کد خبر: ۷۵۸۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: از یک مورد دام مشکوک به بیماری هاری در منطقه زرتی پشتی گلال بخش لوداب شهرستان بویراحمد نمونه برداری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر منوچهر آشتیانی مقدم» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد با اعلام این خبر افزود: با گزارش یک  مورد دام مشکوک به هاری از سوی اهالی منطقه و انجام مراقبت غیرفعال بیماری، از دام  مذکور با علائم مشکوک به بیماری هاری نمونه برداری  و جهت ردیابی و پایش بیماری به آزمایشگاه دامپزشکی استان ارسال گردید.

وی گفت: هاری نوعی بیماری ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه‌ها می‌رود و شروع به تکثیر کرده و انسان و سایر پستانداران خونگرم درگیر بیماری شده و بیمار محکوم به مرگ است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد افزود: مهم ترین راه پیشگیری از بیماری هاری تزریق واکسن در انسان و حیوانات است.

دکتر آشتیانی مقدم ادامه داد: تلفات دام و خسارت های اقتصادی ناشی از این بیماری که در دام ایجاد می شود به همراه مخاطرات انسانی آن با شیوع این بیماری در منطقه جبران ناپذیر می باشد که با توجه به اقدامات پیشگیرانه از سوی اداره دامپزشکی به میزان قابل توجهی موجب تأمین سلامت جمعیت دامی شهرستان می شود.

وی از دامداران درخواست می شود با مشاهده علایم هاری از قبیل آبریزش، نعره زدن، ترس از آب و نور، دویدن های بی هدف و حمله به اهالی، در اسرع وقت موضوع را جهت پیگیری های بعدی به اداره دامپزشکی و یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
0
0
چرا کارشناس نمونه بردار عینک محافظ ندارد ؟!
دوستان و همکاران گرامی ، لطفا تمام اصول ایمنی و بهداشتی را رعایت فرمایید ، فاجعه ها در زمان کوتاهی های کوچک بروز می نماید
نظر شما
ادامه