کد خبر: ۷۱۸۵

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: بر اساس آنچه در بسته حمایتی میگوکاران در دولت به تصویب رسیده، وام‌های آنها تا سال 1391 استمهال می‌شود.

غلامرضا رازقی گفت: هنوز برداشت میگو در برخی از استانها به اتمام نرسیده و پیش‌بینی می‌شود که امسال میزان تولید جلوتر از برنامه باشد.

وی افزود: مطابق برنامه افزایش 20 درصدی تولید میگو پیش‌بینی شده بود، اما با این وضعیت احتمال افزایش 30 درصدی تولید نیز وجود دارد.

رازقی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه مشکل میگوکاران در زمینه وام‌هایشان و استمهال آن همچنان وجود دارد، اما با حمایت‌ها و بسته‌های حمایتی که به تصویب دولت رسیده و در حال نهایی شدن است، پیش بینی می‌شود که وضعیت بهبود یابد.

معاون وزیر کشاورزی اظهار کرد:‌ مطابق آنچه در بسته حمایتی میگوکاران آمده است، بسیاری از کسانی که کار پرورش میگو را رها کرده بودند، در حال بازگشت به فعالیت سابق خود هستند.

وی تصریح کرد: قرار است وام‌های میگوکاران با اعتباری که در بسته حمایتی پیش‌بینی شده است تا پایان سال جاری و سال 1391 استمهال شود.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: این سازمان با برگزاری جلساتی در راستای اجرایی کردن بسته حمایتی در حال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم است. برق‌دار شدن سایت‌های میگو و گنجاندن وام‌های میگوکاران در قالب بسته‌های حمایتی از مصوباتی است که به زودی نهایی خواهد شد.

وی درباره حجم سرمایه گذاری در بخش شیلات، گفت: استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باعث رشد تولید در بخش شیلات به خصوص پرورش ماهی در قفس شده است و این امر نشان می‌دهد که دولت نیز اعتبارات خوبی را در قانون بودجه به صورت تسهیلات تصویب کرده است.

وی افزود: حدود 260 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش شیلات پیش‌بینی شده که تا پایان سال اختصاص خواهد یافت.

به گفته رازقی، اختصاص تسهیلات عاملی حمایتی برای تولیدکنندگان و به خصوص سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

معاون وزیر کشاورزی پیش‌بینی کرد که میزان تولید آبزیان با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنها از افزایش قابل توجهی برخوردار شود.

 

 

نظر شما
ادامه