کد خبر: ۷۵۳۱۴
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
نگاه شما:
یکی از مخاطبین محترم حکیم مهر که با دقت این سامانه را ارزیابی نموده‌اند، نظرات و انتقاداتی را درخصوص این سامانه بیان نموده‌اند که به نظر می‌رسد توجه به آنها می‌تواند به عملکرد بهتر سامانه کمک نماید ...

حکیم مهر: سامانه یکپارچه سازمان نظام دامپزشکی (ساندا) اخیراً از سوی سازمان نظام دامپزشکی رونمایی شد. یکی از مخاطبین محترم حکیم مهر که با دقت این سامانه را ارزیابی نمودهاند، نظرات و انتقاداتی درخصوص این سامانه بیان نمودهاند که به نظر میرسد توجه به آنها میتواند به عملکرد بهتر سامانه کمک نماید.

متن یادداشت این همکار گرامی به شرح زیر است:

من سامانه یکپارچه سازمان نظام دامپزشکی (ساندا) را بررسی کردم. متاسفانه این سامانه همان سامانه قبلی با رنگ و لعاب جدید میباشد. همچنان پروندهها آفلاین هستند یعنی مدارک و اسنادی که بر اساس آن، نظام دامپزشکی استان برای فرد پروانه صادر میکند در سیستم وجود ندارد. از جمله این مدارک سوابق کار، مقالات، کتابها و پروانههای قبلی است. سیستم باید به صورت خودکار امکان دریافت این مدارک و محاسبه امتیاز رو برای فرد را داشته باشد و پس از محاسبه امتیاز بر اساس جداولی که در بخشنامه نحوه صدور و تمدید پروانه بیان شده، میتواند به فرد اعلام کند که امتیازش به صدور پروانه میرسد یا خیر. محاسبه امتیازات باز هم به شکل آفلاین و توسط نظام دامپزشکی استان انجام میشود که همین عامل فسادزا و ایجاد امضاهای طلایی و پارتیبازی خواهد بود.

این سامانه همانند سامانه قبلی سه مشکل عمده دیگر نیز دارد: اولین مشکل نبود سیستم ارسال تیکت و چت آنلاین با کارشناسان فنی خود وبسایت برای گزارش باگها و مشکلات خود سامانه است. برای مثال ممکن است هنگام ارسال فایلی، سامانه پیام خطا بدهد. این باگها باید چطور گزارش شوند؟ً! حتی کوچکترین شرکتهای خصوصی هم در حال حاضر سیستم ارسال تیکت آنلاین و چت آنلاین در ساعات مشخصی را دارند.

مشکل دوم این است که باز هم سازمان نظام دامپزشکی خرق عادت نکرده و مانند تمام سالهای گذشته هیچ راه ارتباطی را برای همکاران دامپزشکی با مقامات و کارمندان و معاونان سازمان نظام نگذاشته و مانند همیشه همکارانی که مشکلی دارند، باید از شیوه منسوخ ارسال فکس یا حتی مراجعه حضوری به دفتر مرکزی سازمان نظام دامپزشکی استفاده کنند.

سامانه ساندا باید دارای یک سیستم کارتابل داخلی و دبیرخانه مجازی هم باشد که اگر برای مثال همکاری مشکلی اداری دارد که نیاز به نظر معاونان یا کارمندان سازمان نظام دامپزشکی است، بتواند از کارتابل داخلی، نامه را به فرد مذکور ارسال کند و این نامه به صورت اتوماتیک شماره خورده و در سوابق باقی بماند تا امکان استناد به آن وجود داشته باشد. در مرحله اول نامه ها را میتوان به کارشناسان و کارمندان عادی نظام ارجاع کرد و اگر مشکل به نحوی بود که امکان حل آن توسط آنها وجود نداشت، آن کارمند هم میتواند نامه را به معاونین ارجاع نماید.

از جمله نامههایی که بسیاری از همکاران در استانها و شهرستانها تمایل به ارسال آن را دارند، گزارش عملکرد نظامهای دامپزشکی استان و مشکلاتشان با نظام استان است. همین نامهها میتوانند یک روزنه نظارتی برای نظام مرکزی دامپزشکی ایجاد کنند و اطلاعات بسیار خوبی را به آنها برسانند.

مشکل سومی که در سامانه مشاهده میشود، عدم پیشبینی گزینهای برای تمدید پروانه همکاران میباشد! در حال حاضر در سامانه فقط گزینه «درخواست صدور پروانه» وجود دارد که در همان قدم اول از ما درخواست پرداخت مبلغ برای گواهی عدم سوء پیشینه مینماید، در حالیکه در نامه ای که دکتر لامعی معاون پیشین سازمان نظام دامپزشکی در سال 99 برای استانها فرستاد، به صراحت گفته بود که برای تمدید پروانهها نیازی به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت وجود نداشته و فقط برای کسانی که برای بار اول درخواست صدور پروانه میکنند این گواهیها باید دریافت شود.

