کد خبر: ۷۱۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد با حضور در نماز جمعه این هفته شهر ملک آباد شهرستان اظهار داشت: بازرسان و کارشناسان دامپزشکی در خط مقدم تامین سلامت و ایمنی غذایی شهروندان فعالیت داشته و بصورت شبانه روزی و یا تشدید این نظارت ها در ایام خاص نظیر عید قربان، عید نوروز، ایام محرم و صفر و .... این مهم را پیگیری می نمایند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر محمد سیاح» در سخنرانی خود در ابتدا گفت: جمعه فرصتی است خدایی و جماعتش مجموعه الهی، که بر محور اجتماع پرشکوه جمعه، در مصاف با شرک و شیطان گردهم می آیند و جمعه را روز تجدید بیعت عبادا... با ولی ا... دانست و روزی است که خطیب از مسند خطابت به نمایندگی از مقام ولایت، مردم را به وحدتی مبارک فرا می خواند.

وی همچنین هفته وحدت و دامپزشکی را تبریک گفته و از دفتر امام جمعه محترم و ستاد برگزاری نماز جمعه که فرصتی را در اختیار دامپزشکی دادند تا در خصوص نقش و ماموریت ارزنده دامپزشکی کمال تشکر و قدر دانی نمودند.

سیاح هدف از هفته دامپزشکی را انسجام و اتحاد و همدلی بین نیرو های دامپزشکی و معرفی خدمات به تولید کنند گان، بهره برداران، مسئولین و عامه مردم دانست و در کنار آن تجلیل وتقدیر از فعالان و تلاشگران عرصه بهداشت دام و جامعه اشاره داشت.

سرپرست شبکه شهرستان مشهد را قلب تپنده دام بیش 700 هزار دام سبک و 50 هزار دام سنگین و صنایع وابسته به دام حدود در استان دانست و فعالیتهای گسترده دامپزشکی در شهرستان را بسیار گسترده و پیچیده خواند که با همکاران دلسوز و فداکار اعم از دولتی و خصوصی در حال کنترل و رصد و پایش برنامه های دامپزشکی بر واحدهای تحت پوشش خواند.

دکتر سیاح در بخش دیگری از سخنانش به خدمات دامپزشکی در روستاها اشاره کرد و از مردم خواست نسبت به توصیه های دامپزشکی جدی باشند و نصبت به صدور پروانه واحدها و همچنین همراهی بادامپزشکی در کنترل بیماری تب کریمه کنگو و هاری و کیست هیداتیک و اشاره به نقش دهیار ی ها و شورای اسلامی روستاها در کنترل سگهای بلاصاحب و گزارش بیماریهای دام به شبکه دامپزشکی و همکاران درمانگر در سطح شهرستان خواستار شدند.

وی در ادامه بیان داشت در جامعه همه روزه در سبد خرید شهروندان  انواع فرآورده های پروتئینی اعم از گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی، شیرو لبنیات و دیگر فراوردهای خام دامی وجود دارد که این محصولات با نظارت های مستمر بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مزرعه پرورش تا سفره های خانوار تامین و عرضه می شود.

وی یادآور شد: وظایف دامپزشکی در دو محور روستایی و شهری تعریف شده است که در مبحث روستایی جهت تامین سلامت و بهداشت جمعیت دامی، اجرای برنامه های زمانبندی شده واکسیناسیون، بخصوص بیماری های مشترک بین انسان و حیوان نظیر بیماری شاربن و تب مالت را در اولویت کاری خود داشته و در این راستا همواره از توان و ظرفیت خانه های بهداشت و دهیاری ها استفاده می کنیم.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد خاطر نشان ساخت: در حوزه شهری نیز نظارت بر واحدهایی که محصولات و مواد پروتئینی با منشاء دامی را عرضه می نمایند از برنامه های اصلی کارکنان دامپزشکی می باشد.

دکتر سیاح در ادامه خطاب به نمازگزاران و مسئولینی که در نماز جمعه شهر ملک آباد حضور داشتند، افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد آمادگی دارد در بحث سرمایه گذاری در حوزه های مرتبط با دامپزشکی به صاحبان سرمایه که  یک سرمایه گذاری پایدار و مطلوب را برای این عزیزان فراهم نماید. و همچنین دانش آموزانی که وارد این عرصه شوند و انتخاب رشته دامپزشکی داشته باشند، مشاوره بدهد .

وی سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر ماندگاری پایدار در مناطق روستایی عنوان نمود و گفت: پرورش اصولی دام و برنامه ریزی شده در کنار کشاورزی هدفمند براساس الگوهای کشت ابلاغی از مهمترین برنامه های دولت می باشد.

شایان ذکر است همزمان میز خدمت شبکه  دامپزشکی شهرستان مشهد در محل حسینیه شهر ملک آباد مستقر و خدمات و وظایف دامپزشکی در حوزه های مختلف برای شهروندان ارائه گردید. که با استقبال پرشور گرم نماز گزاران مومن و با صفای شهر ملک آباد روبرو شد .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
0
دامپزشکی مشاوره نمی خواد از همون اول راه قید خوندن این رشته خانمانسوز رو بزنید و خودتون رو از دردسر طراحی شده رها کنید.
نظر شما
ادامه