کد خبر: ۷۵۸۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان رزن از حمله یک قلاده سگ ولگرد به دو نفر از اعضای یک خانواده در روستای ماهنیان این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر رضا صمدپور» اظهار کرد: در پی گزارش تلفنی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر حمله یک قلاده سگ ولگرد به دو نفر از اهالی روستای ماهنیان، بلافاصله تیم دامپزشکی به این روستا مراجعه و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این دو فرد از عضو یک خانواده توسط سگ ولگرد مورد حمله و گزش از ناحیه دست و پا قرار گرفتند و مشکوک به بیماری هاری هستند.

وی افزود: با توجه به احتمال هار بودن سگ، پس از انجام نمونه برداری از مغز حیوان، نمونه برای انجام آزمایش‌های تشخیصی به مرکز تشخیص هاری در استان آذربایجان شرقی ارسال شد.

صمدپور با بیان اینکه ریزش بزاق از دهان، تغییر رفتار، حمله و گازگرفتن اجسام جاندار و بی‌جان برخی از علائم بیماری هاری به شمار می‌رود، تصریح کرد: در صورت مشاهده حیواناتی با این علائم، باید در اسرع وقت ضمن اطلاع‌رسانی به اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت حیوان در محل امنی قرنطینه و از نزدیک شدن به حیوان مذکور خودداری کرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
2
2
این حیوان پنجه نداره. کتک زیادی خورده زیر شکنجه بوده.اون افراد دروغ گفتن سگ مجبور بوده برای دفاع از خودش واکنش نشون بده. و هاری هم نداشته.ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
0
2
هیچ گاه نمی توان حال و روز فرد حیوان گزیده مبتلا به هاری و خانواده فرد را درک کرد متاسفانه وقوع و شنیدن این حوادث قابل پیشگیری برای مسئولین و مردم عادی شده و گویا باید با وحشت و ترس ناشی از آن کنار آمده و این کابوس را جز زندگی خود بدانیم
نظر شما
ادامه