجود داشت که ……
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
60 هزار سگ عدد زیادی نیست و حتی تا 100 هزار سگ خانگی براورد می شود!
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
جناب ناشناس ۸:۲۰
مگه قراره همه در خیابان مدفوع سگ ول کنند که می‌فرمایید ۱۰۰ هزارتا سگ هست. از هر ۱۰۰۰ سک، یک نفر هم ول نمی‌کنه.
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
4
2
بودجه ده برابره چون دلالهای مفت خور هم ده برابرند در شهرداریها..شما حقوقت رو از کجا دریافت میکنی ؟ از شهرداری؟ از کجا وزن مدفوع سگها رو تخمین زدی؟تا حالا چرا کوه بزرگ از مدفوع سگها ندیدیم؟ چرا آماری درباره دفع زباله های شهرداری به صورت غیر بهداشتی و یا در اماکن غیر مجاز نامی برده نشده؟ چرادرباره مشکلات آب آلوده مورد مصرف انسانها در بعضی استانها نشنیدیم.پس آبروی شهرداری از قبلتر رفته خیالتون در این مورد راحت .حالا شما اگر متولی سگها ی بدون صاحبی بفرمایید روش کشتار شما چی هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
4
4
برادر من تخمین میزان فضولات کار مشکلی نیست که انگار می خوای مکانیک کوانتوم محاسبه کنی، یکم بجای کامنت دادن (خصوصا این دوستمون با پرچم بلغارستان که هرجا خبر سگ هست ایشونم حضور پر رنگ داره) ریاضیات دوره دبستان رو دوره بفرما، مشکل حله. خیلی ساده است، با گرفتن میانگین ارزش عددی داده ها با توجه به متغیرهای وزن و سن و میزان تغذیه و دفع در میان اعضاء نمونه، ارزش عددی این متغیرها بین اعضای نمونه تعدیل میشه، بعد به سادگی این میانگین رو در تعداد نمونه ضرب کنید تا جواب بدست بیاد. اصلا هم پیچیده و معماگونه نیست، البته به میزان آشنایی فرد با ریاضیات دوره دبستان بستگی داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
برادره من برادره من برادره مننننن .
شما زحمت بکش این مدل محاسبه خودت رو در یک شهر کوچک‌ ایران به انتخاب خودت و بر روی یک نژاد به انتخاب خودت محاسبه کن. یادت باشه تمام فاکتور هایی که لحاظ میکنی با منبع "کاملا موثق آماری و علمی" باشه. یعنی اگر در محاسبه تعداد سگهای فلان نژاد در فلان شهر رو لحاظ میکنی حتما منبع موثق هم برای تعداد بیان کن . کاری با اون آقا که پرچم فلان کشور رو داره ندارم شما برای بنده موثق حساب کن. مشکل اینجاست که جنابعالی فکر میکنی اینجور کارها با ریاضیات دوره دبستان قابل انجام هستن ! بفرمایید این گوی و این میدان . همگی منتظر پاسخ کاملا علمی و موثق شما با کمک گرفتن از ریاضیات دوره دبستان هستیم .
یک همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
شما هم ادبیات ابتدایی مرور بفرما که کلامت درست بشه و نوشتارت. شما با دلیل و منطق محاسباتت رو بنویس.در ضمن من به عنوان یک دامپزشک قسم خوردم .سگ برای من هیچ فرقی با حیوانات دیگر ندارد .در ضمن ممنون از پیگیری هاتون و جالبه چطور بقیه متن ها را هم به من نسبت دادین ناشناس .از روی پرچم کشور بلغارستان ؟؟پس هر کی پرچم کشور انگستان یا ایران داره همه یک فردند؟در مقاطع ابتدایی ایران نمونه و متغیر و ارزش عددی درس داده میشه؟آمار تدریس میشه؟شایدم در حمایت از اینکه از دکتر آمار درست خواستیم شما ناراحت شدی؟
یک همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
پسرجان حکیم مهر سایت خبری ما دامپزشکان هست .منم فکر کنم شما همونی که همه جا موافق کشتار سگهایی .من حرفه و کارم با حیواناته هر جا ببینم هرفرد غیر مسئولی به خودش اجازه میده درباره شغل و کار ما نظر میدهد قطعا سکوت نمیکنیم.حالا چه از بلغارستان باشم چه از تانزانیا چه ایران
ناشناس
| Germany |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
آقا بالاخره چی شد ؟ فرموده بودین تخمین میزان فضولات کار سختی نیست و با ریاضیات دبستان ! قابل انجام است. ادعای بسیار بزرگی فرمودید. ما همچنان منتظریم برامون حساب کنید دور هم شاد بشیم
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
0
0
من نمیدونم دوستار حیوانات هستید یا عاشق سگ!!!
ولی از وقتی که در باغستان غربی شهرکرج یه سگ بی همه چیز به دختر بچه ۵ ساله من همه کرد و یک چشمش را کور کرد و با شکایت و پیگیری من کار به هیچ جایی نرسید....خودم یه اسلحه ۲ لول مجاز تهیه کردم هم اون سگ هار رو خلاص کردم هم هر وقت زمان خالی داشته باشم میرم سگ کشی و تا حالا بیشتر از ۲۰۰ تا کشتم ولی تمامی ندارند اونهم در منطقه کوچکی به نام باغستان کرج
و سعی میکنم این مهم را به دیگران هم آموزش بدم و تا الان دو نفر دیگر هم به من پیوستند البته جدا از هم میکشیم ولی با هم در ارتباطیم که کجا سگ زیاده با هم میرویم
فقط در یکروز ابتدای جاده باغستان به برغاندکه تفرج گاه مردم است ۳۹ تا سگ کشتیم و همه مردم هم تشکر میکردند چون واقعا متطقه نا امن شده است!!!
بهرحال اگر کسی دوست دارد همکاری کند تا شاید جمعیت سگها را کمی...فقط کمی کاهش بدیم ایمیلم را میگذارم بسم الله...babak@yahoo.com
نظر شما
ادامه