 

انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
1
7
والا هفته پیش برای پروانه اقدام کردم. پانزده سال هست عضو نظام هستم و پروانه میگیرم باز بابت استعلام امتیاز بندی و عدم سوء پیشینه پانصد هزار تومان دریافت کردند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
0
10
اصلا شفافیتی ندارد. همین که وارد میشوی میگوید ۲۰۰ هزار تومان برای عدم سو پیشینه بریز‌. اصلا ننوشته چه روالی دارد و قرار است چند مرحله و به چه شکل باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
3
5
یعنی الان برای صدور پروانه جدید چیکار کنیم به نظام استان مراجعه کنیم به این سامانه یا درگاه ملی مجوزها؟!والا سردرگم شدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
2
4
دقیقا کارتابل ندارد و اتیکت برای حل اطلاع مشکلات ندارد و جایی برای تبدیل پروانه ندارد.باید دانش بورد داشته باشد و هر مورد آیتم جداگانه در آن باشد.مثلا بیمه تکمیلی،گردشگری،قرارداد رفاهی و ....همچنین دوره های گذرانده بازآموزی شامل آیتم باشد.تمام دوره ها فعال در داشبورد باشد و قابل انتخاب و پرداخت هزینه
دامپزشک قدیمی
|
Germany
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
4
6
از رسانه حکیم مهر نهایت تشکر را دارم چرا که برای نظرات مخاطبینش ارزش قائل هست. بی دلیل نیست که در بین چندین وبسایت و گروه رسانه ای که اخبار دامپزشکی و کشاورزی رو منتشر میکنن، تبدیل به رسانه اول همکاران دامپزشکی شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
2
2
دانش فنی سامانه ها روز به روز بهتر شده. ایکاش سری به سامانه های سازمانها و ارگانهای دیگه هم بزنید
........................
دامپزشک قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
0
5
اولین باگ وبسایت که شناسایی کردم، بخش صدور المثنی هست. دوستان اگر به این بخش برید و دلیل رو "سایر" انتخاب کنید و توضیحات رو بنویسید و سپس دکمه ثبت و ارسال درخواست رو بزنید به جای ثبت شدن درخواست با پیام خطا مواجه میشید! یعنی سیستم حتی درخواست صدور المثنی رو هم ثبت نمی کنه حالا مسئولان وبسایت چطور متوجه این مشکل بشن؟ نه پشتیبانی دارن، نه تیکت آنلاین و نه چت آنلاین.

در مورد بخش "دوره های آموزشی" هم بنده یک پیشنهاد دارم که به سادگی مشکل چندین ساله هزاران همکار رو حل می کنه. پیشنهادم اینه که به جای ثبت امتیازات و دوره ها و کارگاه هایی که همکاران شرکت کردن توسط کارمندان نظام دامپزشکی که قطعا چند نفر بیشتر نیستن در این سامانه امکانی فراهم بشه که خود همکارانی که در دوره ها شرکت کردن، مشخصات دوره و تصویر گواهی دوره رو بارگزاری کنن و کارمندان نظام دامپزشکی فقط تایید یا رد کنن.

به این ترتیب به جای اینکه بار کاری سنگین تایید ده ها دوره آموزشی و ورود امتیازات برای هزاران همکار دامپزشکی توسط 2-3 نفر کارمند نظام دامپزشکی، منتقل میشه به عهده خود همکارانی که در دوره ها شرکت کردن و کارمند نظام فقط کافیه که با مشاهده مدارک تایید یا رد کنه و اگر تایید کنه امتیاز اون دوره اتوماتیک برای همکار محترم ثبت میشه.

