کد خبر: ۷۵۳۰۷

حکیم مهر: 4281 واحد انواع داروی انسانی و داروی دامی فاقد مجوز، بیهویت و تاریخ منقضی در بازدید سرزده کارشناسان اداره کل دامپزشکی کردستان کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: در ادامه طرح رصد و پایش دارو و اقلام استراتژیک، یک واحد تولیدی توسط اکیپی از بازرسان ستادی به سرپرستی رییس اداره تشخیص و درمان در روز سه‌شنبه سوم مردادماه 1402 مورد بازدید دقیق قرار گرفت.

«دکتر گلاله قادرمزی» در این باره افزود: اکیپ بازرسان ستادی در این بازدید بیش از 2683 واحد انواع داروی دامی تاریخ منقضی، 980 واحد داروی انسانی، 618 واحد انواع داروی دامی قاچاق بدون هویت و فاقد مجوز ساخت از سازمان دامپزشکی کشور را کشف و ضبط نمودند.

وی اظهار داشت: در این بازدید، از  انبار دارویی این واحد تولیدی مجموعا 4281 واحد انواع داروی انسانی و داروی دامی فاقد مجوز، بی‌هویت و تاریخ منقضی کشف و ضبط و به محل اداره کل دامپزشکی استان منتقل گردید و همچنین مقادیر قابل توجهی داروی دامی تا زمان ارایه مستندات تهیه و حمل در محل انبار ضبط موقت گردید.

دکتر قادرمزی خاطرنشان کرد: دریافت هر نوع دارو، واکسن و مواد اولیه تولید خوراک دام از مبادی مجاز و مشروط به دارا بودن هویت، مجوز ساخت یا توزیع از سازمان دامپزشکی کشور است و باید این اقلام با رعایت ضوابط نشانه گذاری و با دارا بودن گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل و فاکتور معتبر، جابجا شوند.

وی در پایان یادآور شد: نواقص احصا شده از این واحد تولیدی به مدیر و مسئول فنی ابلاغ گردید.


نظر شما
ادامه