کد خبر: ۷۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - شبکه دامپزشکی تهران درباره خبر نظارت 4500 کارشناس وزارت بهداشت بر مراکز عرضه و ذبح دام اطلاعیه‎ای منشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است :

" مراکز مجاز طرح جهادی عرضه بهداشتی دام به همت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و معاونت بهداشتی آن و هماهنگی علمی و فنی شبکه دامپزشکی شهر تهران و اداره کل دامپزشکی استان تهران مطابق با اصول فنی و بهداشتی لازم برای مراکز موقت عرضه دام ایجاد گردیده اند که نظارتهای بهداشتی و قرنطینه ای و معاینات قبل و بعد از کشتار را کارشناسان دامپزشکی در کل این جایگاهها ارائه می نمایند.

شبکه دامپزشکی شهرستان تهران با برگزاری جلسات مشترک با سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و سازمان بهزیستی در سال جاری با استقرار 250 نفر دکتر دامپزشک، کارشناسان بازرسی گوشت و ناظرین ذبح شرعی در 22 مرکز عهده دار نظارتهای بهداشتی و برنامه های کنترل و پیشگیری از بیماریهای عفونی دام و بیماریهای مشترک قابل انتقال بین انسان و حیوان در شهر تهران می باشد و باید اضافه نمود که اطلاعات و آدرس این مراکز و برنامه های روز عرفه و عید سعید قربان در اختیار مدیران شهری و مراکز بهداشت و درمان شهرستان تهران نیز قرار گرفته است.

از سوی دیگر باید عنوان نمود که سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان تهران مسئولیتی در قبال تعیین مکان مشخص برای عرضه دام ندارند و مسئولیت آنان تامین نظارتهای بهداشتی مراکزی است که سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ویا سایر سازمانهایی که در این زمینه فعالیت دارند (همچون سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد حضرت امام ره) به منظور رفاه و امنیت شهروندان تدارک دیده است می باشد و جلسات هماهنگی این امر از یک ماه گذشته تاکنون در شبکه دامپزشکی شهر تهران، معاونت بهداشتی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و اداره کل دامپزشکی استان تهران در حال برگزاری بوده است.

شایان ذکر است ایجاد و راه اندازی مراکز عرضه بهداشتی دام زنده و تامین دام بر عهده سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و سازمان بهزیستی مطابق بر اصول و ضوابط بهداشتی دامپزشکی بوده است و این مسئولیت با همکاری دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی اجرا می گردد، اگرچه همراهی و همکاری اکیپ های مراکز بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان می تواند در پیاده سازی برنامه های بهداشتی در ابعاد گسترده تر یاریگر این موضوع باشد، امری که چشم انتظار تحقق آن در همکاری با دامپزشکی (خط مقدم امنیت غذایی) می باشیم."

این اطلاعیه در حالی منتشر شده که در آستانه عید سعید قربان رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر از نظارت 4500 نفر بر بهداشت مکان ذبح دامها داده بود.

'محسن فرهادی'  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزوده بود : تیم های ثابت و سیار وزارت بهداشت برای کنترل بهداشت مکان ذبح دام در مناطق مختلف، مستقر می شوند و در صورت نیاز با تیم های دامپزشکی نیز همراه خواهند شد.

وی ادامه داده بود : علاوه بر این، گروه امنیت غذایی در شهرستان ها به همت فرمانداری ها تشکیل شده است تا از تجمع دام زنده در محیط شهری جلوگیری کنند.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت همچنین گفته بود : طی توافق های انجام شده با سازمان دامپزشکی، مکان های مشخصی برای ذبح دام ها، تعیین شده است.

فرهادی افزوده بود: بازرسان بهداشتی همچنین بر فاضلاب و آب مصرفی حین ذبح دام ها، نظارت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرده بود طی این دو روز، کنترل بهداشت در مراکز عرضه گوشت، تشدید می شود.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت به مردم هم توصیه کرده بود دام زنده را از مراکز دامپزشکی خریداری کنند چرا که تهیه دام خارج از چرخه تعیین شده، احتمال انتقال بیماری های مشترک بین دام و انسان را افزایش خواهد داد.

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بینام
|
-
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
0
از شبکه دامپزشکی تهران درخواست میشود در مورد مدیر کل دامپزشکی اذربایجانغربی در کشتارگاه هم توضیحی بهند شاید ما روشن شویم
نظر شما
ادامه