کد خبر: ۷۲۸۰۴

حکیم مهر: «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با حضور در دفتر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با «مهدی بخشی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، در این دیدار «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان به گستردگی ماموریت ها و  وظایف دامپزشکی اشاره کرد و گفت: دامپزشکی در محورهای صیانت از سرمایه دامی کشور، مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام  و نیز نظارت بر مراکز تولید و عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی و مراکز خدماتی بخش خصوصی دارای وظایف فراوانی است.

دکتر رشیدی با اعلام موضع مجهز نمودن تمامی کشتارگاه های دام استان به پیش سردکن، گفت: در راستای تضمین سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری تب کشنده کریمه کنگو، لازم است شهرداران استان ضمن اطمینان از صحت کارکردپیش سرد و نگه داری لاشه ها به مدت لازم، نسبت به رعایت ظرفیت پیش سردکن و جلوگیری از نگه داری لاشه بیش از ظرفیت آن اقدام نمایند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات افرادی در استان با فعالیت‌های خارج از ضوابط بهداشتی و قانونی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند که برخورد قاطع با این افراد، مساعدت و همراهی دستگاه قضایی را می‌طلبد.

دکتر رشیدی ضمن تاکید بر اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام از حمایت دستگاه قضایی و قاطعیت آن در اجرای طرح های مختلف دامپزشکی و نیز صدور احکام بازدارنده در مبارزه با کشتار غیر مجاز دام و ... تشکر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دامپزشکی را دیده بان تامین سلامت و تضمین امنیت غذایی مردم عنوان نمود و گفت: از انجا که تمام فعالیت دامپزشکی در راستای سلامت جامعه می باشد ما آمادگی لازم جهت همکاری با این ارگان از طریق اختصاص شعب ویژه به پرونده های بهداشتی غذایی و رسیدگی خارج از نوبت را داریم و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی کشتارگاه جدید  دام کرمان اعلام کرد: پیگیر رفع موانع راه اندازی کشتارگاه جدید دام کرمان (تینا پروتئین) هستیم.

بخشی افزود: همچنین پیگیر تاسیس میدان عرضه دام زنده از سوی شهرداری هستیم زیرا راه اندازی این مرکز سبب جمع اوری فروش دام از حاشیه و جلوگیری از کشتار غیر مجاز خواهد شد.

وی  افزود: با این اقدام واحدهای غیر مجاز و غیر بهداشتی عرضه دام زنده در سطح استان در این مکان جدید ساماندهی می شود.

 

نظر شما
ادامه