کد خبر: ۷۳۴۴۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر: به منظور دسترسی بهتر و آسان‌تر مخاطبان به امکانات و خدمات ارائه شده توسط سازمان نظام، پورتال جدید سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با دسترسی آسان‌تر و امکانات بیشتر راه‌اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، «مهندس مرتضی نوروزی»، مدیر فناوری اطلاعات سازمان نظام از راه‌اندازی پورتال جدید سازمان خبر داد و در خصوص لزوم راه‌اندازی پورتال جدید گفت: «واژه پورتال (portal) به معنی دریچه و درگاه می باشدکه اگر بخواهیم تعریف مختصر و مفیدی از پورتال داشته باشیم باید بگوئیم که پورتال یک سیستم تولید محتوای تحت وب قدرتمند می باشد که خدمات مورد نیاز کاربران خود را به نحو مفيدتر و موثرتري فراهم می نماید. هر فردی اگر بخواهد در خصوص یک مجموعه، شرکت یا سازمانی اطلاعاتی را کسب نماید، اولین کار جستجوی نام، آدرس و اسم و رسم شرکت یا سازمان است و از طریق پیدا کردن و بررسی وب سایت سازمان به مجموعه فعالیت‌های آن دسترسی پیدا می‌کند.»

مهندس نوروزی تصریح کرد: «وب سایت سازمان در مقطع زمانی قبل در نوع خود بد نبوده است اما با توجه به اینکه امروزه سازمان‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنند باید گفت وب سایت قبلی فاقد این  تکنولوژی ها بود. یکی از مشکلاتی که وب سایت قبلی داشت عدم وجود امکانات لازم و کافی  بود، چرا که بیشتر  در حد یک صفحه اطلاع‌رسانی مانند تابلو اعلانات بود که خبرها در آن بارگذاری شود و در آن خبری از داشبورد مدیریتی ، فرم ساز،گزارش ساز و ماژولهایی نظیر اسلایدر، گالری تصاویر و فیلم و موارد دیگر نبود.»

وی یکی از قابلیت‌های مهم سازمان را عدم مراجعه حضوری مخاطبان برشمرد و افزود: «به منظور تحقق هدف عدم مراجعه حضوری به سازمان، میز خدمت الکترونیکی و طراحی  فرمهای  الکترونیکی مورد  نیاز سازمان  بود که با قرادادن  آن روی پورتال، کاربر بتواند از آن استفاده کند. این فرم هم می‌تواند فرم ثبت نام، فرم نظر سنجی یا فراخوان و یا هر موردی به فراخور نیاز سازمان باشدکه در حال حاضر پورتال جدید این امکان را دارد. در صورتی که این امکانات در سایت قبلی دیده نشده بود.»

مدیر فناوری اطلاعات سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا زیبایی را یکی دیگر از آیتم‌های مهم هر سایت و پورتالی دانست و افزود: «سایت قدیم متاسفانه از طراحی نو و جذابیت کافی برخوردار نبود و در واقع می‌توان گفت  (user friendly) کاربر پسند نبود  که این مشخصه از موارد مهم در احترام به حقوق کاربران و مراجعین می باشد .  در مقایسه با سازمان‌های دیگر سایت خیلی ساده و بدون امکانات بود و این نیز یکی از دلایل راه‌اندازی پورتال جدید بود.»

مهندس نوروزی امنیت وب سایت را یکی دیگر از عوامل و آیتم‌های مهم هر وب سایتی دانست و توضیح داد: «یکی از آیتم‌های مهم در بحث فناوری هر سازمان خصوصاً سازمان‌های دولتی یا سازمان‌های نیمه دولتی مانند سازمان نظام دامپزشکی، رعایت کلیه الزامات و موارد امنیتی هم در حیطه نرم افزار و هم در حیطه سخت افزار می باشد و به ویژه پورتال سازمانی آن امکاناتی  که نیاز است امنیت آن حفظ شود را دارا باشد . این در حالی است که متاسفانه وب سایت قدیم به دلیل به روز نبودن تکنولوژی مورد استفاده ، مشکلات امنیتی زیادی داشت. از طرفی امروزه جهت امن کردن ارتباطات بین کاربر و سرور و ایجاد محیطی امن برای کاربر از گواهینامه SSL استفاده می شود که با رمزنگاری باعث افزایش و غیر ممکن کردن حملات به محتوای ارتباطات بین کاربر و سرور میگردد (پروتکل https ) که وب  سایت قبلی این امکان را نداشت و  خوشبختانه در پورتال جدید ایجاد شده است.»

