کد خبر: ۷۳۵۰۹

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت پلنگ ایرانی برای دومین بار طی روزهای اخیر در منطقه شکار ممنوع ارتفاعات برفی اشکورات رودسر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از حفاظت محیط زیست گیلان، «حمزه عشوری» افزود: محیط‌بانان شهرستان رودسر با نصب دوربین‌های تله‌ای موفق به ثبت یک قلاده پلنگ دیگر در ارتفاعات منطقه شکارممنوع اشکورات رودسر شدند.
وی تصریح کرد: منطقه شکارممنوع اشکورات با شرایط جغرافیایی کوهستانی، زیستگاه مناسبی برای حیوانات وحشی به شمار می‌رود؛ مکانی که در آن می توان گونه‌های جانوری از جمله کل و بز، پلنگ، گراز، گرگ و روباه را مشاهده کرد.

عشوری افزود: با توجه به نقش تکمیل‌ کننده گوشت‌خواران در چرخه‌ زیستی و غذایی، حضور گوشت‌خوارانی نظیر پلنگ از جنبه اکولوژیکی برای منطقه بسیار ارزشمند است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تأکید کرد: برای حفاظت بیشتر از گونه‌های جانوری نیازمند همکاری و حمایت مردم بویژه جوامع محلی هستیم.

گیلان بواسطه شرایط اکولوژیکی و اقلیمی دارای تنوع بی‌نظیری در گونه‌های گیاهی و جانوری است و به همین سبب به جولانگاه گونه های بی نظیری چون پلنگ، خرس و شوکا تبدیل شده است و در آخرین خبر نیز در ۱۸ اسفندماه مشاهده د۲ قلاده خرس قهوه ای و یک پلنگ در ارتفاعات این استان به ثبت رسیده بود.

 

نظر شما
ادامه