کد خبر: ۷۱۹۷۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
دبیر انجمن واردکنندگان دارو و افزودنی و مواد بیولوژیک دام:
«دکتر حمیدرضا توکلی» افزود: به دلیل افزایش بسیار زیاد قیمت داروها و واکسن‌ها، دامداران و مرغداران از خرید و مصرف برخی از این اقلام خودداری می‌کنند ...

حکیم مهر: دبیر انجمن واردکنندگان دارو و افزودنی و مواد بیولوژیک دام نسبت به عواقب افزایش قیمت تمام شده اقلام ضروری دامپزشکی نظیر دارو، واکسن، افزودنی‌ها، مواد اولیه تولید داروها و متعاقب آن ناتوانی دامداران در خرید این محصولات هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، «دکتر حمیدرضا توکلی» با اشاره به اینکه تغییر تعرفه‌های صدور مجوزهای ورود و ثبت داروها و مواد اولیه دارویی دامپزشکی به 6 برابر افزایش یافته است، عنوان کرد که به دلیل افزایش بسیار زیاد قیمت داروها و واکسن‌ها، دامداران و مرغداران از خرید و مصرف برخی از این اقلام خودداری می‌کنند که این امر می‌تواند منجر به افزایش شیوع بیماری‌ها و به مخاطره افتادن سلامت کارکنان و بهداشت عمومی جامعه شود.

دکتر حمیدرضا توکلی افزود: طبق ابلاغیه سال 1391 معاون اول رئیس‌جمهوری وقت، تعرفه‌های صدور مجوزهای ورود و ثبت داروها و مواد اولیه دارویی دامپزشکی و عوارض 1.65 درصد فوب کالاهای دامپزشکی از سال 1391 تا سال 1400 با نرخ ارز دولتی محاسبه و ریال معادل آن از شرکت‌ها دریافت می‌شد. در سال گذشته نیز این تعرفه‌ها با نرخ ارز ترجیحی 4200 تومانی محاسبه و دریافت شده است و به همین دلیل شرکت‌های تامین‌کننده و تولیدکننده با مشکل خاصی مواجه نبودند. به عنوان مثال اگر هزینه ثبت یک کالا 3300 دلار بوده باشد، معادل ریالی آن حدود 13 میلیون و 800 هزار تومان می‌شد.

توکلی افزود: از ابتدای سال جاری تعرفه‌های فوق با نرخ ارز ETS حدود 30 هزار تومان محاسبه و دریافت می‌شود. در این صورت، اگر هزینه ثبت یک کالا 3300 دلار باشد معادل ریالی آن حدود 99 میلیون تومان خواهد شد. در عین حال، عوارض 1.65 درصد فوب کالا با نرخ آزاد افزایش بسیار زیادی داشته است. از این رو،  با توجه به 6 برابر شدن نرخ ارز و همچنین پرداخت سایر عوارض گمرکی و سود بازرگانی، مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌های سرسام آور ناشی از تحریم‌های ظالمانه، هزینه بسیار زیادی به شرکت‌ها تحمیل شده است.

او پیامد دیگر این افزایش هزینه را افزایش قیمت تمام شده اقلام ضروری دامپزشکی نظیر دارو، واکسن، افزودنی‌ها، مواد اولیه تولید داروها و.... و در نتیجه، افزایش قیمت محصولات پرمصرف جامعه مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، محصولات لبنی و ... عنوان کرد.

 توکلی همچنین گفت: از سوی دیگر به‌ دلیل افزایش بسیار زیاد قیمت داروها و واکسن‌ها دامداران و مرغداران از خرید و مصرف برخی از این اقلام خودداری می‌کنند که این امر می‌تواند منجر به افزایش شیوع بیماری‌ها و به مخاطره افتادن سلامت کارکنان و بهداشت عمومی جامعه شود.

 دبیر انجمن واردکنندگان دارو و افزودنی و مواد بیولوژیک دام در ادامه با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور نیز با کاهش و تبدیل هزینه تعرفه‌های صدور مجوزهای ورود و ثبت داروها و مواد اولیه دارویی دامپزشکی از دلاری به ریالی موافق است، افزود: بر همین اساس این سازمان، طی نامه‌ای از معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده است که پس از گذشت 10 سال اقدامات لازم برای اصلاح تعرفه‌های مربوط به تولید و واردات اقلام دامپزشکی صورت پذیرد و هزینه‌های دلاری صدور مجوزها و تمدید آنها به دلیل نوسانات ارزی، به‌صورت ریالی محاسبه و دریافت شود.

توکلی ادامه داد: درخواست ما هم طرح و تصویب ریالی شدن این تعرفه‌ها در معاونت اقتصادی هیات دولت از طریق شورای گفت‌وگوی استان تهران و وزارت جهاد کشاورزی است. بر این اساس، پیشنهادات خود را در جلسه آتی شورای گفت‌وگوی استان تهران ارائه خواهیم کرد.


انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
1
3
یجوری میگه افزایش یافته انگار هر مجوز براش یک میلیارد هزینه داره . توی دامپزشکی هر مجوزی بخوای بگیری ده هزار تومان هزینه اش نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
مگر خرج داروخانه همین یک قلم است باهوش و زرنگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
4
عیبی ندارد برای شرکتهای دارو فروشی نگران آنها نباشید ، آنها اگر هزینه ۶ برابر شود ۱۰ برابر قیمت به داروخانه و نه دامداران می‌فروشند سودشان از قبل هم بیشتر می‌شود، نگران داروخانه باشید که با دامداران طرف هستند و آنها داروی گران را نمیخرند و روی دست داروخانه دار داروی تاریخ گذشته باد می‌کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
حرفات درسته فقط باید گفت ، چرا توزیع کنندگان عمده دارو به دامداران خوش حساب هم اگر بخرند خارج از قانون می‌فروشند و فقط یکسری مشتری بدحساب می‌ماند و نصیب داروخانه میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
1
مجوزهای دامپزشکی قیمت پایینی داره حتی برخی ازآنها کمترازچهارهزارتومان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
0
.....................
به نظر شما ........... آیا این به نوعی انتقاد از خودتان نیست مثلا تعرفه صدور مجوز واردات دارو بوده بیست هزار تومان الان شده صد و بیست هزار تومان و این سازمان دامپزشکی است که باید از شما بپرسد که چرا قیمت دارو و واکسن 600 درصد افزایش داشته است حتما میخواهید بگویید بخاطر تعرفه مجوز صد و بیست هزار تومانی است
نیما
|
Canada
|
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
0
0
دوستان برای تمدید مجوز داروخانه ،نظام دامپزشکی رقمی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان میخواد بگیره،شما ازین قضیه اطلاع دارین؟
نظر شما
ادامه