کد خبر: ۷۲۶۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
رؤسای قبلی نظام هم همینطور بوده اند. یعنی پست و شغل اصلی شان جای دیگری بوده و اینجا مثل یک اتحادیه می ماند. مثل رئیس یک اتحادیه که خودش یک مغازه هم دارد. این طبیعی است. فرد خودش یک شغل اصلی دارد و مثلاً مغازه دارد ولی رئیس اتحادیه مثلاً آهن فروشها هم هست!...

حکیم مهر - یک عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی موضع رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی درباره شرایط انتصاب رئیس این سازمان را اعلام کرد.

دکتر انصاری فرد در گفتگو با مدیر روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی گفت : آقای وزیر در صحبتی که با من کردند و در مطلبی که در هامش نامه نوشته بودند و همچنین صحبتی که با خود دکتر آقامیری داشتند  2 نکته را مطرح کردند. اول آنکه  کسی که مسئول نظام دامپزشکی می شود تک شغله باشد و دغدغه دیگری غیر از رسیدگی به امور سازمان نظام دامپزشکی نداشته باشد و دیگر آنکه  با بدنه دولت و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی و خصوصا با خود آقای وزیر یک هماهنگی و شناخت متقابل داشته باشد چون به هر حال رئیس نظام دامپزشکی باید از امکانات و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برای پیشبرد امور استفاده کند و وزیر رابط بین سازمان نظام دامپزشکی و دولت و رئیس جمهور است.

این دامپزشک و نماینده وزیر جهاد کشاورزی در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی درباره دستور رئیس جمهور برای معرفی سه نامزد جدید برای ریاست سازمان نظام دامپزشکی برابر تبصره یک ماده هفت قانون تأسیس این سازمان افزود : مطلبی که دکتر خلیلیان در هامش نامه نوشتند قطعا پشتوانه و زیر و بمی داشت، وزیر این مطلب را با رئیس جمهور مطرح کرده بود و آقای رئیس جمهور هم گفته بودند که شما تجدید انتخابات را درخواست کن و نفرات جدیدی معرفی  شوند.

این در حالی است که رئیس سازمان نظام دامپزشکی در دوره سوم شورای مرکزی پیش از این در گفتگو با حکیم مهر (اینجا) گفته بود : سازمان نظام یک NGO است. رؤسای قبلی نظام هم همینطور بوده اند. یعنی پست و شغل اصلی شان جای دیگری بوده و اینجا مثل یک اتحادیه می ماند. مثل رئیس یک اتحادیه که خودش یک مغازه هم دارد. این طبیعی است. فرد خودش یک شغل اصلی دارد و مثلاً مغازه دارد ولی رئیس اتحادیه مثلاً آهن فروشها هم هست!

دکتر سید محمد آقامیری در دوره سوم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی و طی گفتگو با حکیم مهر افزوده بود : من چون کار دیگری هم انجام می دهم خوب بعد از ظهرها از ساعت 7 یا 30/7 می آیم اینجا و هستم تا 12 و یک نیمه شب و خلاصه تا کار تمام بشود. صبحها هم زود ساعت 30/6 یا 7 می آیم تا 8 یا 30/8 هستم. البته یک چند وقتی است که تغییری در کار خانه رخ داده صبحها نمی رسم بیایم.

گفتنی است وی در زمان این گفتگو معاونت اقتصادی بازرسی ریاست جمهوری را بعهده داشت و هم اینک نیز معاونت اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر را بعهده دارد و برابر رزومه توزیع شده روز انتخابات چهارمین دوره شورای مرکزی کارمند رسمی دولت است.

در انتخابات چهارمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی، دکتر آقامیری موفق به کسب رتبه اول شد و در انتخابات داخلی اولین جلسه شورای مرکزی نیز رأی اول را با اختلاف دو رأی نسبت به دکتر تابع بردبار و دکتر رزم یار برای معرفی به وزیر جهاد کشاورزی جهت احراز پست ریاست سازمان نظام دامپزشکی کسب کرد.

