کد خبر: ۷۵۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: یک قلاده سگ مشکوک به هاری در شهرستان جاجرم پس از حذف و نمونه برداری بصورت بهداشتی دفن شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان جاجرم، یک قلاده سگ مشکوک به هاری توسط گروه واکنش سریع شبکه دامپزشکی جاجرم بصورت بهداشتی دفن شد.

«سید حسین مرتضوی»، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جاجرم در این باره گفت: عملیات حذف، نمونه گیری و دفن بهداشتی یک قلاده سگ مشکوک به هاری که باعث ایجاد جراحات در نوجوان 14 ساله شده بود با اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی جاجرم انجام گردید.

وی افزود: باتوجه به اینکه هاری یک بیماری مشترک بین انسان و دام می باشد اقدامات بهداشتی از قبیل واکسیناسیون سگ های موجود در کانون بیماری تا شعاع 3 کیلومتری انجام شد و همچنین برگزاری کلاس آموزشی با موضوع بیماری هاری برای اهالی و دامداران در اولویت قرار داده شد.

او در پایان از همشهریان تقاضا کرد با توجه به اینکه بیماری هاری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان می باشد، از هرگونه تماس با حیوان وحشی یا اهلی که تغییر رفتار در آن مشاهده می شود خودداری کنند و گزارش های خود را از طریق سامانه تلفنی و شبانه روزی 1512 به دامپزشکی انتقال دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
0
0
متاسفانه وقوع و شنیدن این حوادث قابل پیشگیری برای مسئولین و مردم عادی شده و گویا باید با وحشت و ترس ناشی از آن کنار آمده و این کابوس را جز زندگی خود بدانیم
نظر شما
ادامه