کد خبر: ۷۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دفتر گروه بهبود کیفیت شیلات ایران پیش‌بینی کرد که 500 کیلوگرم خاویار پرورشی و دو تن خاویار وحشی از کشور ایران صادر شود.

عیسی گلشاهی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری مقدار 26 هزار تن انواع ماهی وارداتی به کشور وارد شد که 98 درصد آن شامل ماده اولیه، برای استفاده در صنایع است، همچنین 22 هزار تن از ماهیان وارداتی مربوط به ماهی تن و انواع محصولات کنسروی است.

وی اظهار کرد: سایر محصولات وارداتی در واحدهای مختلف فرآوری می‌شود و با انجام فرآیندهای پیشرفته، به صورت محصولات بسته‌بندی شده وارد چرخه مصرف کننده قرار می‌گیرد.

گلشاهی در زمینه صادرات خاویار تصریح کرد: در سال جاری مجوز بین‌المللی برای صادرات خاویار صادر نشده است؛ تا زمانیکه پنج کشور حاشیه دریای خزر در مورد صادرات به اجماع نرسند صادرات خاویار انجام نمی‌شود.

مدیرکل دفتر گروه بهبود کیفیت شیلات ایران افزود: تصمیم و نظر کشورهای حاشیه دریای خزر بیشتر بر موضوع حفظ منابع دریایی است تا فکر برداشت این منابع، بنابراین پرورش ماهیان خاویار و حفظ منابع دریای خزر در حال حاضر از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم صالحی
|
-
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
0
0
طبق نظر CITES ،لازم است جهت بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و احیاء آنها ، همه حاصل تکثیر این ماهیان صرفا جهت پرورش لارو و رها سازی به دریا با تگ گذاری انجام شود و تهیه و فروش خاویار متوقف گردد.
نظر شما
ادامه