کد خبر: ۷۵۲۹۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
توسط رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
این سامانه امکان دسترسی آسان، امکان نظارت بر تمامی مراحل صدور پروانه‌های ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری و ارائه آنلاین میز خدمت به تمامی متقاضیان را دارا می‌باشد ...

حکیم مهر: سامانه یکپارچه سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس سازمان نظام و معاونین ایشان و روسای شورای نظام دامپزشکی استانهای سراسر کشور رونمایی گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، همزمان با برگزاری جلسه سراسری روسای شورای نظام دامپزشکی استانهای سراسر کشور سامانه یکپارچه سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران (ساندا) توسط رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا رونمایی شد.

با توجه به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری موجود و نبود زیرساخت های لازم، وجود سامانه یکپارچه‌ای به منظور نظم‌دهی هر چه بیشتر و سرعت عمل بالاتر احساس می‌گردید.

به همین منظور ظرف یکسال گذشته ضمن اصلاح تمامی معایب و مشکلات موجود از جمله عدم وجود زیرساخت مناسب شبکه، عدم وجود اتاق سرور استاندارد، عدم وجود هیچگونه فایل پشتیبانی از سیستم‌ها، خرابی بسیاری از سخت افزارها و بلااستفاده ماندن برخی تجهیزات، وابستگی به شرکت‌های بیرونی جهت کوچکترین تعمیرات و رفع عیب‌ها و همچنین برخی مشکلات اساسی در حوزه نرم افزاری سازمان در سال‌های گذشته نهایتا با تلاش بالای بخش فناوری و اطلاعات و همکاری بخش فنی و توسعه سازمان سامانه یکپارچه سازمان نظام دامپزشکی جهموری اسلامی ایران به نام ساندا به آدرس https://sanda.iranvc.ir راه‌اندازی گردید.

گفتنی است این سامانه امکان دسترسی آسان، امکان نظارت بر تمامی مراحل صدور پروانه‌های ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری و ارائه آنلاین میز خدمت به تمامی متقاضیان عزیز را دارا می‌باشد.

قابل ذکر است در جلسه سراسری روسای شورای نظام دامپزشکی سراسر کشور توسط رئیس سازمان نظام از این سامانه رونمایی گردید. همچنین در این جلسه آموزش های لازم توسط مدیر فنی و توسعه سازمان ارائه گردید و پیرامون مسائل مختلف سامانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
0
3
یعنی مجوزها بدون دخالت شخصی و نظام های استانی صادر میشه؟اگه با وجود امتیاز نظام های استانی کارشکنی کنن قابل پیگیری و اعتراض به نظام مرکزی هست؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
0
2
دکتر بالاخره صدور مجوزها به درگاه ملی متصل شد؟الان فرآیند صدور مجوزها چگونه است؟
دامپزشک قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
1
0
من سامانه رو بررسی کردم. متاسفانه همون سامانه قبلی هست با رنگ و لعاب جدید. همچنان پرونده ها آفلاین هست یعنی مدارک و اسنادی که بر اساس اون، نظام استان برای فرد، پروانه صادر میکنه در سیستم وجود نداره. از جمله این مدارک سوابق کار، مقالات، کتابها، پروانه های قبلی هست. سیستم باید به صورت خودکار امکان دریافت این مدارک و محاسبه امتیاز رو برای فرد داشته باشه و پس از محاسبه امتیاز بر اساس جداولی که در بخشنامه نحوه صدور و تمدید پروانه بیان شده میتونه به فرد اعلام کنه که امتیازش به صدور پروانه میرسه یا نه. محاسبه امتیازات باز هم به شکل آفلاین و توسط نظام استان انجام میشه که همین عامل فسادزا و ایجاد امضاهای طلایی و پارتی بازی هست.
دامپزشک قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
1
1
دو تا مشکل عمده هم داره این سامانه مثل سامانه قبلی. اولین مشکل نبود سیستم ارسال تیکت و چت آنلاین با کارشناسان فنی خود وبسایت برای گزارش باگ ها و مشکلات خود سامانه هست. برای مثال ممکنه هنگام ارسال فایلی، سامانه پیام خطا بده. این باگ ها رو چطور گزارش بدیم؟ً! حتی کوچکترین شرکت های خصوصی هم الان سیستم ارسال تیکت آنلاین و چت آنلاین در ساعات مشخصی رو دارن.

دومین مشکل هم اینه که باز هم سازمان خرق عادت نکرده و مثل تمام سالهای قبلی هیچ راه ارتباطی رو برای همکاران دامپزشکی با مقامات و کارمندان و معاونان نظام نذاشته و مثل همیشه، همکارانی که مشکلی دارن، باید از شیوه منسوخ ارسال فکس یا حتی مراجعه حضور به دفتر مرکزی نظام استفاده کنن.

سامانه ساندا باید دارای یک سیستم کارتابل داخلی و دبیرخانه مجازی هم باشه که اگر برای مثال همکاری مشکل اداری ای داره که نیاز به نظر معاونان یا کارمندان نظام هست بتونه از کارتابل داخلی نامه به فرد مذکور ارسال کنه و اتوماتیک این نامه شماره بخوره و در سوابق باقی بمونه تا امکان استناد بهش باشه. در مرحله اول نامه ها را می توان به کارشناسان و کارمندان عادی نظام ارجاع کرد و اگر مشکل به نحوی بود که توسط آنها امکان حلش نبود آن کارمند هم میتونه نامه رو به معاونین ارجاع کنه.

از جمله نامه هایی که خیلی از همکاران در استانها و شهرستانها میخوان ارسال کنن، گزارش عملکرد نظام های استان و مشکلات شون با نظام استان هست. همین نامه ها میتونن یک روزنه نظارتی برای نظام مرکزی دامپزشکی ایجاد کنن و اطلاعات بسیار خوبی رو بهشون برسونن.
دامپزشک قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
1
1
باز هم یک مشکل دیگه که در سامانه مشاهده میشه. عدم پیش بینی گزینه ای برای تمدید پروانه هست!

الان در سامانه فقط گزینه درخواست صدور پروانه وجود داره! که در همون قدم اول از ما درخواست پرداخت مبلغ برای گواهی عدم سوپیشینه می کنه!

در حالیکه در نامه ای که دکتر لامعی معاون پیشین نظام دامپزشکی سال 99 برای استانها فرستاد، به صراحت گفته بود که برای تمدید پروانه های نیاز به گواهی عدم سوپیشینه و گواهی سلامت نیست. و فقط برای کسانیکه برای بار اول درخواست صدور پروانه میکنن این گواهی ها باید دریافت بشه.
نظر شما
ادامه