کد خبر: ۷۳۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدت‌ها قبل از اینکه بدانیم پرندگان می‌توانند میدان مغناطیسی زمین را ببینند، آلبرت اینشتین در نامه‌ای برای سایر محققان درباره امکان وجود «ابَر حس» در حیوانات با آن‌ها بحث کرده بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نامه گم‌شده‌ای که توسط «آلبرت اینشتین» به یک محقق به نام «گلین دیویس» در سال ۱۹۴۹ نوشته شده بود کشف شد و گفته می‌شود این نامه در زمینه‌های زیست‌شناسی و فیزیک، پیش‌بینی‌های بسیاری داشته است.

نامه اولیه‌ای که گلین دیویس به آلبرت اینشتین نوشته بوده، در خصوص ادراک حیوانات و آنچه می‌تواند در مورد جهان فیزیکی اشتراکی وجود داشته باشد، سوالاتی پرسیده بوده است. آلبرت اینشتین در پاسخ به آن نوشته: «می‌توان تصور کرد که بررسی رفتار پرندگان مهاجر و کبوتر‌های حامل ممکن است روزی به درک فرآیند فیزیکی منجر شود که هنوز مشخص نیست.»

حال اکنون بعد از ۷۰ سال، شواهد نشان می‌دهد که پرندگان می‌توانند میدان مغناطیسی زمین را با استفاده از گیرنده‌های نوری ویژه به نام کریپتوکروم که به تغییرات ظریف در میدان مغناطیسی سیاره حساس هستند را حس کنند. این چیزی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد هزاران کیلومتر مهاجرت کنند و گم نشوند. جالب است بدانید سایر حیوانات، مانند لاک پشت‌های دریایی، سگ‌ها و زنبور‌ها نیز توانایی عجیبی در درک میدان‌های مغناطیسی سیاره ما دارند.

 

جالب است بدانید که در زمان نگارش این نامه، علم زیست‌شناسی و علم فیزیکی شروع به ادغام شدن و همکاری کردند که هرگز قبلاً چنین رویدادی وجود نداشت. برای مثال پژوک‌یابی خفاش به ساخت فناوری رادار کمک کرد.

منبع: خبرآنلاین

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
1
1
انیشتین یک حدسی زده در مورد حس میدان مغناطیسی ولی از آنجا که از علوم بیولوژی چیزی نمی‌دانسته و البته در آن زمان در مورد حس مغناطیسی توسط پرندگان تحقیقاتی موثری انجام نشده بوده این گفته او چیز قابل توجهی از لحاظ علمی محسوب نمیشود
نظر شما
ادامه