کد خبر: ۷۵۵۱۸

حکیم مهر: نخستین جلسه کارگروه کشوری اجرای تفاهم‌نامه مشترک سازمان دامپزشکی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور در ۲۱ مردادماه در سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در این جلسه مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اهداف امضای این تفاهم نامه، پیشنهاد داد برنامه جامع ساماندهی بهداشتی کشتارگاه‌های دام کشور که با همکاری دو سازمان در سال 93 تدوین شده بود مورد بازنگری و بروزرسانی قرار گیرد.
 
مدیران سازمان دامپزشکی نیز به اثرات مثبت تفاهم نامه فی مابین اشاره و به گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص در برخی از استان­ها پرداختند و خواستار پیگیری تشکیل مستمرکارگروه های استانی اجرای مفاد این تفاهم نامه شدند.

از دیگر مصوبات این کارگروه، بروزرسانی اطلاعات وضعیت موجود کشتارگاه های دام کشور، تهیه شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کارگروه،عضویت نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط و شرکت در جلسات کارگروه استانی کشتارگاه­ها به منظور تصمیم‌گیری برای ادامه فعالیت یا تعطیلی احتمالی کشتارگاه شهرداری ها و نیز  موارد  اختلافی مصوبات استانی می باشد.

همچنین مقرر گردید با توجه به موضوع مدیریت جمعیت سگ‌های بلاصاحب ، با همکاری سازمان دامپزشکی کشور نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای تدوین برنامه و اجرای طرح واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب، هماهنگی با دانشکده­های دامپزشکی در راستای همکاری در طرح عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب و هماهنگی با شرکت­های دارویی جهت تأمین داروهای بیهوشی مورد نیاز شهرداری‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

این نشست باحضور مدیرکل، معاون و رئیس گروه دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، معاون مدیرکل دفتر دارو و درمان و کارشناس دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور با مدیرکل،معاون و کارشناس دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، برگزار شد.

 

نظر شما
ادامه