کد خبر: ۷۱۶۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: همزمان با ۱۴مهرماه روز دامپزشکی، نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ با حضور در اداره دامپزشکی کاشمر با رئیس و کارکنان بخش دولتی و خصوصی دیدار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی کاشمر، «حجت الاسلام نیک بین» در این دیدار ضمن تبریک هفته دامپزشکی و اهداء لوح تقدیر به رئیس شبکه برای اقدامات شایسته سلامت محور، بر نقش و اهمیت دامپزشکی در تأمین و تضمین بهداشت و سلامت مردم تاکید کرد.

حجت الاسلام نیک بین اظهار داشت: من معتقدم اگر با همین روند فعلی پیش برویم در چند سال آینده در حوزه دام و علی الخصوص در حوزه تامین گوشت دچار چالش جدی خواهیم شد.

وی اظهار داشت: نگرانی های زیادی بین مسئولین جمهوری اسلامی در مورد کشتار دام‌های مولد متاثر از کمبود نهاده و علوفه وجود دارد و اگر تصمیم مهمی در این خصوص اتخاذ نشود، حذف دامهای مولد به آینده کشور ضربه  خواهد زد و شاهد کمبود دام و  وابستگی در این حوزه خواهیم شد که این وابستگی امنیت غذایی کشور را در این حوزه با چالش جدی مواجهه خواهد کرد، اما این شرایط با کمک کارشناسان دلسوز نظام صد درصد قابل کنترل است.

وی با اشاره به اینکه در جهانی قرار داریم که نوع درگیری آن درگیری تجاری و اقتصادی است، اظهار امیدواری کرد برای پیروزی در این جنگ اقتصادی با اتکا به دانشگاه ها و نهادهای دانش بنیان در حوزه دامپزشکی راهکارهای فناورانه برای شناسایی و تعیین مهم ترین چالشها و موانع خوداتکایی برای مدیریت و کنترل در حوزه تامین دام و بطور خاص گوشت سفید و قرمز ارائه شود و من از طرف نمایندگان مجلس قول پیگیری، رسیدگی و مصوبه می دهم.

دکتر خانزاده تقدیر و تشکر از حضور حجت الاسلام نیک بین در شبکه اظهار داشت: مطالبات نمایندگان مجلس کاملا بجاست و دامپزشکی بر حسب وظایف ذاتی خود مثل ساماندهی و نظارتهای بهداشتی و واکسیناسیون در روستاهای تحت پوشش کمک شایانی خواهد داشت برای پاسخ مناسب به این مطالبات و اظهار امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی و مراجع قانون گذار با نگاه ویژه از دامپزشکی بیش از پیش حمایت نمایند.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Italy
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
1
مسیولین اگر خیلی نگرانند دامداران بیچاره رو از ورشکستگی با این قیمت علوفه و نهاده و از آن طرف قیمت شیر و گوشت که هیچ هماهنگی با هم ندارند نجات بدهند.....وگرنه دامدار از سر خوشی گاو شیری و میش رو راهی کشتارگاه نمیکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
0
سلام خواهشمندم مسولین جهاد کشاورزی نسبت به طرح الگوی کشت دفت وتوجه شان به نیازمندی های دامی وانسانی بومی باشد نه به کشت پسته تجاری دلار آور که باعث تضییع حق بهره مندی دامداران از بهره وری محصولات زراعی آبهای زیزمینی ملی شده است باتشکر
نظر شما
ادامه