کد خبر: ۷۵۵۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: با همکاری دامپزشکی، جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان مهریز طرح توزیع شیر بین دانش آموزان این شهرستان با تخفیف اجرا می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما مرکز یزد، سرپرست حوزه ریاست دانشگاه در مجمع سلامت مهریز گفت:مجمع سلامت شهرستان‌ها با هدف تغییر نگاه مدیران شهرستانی به موضوع سلامت برگزار می‌شود.

نجفی افزود: اغلب نگاه مدیران به خدمات درمان و خدماتی که مستقیم مردم می گیرند می‌باشد.

وی ادامه داد: در حالی که شاخص‌ها و آمار‌ها حکایت از ان دارد که فقط ۲۰ درصد عوامل موثر بر سلامت مربوط به مراکز ارائه خدمات درمانی است و اکثر موضوعاتی که باعث حفظ سلامت مردم می‌شوند در حیطه مردمی و برون دستگاهی است.

نجفی تصریح کرد: ما باید با تشکیل این مجامع و بیان آمار و مشکلات شهرستان‌ها به مجموعه تصمیم گیر و تصمیم ساز راهنمایی لازم انجام تا برای حفظ سلامت مردم برنامه کامل و جامع طراحی و ارائه شود.

وی بیان داشت: در جلسه امروز شاخص‌های سلامت شهرستان که دارای مشکل بود مانند بحث نرخ باروری سوء تغذیه بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مطرح شد تا در نشست سلامت برنامه‌ریزی لازم انجام و تصمیم گرفته شود.

فرماندار شهرستان مهریز در ادامه این مجمع گفت: مقرر شد طی تفاهم نامه سه جانبه بین مجموعه آموزش و پرورش و مرکز بهداشت و فرمانداری تدابیری اندیشه شود تا زمانی توسط آموزش و پرورش در اختیار کارشناسان مرکزبهداشت قرار گیرد تا آموزش‌های تغذیه‌ای و الگوی مصرف غذایی برای دانش آموزان مطرح شود.

وی به دیگر مصوبه این مجمع اشاره و اظهار داشت: مصوب شد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استفاده از ظرفیت دانش آموزان تئاتری تهیه و با موضوعات بهداشتی در سطح مدارس آموزش داده شود.

وی ادامه داد: توزیع شیر در سطح مدارس از دیگر مصوبه این نشست بود و مقرر شد با همکاری دامپزشکی و جهاد کشاورزی و فرمانداری برنامه‌ریزی انجام گیرد تا توزیع شیر با تخفیف در مدارس بین دانش آموزان انجام شود.

«دهقان بنادکی» از اجرای پیوست سلامت صنایع در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: پیوست سلامت صنایع در تعدادی از واحد‌های صنعتی به صورت پایلوت اجرا می‌شود و در این طرح ابتدا صنایع دعوت می‌شوند و پس از بررسی و کارشناسی پیوست سلامت در تعدادی از کارخانجات جهت سلامت کارگران با اولویت اول و کاهش آلایندگی محیط زیست در اولویت دوم اجرایی می‌شود.

در پایان این نشست از تعدادی خیران حوزه سلامت تجلیل شد.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
France
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
3
زمان‌ قبل از انقلاب به مدارس شیر رایگان و آجیل و ... میدادند، شایعه شده بود که میخواد بچه ها رو مسموم کنه، به بچه ها میگفتن شیرها رو دور بریزن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
.......... قدر ندانستیم
نظر شما
ادامه