کد خبر: ۷۴۱۶

حکیم مهر - بالاخره پس از 9 سال پیگیری و وعده‌های گوناگون با تصمیم استانداری تهران و حمایت کمیسیون تنظیم بازار استان تهران گوشت مرغ به صورت بسته‌بندی شده در سطح شهر عرضه می‌شود.

حمید رحیلی‌نژاد – دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور با اعلام این مطلب تصریح کرد:70 تا 75 تومان هزینه به قیمت هر کیلو مرغ بابت بسته‌بندی افزوده شده است.

به گفته وی امکانات بسته‌بندی گوشت مرغ از چند سال گذشته در کشتارگاه‌های طیور فراهم شده بود که کم کم راه‌اندازی و تجهیز شد.

رحیلی‌نژاد اظهار کرد: 24 کشتارگاه صنعتی طیور در سطح تهران وجود دارد و تعدادی واحدهای بسته‌بندی مواد پروتئینی نیز فعال هستند که از آن‌ها به عنوان نیروی کمکی این اقدام، استفاده می‌شود. اکنون ظرفیت بسته‌بندی گوشت مرغ در استان تهران بیش از مصرف و نیاز روزانه است.

دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور اعلام کرد: روزانه حدود هزار تن گوشت مرغ در استان تهران بسته‌بندی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام به‌طور تدریجی انجام شده و ابتدا در شهرستان‌های رودهن، فیروزکوه و شمیرانات سپس در اسلامشهر، شهریار و رباط کریم اجرا شد و پس از آن در پاکدشت و ورامین و شهر ری گوشت مرغ بسته‌بندی شده عرضه و از هفته جاری نیز در شهر تهران اجرا شد.

گفتنی است؛ همه استان‌های کشور مرغ را به صورت بسته‌بندی شده عرضه می‌کنند و وعده‌های مسوولان وقت برای آغاز این طرح در استان تهران در دقیقه 90 منتفی و به زمانی دیگر موکول می‌شد که بالاخره با تصمیم استانداری این سیاست به اجرا درآمد.

باتوجه به اینکه 80 درصد مرغ مصرفی در تهران به صورت فله و لا به لای پودر یخ از استان‌های همجوار از قبیل اراک، قم، سمنان، گیلان، مازندران، قزوین، گلستان و ... وارد می‌شد؛ این امر باعث ارتقای سلامت و بهداشت جامعه خواهد بود چراکه گوشت مرغ در همه استانها به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود که باید عنوان کشتارگاه، هویت مرغ تولید شده و زمان کشتار بر روی کالای بسته‌بندی قید شود لذا محصولات کیفی و درجه یک در این استانها عرضه می‌شد و محصولات رده پایین‌تر به صورت فله و گمنام روانه میدان بهمن استان تهران می‌شد که قابلیت پیگیری را نداشت.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه