کد خبر: ۷۲۸۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با اشاره به مغفول ماندن طرح‌های بهینه‌سازی انرژی می‌گوید: «عرضه دولت کجاست که نتوانسته است در مدت 20 سال، 5 درصد از مصرف گاز خانگی را کم کند تا دیگر مجبور نشود در زمان پیک مصرف گاز، گاز پتروشیمی‌ها را قطع کند.»

به گزارش حکیم مهر به نقل از اقتصادآنلاین، «علیرضا بابازاده» یادآور می‌شود: «کل مصرف گاز پتروشیمیهای کشور 5 درصد و بخش خانگی 75 درصد است. اما به‌جای مدیریت در بخش خانگی، تنها راهکار دولت قطع گاز صنایعی همانند پتروشیمی است. به‌عنوان نمونه در روستاهای سردسیر کشور از بخاری گازی برای گرم کردن محل نگهداری حیوانات استفاده می‌کنند درحالی‌که در گذشته از پوشال و دیگر روش‌های سنتی برای گرم کردن استفاده می‌کردند.»

بابازاده ادامه می‌دهد: «تمامی این اتفاقات به‌دلیل مدیریت بدون برنامه و افسارگسیخته دولت در بخش انرژی رخ داده است. افتخار دولت این است که به تمامی نقاط ایران گازرسانی کرده و اجازه داده هر مشترکی به هر نحوی که می‌خواهد گاز مصرف کند و هیچگونه سیاست تشویقی و  تنبیهی برای آن درنظر نگرفته است.»

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
7
آقای مسئول در روستاهای سردسیر که فرمودید کل معیشت و دارائی یک خانواده دو تا گاو و مثلا 20تا گوسفنده که اگه اینم ازش بگیرید کل روستا از بین میره...!! کاری به دخل و خرج و توجیه اقتصادی اش ندارم!! اون روستایی انسانه و جزئی از این مملکت اگه نمی تونی براش اشتغال و درآمد ایجاد کنی حداقل این خود اشتغالی پایه و سنتی رو ازش نگیر...!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
0
مثال خوبی نزده‌. ولی کلیت صحبتش درسته. یه قسمت کوچیکش رو فقط کرفتیم.
آران پرنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
0
متاسفانه برای حل مشکلات ، ابتکار عمل مسئولین عزیز دایورت کردن مشکلات به سایر مسائل و موضوعات است.در حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری و همچنین تولید کننده های دامی که هیچگونه ابتکاری نداشتید،حالا که معیشت جمعیت روستایی کشور از راه دامپروری هست این نعمت را هم از ایشان محروم کنید؟
این مشکل شماست که دامپروری های کشور هنوز صنعتی نشده و با وقاحت ، دامپرور را به سوزانده هیزم و امثالهم تشویق می نمایید.
نظر شما
ادامه