وی یکی دیگر از مورادی که سازمان را برآن داشت که به سمت راه‌اندازی پورتال جدید برود، عدم همکاری شرکت قبلی با سازمان دانست و در توضیح بیشتر گفت: «وب سایت  قبلی در گذشته توسط یک شرکت طراحی  شده بود که فاقد تیم پشتیبانی بوده  و تنها یک فرد در برخی مواقع پاسخگو بود که آن هم در اکثر مواقع  در خارج از کشور بوده  و عملا با سازمان همکاری نمی‌کرد و سرور و سورس برنامه  نیز در اختیار همان فرد بود. همه این موارد ما را به این سمت و سو برد که پورتالی با در اختیار داشتن تمامی زیرساخت‌ها و سرورها و تحت اختیار کامل سازمان طراحی کنیم.»

مهندس نوروزی ادامه داد: «انواع و اقسام خدمات در این پورتال دیده شده است. اخبار، خبرنامه، رویدادها، فرم‌های الکترونیکی برای رویدادهای مختلف، گالری تصویر، گالری فیلم و آرشیو فیلم همگی در پورتال جدید وجود دارد.»

وی در خصوص زیرسایت‌ها و امکانات استانی این پورتال گفت: «نقشه استان‌ها در این پورتال دیده شده است. اطلاعات استان‌ها در این پورتال قابل نمایش است. ضمن اینکه پورتال جدید یک پورتال اصلی با 32 زیرپورتال می‌باشد که هر استانی می‌تواند به صورت مجزا و مستقل یک کپی از این پورتال را داشته باشد و هرگونه اطلاعات و اخباری که بخواهد در آن قرار دهد.»

مدیر فناوری و اطلاعات سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در خصوص هزینه راه‌اندازی پورتال جدید گفت: «هزینه‌ای را که برای این پورتال صرف شد اگر بخواهیم با هزینه‌های پورتال سازمان‌های دیگر مقایسه کنیم شاید بتوان گفت در حدود  یک ششم است . با شرکت‌های معروف و بزرگی در حیطه طراحی پورتالهای سازمانی صحبت کردیم ولی هزینه‌ها بسیار بالا بود. در نهایت با یک شرکت دانش بنیان متشکل از جوانانی کارآمد وارد همکاری شدیم  که بیشتر از مباحث مالی دنبال ارائه کار خوب و باکیفیت بودند. البته بیشتر موارد را خود سازمان انجام داد و در واقع شرکت پلتفرم آن را  برای ما آماده کرد و در نهایت به لطف خدا با حداقل هزینه حداکثر بهره برداری را کردیم.»

مهندس نوروزی در پایان از راه‌اندازی سامانه یکپارچه سازمان نظام دامپزشکی در ابتدای سال جدید خبر داد که خدماتی همچون عضویت و صدور پروانه‌ها در آن دیده شده است.


انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
2
با سلام و احترام و سپاس از راه اندازی پورتال جدید، لطفا در مورد اشکالات سامانه پرداخت هم بررسی فرمایید، متاسفانه در بعضی کارتابل ها رسید/ فیش صادر نمیکنه و در برخی رسید صادره به تاریخ و ساعت درست صادر نمیشه، ممنون از پیگیری شما
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
کارت هم که صادر نمیشه
دوسال هست منتظریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
خدا به خیر کنه
یه چیزی می شه مثل بیمه تکمیلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
0
هنوز عمده قسمت های سایت به ورژن قبلی ارجاع داده شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
1
4
ایا انتخابات نظام دامپزشکی قرار هست برگزار شود،حالا که امنیت پرتال رفته بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
قبلا یکبار هم انتخابات نظام دو سال به تاخیر افتاد.
جالبه که آن زمان هم یک نفر با شورای امروز مشترک هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
یک نفر هم از سال ۸۵ تا ۹۱ بمدت ۶ سال ریاست نظام باقی ماندند
نظر شما
ادامه