روند فعلی کار اینه که اول همکاران در دوره ها باید شرکت کنن، بعد نظام دامپزشکی منتظر ارسال لیست همکاران شرکت کننده در دوره توسط برگزار کننده میشه. بعد از ارسال لیست که ممکنه به 200 نفر برای هر دوره برسه، کارمند نظام باید بشینه امتیاز تک تک این نفرات رو وارد سیستم کنه! تصور کنید سالانه ده ها دوره در استانهای کشور برگزار میشه و هزاران نفر شرکت می کنن. خب این بار کاری سنگینیه. گاها بیش از یک سال طول می کشید تا امتیاز دوره ای که همکار شرکت کرده توسط نظام دامپزشکی وارد سیستم بشه. خب چنین چیزی در عصر ارتباطات و تکنولوژی خیلی غیرمعمول و عجیبیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
3
1
مسلما هر سامانه ای یک سری مشکلات دارد. مهمترین دلیل اینه که توسط برنامه نویسان غیر دامپزشک و غیر اداری نوشته میشه. ایرادات سامانه در حین کار مشخص و رفع میشود. همانطور که در جلسه هم گفته شد احتمالا سه ماهی طول بکشه تا سامانه توسط استانها و کاربران رفع ایراد شود.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
به این ترتیب بعد از سه ماه یعنی برای اواخر مهر با خیال راحت میتونیم وارد سایت ساندا بشیم و بدون مشکل خدمات بگیریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
خب اگر حین کار با سامانه با ایرادی مواجه شدیم، چطور باید به مسئولین سایت گزارش بدیم؟ اونا هم که علم غیب ندارن! هیچ راهی برای ارتباط با کارشناسان سایت نذاشتن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
1
1
جالب ترین و خنده دارترین بخش آن ، تمام فرآیند سامانه توسط رئیس نظام اجرا میشه.ما که تو استان خودمون تا حالا رئیس نظام رو ندیدیم و همه کارهای ما را کارمند نظام که فرد بسیار محترم و شریفی است انجام می دهد. قبلاً که سامانه ای نبود خیلی راحت تر بودیم و کمتر از دو هفته پروانه ما صادر میشد ولی الان بین این سامانه ها و سیاستها و ضوابط قدیم و جدید و دستورالعملهای مختلف سر در گم هستیم. بیشتر به نظر می رسد از قصد برای سردرگمی متقاضیان این سامانه ها ایجاد میشه تا خودشون هر کاری میخوان بکنن. خدا عاقبت همتون رو بخیر کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
1
0
................ یه کم از سامانه های علوم پزشکی یاد بگیرید
پاسخ ها
خیرخواه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
با این انتقادهای مخرب و با قصد و مرض هر کار مثبتی هم توی این سازمان انجام بشه و از هر کجا هم یاد گرفته بشه به جایی نمیرسیم و اتفاقات و فرایندها و تحولات توی این سازمان شده وسیله ای برای تسویه حسابهای شخصی .
کارمند نظام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
1
1
با سلام
سامانه فقط برای روسای نظام رونمایی شده و هنوز برای استفاده اطلاع رسانی نشده
خیلی از موارد عنوان شده در سامانه وجود دارد و برای آن فکر شده
پشتیبانی هم در سامانه دیده شده و به موقع اطلاع رسانی خواهد شد .
هر سامانه ای در بدو راه اندازی باگها و مشکلاتی دارد که انشالا به یاری اعضای محترم و دلسوزان نظام برطرف شده و بعد از رسیدن به ثبات نسبی توسعه سامانه آغاز خواهد شد .
باتشکر
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
1
1
جناب سانسورچی! نظر بنده رو که به نامگذاری این سامانه انتقاد کرده بودم را غیر قابل انتشار تشخیص دادند ؟ شما ساندا در اینترنت جستجو کردید ؟
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
یکی از سبک های مبارزه چینی ووشو هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
سامانه نظام دامپزشکی = سا ن دا
سامانه نظام مهندسی کشاورزی = سا ن کا
ملا لغطی ها همه جا هستند.
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
خداییش آخه اینا اسمش ایراد نیست ، ساندا اسم نیست یک اختصاره هر چیز دیگه گذاشته شده بود ممکنه بالاخره توی یک زبان توی دنیا یک معنی ای بده . واقعا نمیدونم بعضیا دنبال چی هستن . سانکا سامانه نظام مهندسی کشاورزی اسم نوعی قهوه میشه سامانه سماک میشه ماهی فروش معنی سماق هم میده . این نگاه درست نیست چون اینها یک یکلمه اختصاری شمرده میشه و نباید معنی بشه .
دامپزشک قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
0
0
دوستان اگر سامانه صدور پروانه های سازمان نظام پزشکی رو بررسی کنید می بینید که بسیار سامانه کاملی هست و همه چیز به شکل آنلاین انجام میشه ضمن اینکه به درگاه ملی مجوزها هم متصل شده.

تمام مدارک و سوابق توسط خود فرد متقاضی بارگذاری میشه و حتی محاسبه امتیازات برای صدور پروانه هم به شکل آنلاین انجام میشه.

دوستان برای مشاهده راهنمای تصویری و نحوه کار این سامانه مطلب زیر رو در گوگل جستجو کنید و برید در سایت samaneha مطلب رو بخونید:
سامانه صدور پروانه سازمان نظام پزشکی parvaneh.irimc.org

سازمان نظام دامپزشکی هم میتونست در راه اندازی سامانه خودش از سامانه نظام پزشکی الگو بگیره اما متاسفانه بعد از یک سال همون سامانه پر از اشکال قبلی رو تحویل داد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
0
0
من ده سال شماره نظام دارم ولی هیچ پروانه هم نگرفتم پرداخت عضویت این چند سال چه معنی داره پرداخت عضویت زمانی معنا دارمیشه که فرد ازکنار پروانه که براش صادرشده منتفع بشه کسیکه هیچ پروانه ای نگرفته حق عضویت چرا بایستی پرداخت کنه
نظر شما
ادامه