اما تبصره یک ماده هفت قانون سازمان نظام دامپزشکی مبنی بر آنکه "در صورتی که رئیس جمهور افراد انتخابی شورای مرکزی را برای ریاست سازمان مناسب تشخیص ندهد، شورای مرکزی موظف است‌ حداکثر ظرف دوهفته افراد دیگری را انتخاب و معرفی کند" دست رئیس جمهور را برای انتصاب رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی خارج از مثلث فوق بازگذاشته است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناظر
|
-
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
0
0
با توجه به هامش آقاي وزيرپس چرا آقاي دكتر بردبار كه استخدام دولتي ندارند ومدت سه سال است بصورت تمام وقت رييس نظام دامپزشكي استان فارس مي باشد وخدايي عملكرد خوب وقابل قبولي داشته و واقعا مدافع حقيقي بخش خصوصي است انتخاب نمي كند؟ !!!! ............
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
0
0
مقایسه یک صنف تخصصی با تحصیلات عالیه را با صنف آهن فروشان(که البته بسیار به جای خود قابل احترام هستند) را اصلا به عنوان یک دامپزشک نمی پسندم. این حرف توهین به اساتیدی چون دکتر شیمی، دکتر میرشمسی، دکتر تاجبخش و ... است. صنف آهن فروشان یک چیز است و نظام دامپزشکی چیزی دیگر.
البته رئیس نظام هم باید به لحاظ مسایل مالی طوری تامین باشد که نیازی به کار دوم نداشته باشد، یعنی یک طرفه هم نباید پیش قاضی رفت و هر دو سوی سکه را باید دید.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
0
با سلام خدمت همکاران گرامی
متاسفانه سیاسی کاری آفتی است که تمام جامعه ما را درگیر کرده است
چرا یک مسئول بخش خصوصی را یک وزیر دولتی تائید نه، بلکه نعیین کند
هرچند اگر جناب وزیر هم حق اظهار نظر نداشتند در صورت انتخاب فردی مخالف نظر ایشان تمامی حمایتها از این نهاد نوپا (که می بایست اولین دغدغه آن مسائل جامعه دامپزشکی باشد) برداشته و آنرا به حال خود رها می نمایند.
دود این جنگ قدرت در چشم دامپزشکی است که کیلومترها راه صعب العبور را میرود تا جناب وزیر، دکتر آقامیری و من و شما جامعه ای سالم داشته باشیم
زنبورک
|
-
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
0
آقای لطفی زاده
عکس دیگه ای از {دکتر} آقامیری نداری!!! ............. دوست داریم یک کمی هم {دکتر} انصاری فرد باشه.
اما ناقلا خوب دشمنی تو با ...... نشون میدی ها؟!خوووووووووووووووووووووووووووووب
ظاهرا از ......... خیلی ناراحتی؟
زنبورک
|
-
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
0
کامنت من را باید کامل بگذاری وگرنه عین کامنت را برای نظام دامپزشکی می فرستم تا همه متوجه بشند ها!!!
کیه کییییهههه کییییییییییییههههههه
|
-
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
0
0
سلام. تا هنگامی که قانون ناکارآمد نظام دامپزشکی اصلاح نشود و چینش شورای استانها و همچنین شورای مرکزی بصورت عادلانه ( نصف = نصف ) از بخش خصوصی با دولتی و همچنین بصورت عادلانه ( نصف=نصف) از بین فارغ التحصیلان مدرک دکتر با فارغ التحصیلان سایر مدارک ( کاردان، کارشناس و ... ) لحاظ نشود، هیچ کسی هیچ کاری برای نظام دامپزشکی نمی تواند بکند. ( خرد جمعی = به بازی گرفتن همه بطور مساوی. اگر بخواهیم کار اساسی انجام دهیم. اگر . )
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
0
0
با سلام

واقعا صحبتهای آقای وزیر در مورد انتصاب بوده است یا انتخاب؟
مگر رئیس نظام باید انتصابی باشد؟ثانیا نگاهی به رئسای نظام دامپزشکی برخی استانها داته باشید آنوقت خواهید دید که خیلی از آنها دولتی هستد و رئیس بخشی در اداره کل دامپزشکی آن استان هستند.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
0
0
تبصره ماده هفت گفته رییس جمهور نه آقای وزیر . آقای انصاری فرد مخالفت رییس جمهور رو نشون بده بعد بره رییس بشه
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
0
0
بیننده محترم / با سلام و احترام و تشکر از بازدید و اظهار نظر شما / تعداد قابل توجهی از دامپزشکان دولتی و دانشگاهی و حتی بانیان تأسیس سازمان نظام دامپزشکی، شماره نظام دامپزشکی ندارند و دلیل آن هم این است که الزام قانونی برای آنان وجود نداشته و صرفاً شماره نظام دامپزشکی برای فعالیت های بالینی و فیلدی لازم بوده است.
البته چه جناب آقای دکتر انصاری فرد و چه سایر اعضای قبلی و فعلی شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی لازم است عضو این سازمان باشند و اگر هم عضو نشده اند یقیناً باید در اسرع وقت به این مهم اهتمام ورزند. البته جانب عدل و انصاف این است که نظام دامپزشکی هم به دنبال جذب و اقناع جذب اینگونه افراد به عنوان عضو و دارنده شماره نظام باشد. با تشکر مجدد از توجه شما - محمد لطفی زاده - مدیرمسئول حکیم مهر

آقای دکتر لطفی زاده شما هیچ گاه بی طرفی را رعایت نمی کنی و ادعای حق و عدالت هم داری چرا تیتر نمی زنی دکتر انصاری فرد حتی شماره نظام دامپزشکی نداره و ...............................
نظر شما
ادامه