کد خبر: ۷۵۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: آگهی هایی بر روی دیوار خیابان ها نصب می شود که حکایت از گمشده دارد. در زیر این آگهی ها اعلام شده است که مژدگانی به یابنده پرداخت می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گسترش نیوز، قطعا برای تمام ما پیش آمده است که آگهی هایی را بر روی دیوار خیابان مشاهده کنیم که حکایت از گم شدن شخص، وسیله و یا یک حیوان خانگی دارد. این آگهی‌ها به این منظور بر روی دیوار خیابان نصب می‌شوند که اگر کسی آن هارا مشاهده کرد، با آگهی دهنده تماس بگیرد و گم شده را به‌دست صاحبش برساند. این افراد، در پایان آگهی خود، نوشته‌اند که به یابنده، مژدگانی هم پرداخت می‌شود.

عده‌ای از افراد با دیدن این آگهی، برای آنکه حس انسان دوستانه بالایی دارند، محیط اطراف را جست و جو می‌کنند تا بلکه بتوانند چیزهای گمشده را پیدا کنند. این افراد اگر لوازم مفقودی را پیدا کنند، بدون چشم داشت به مژدگانی، لوازم را به صاحبش بر می‌گردانند. اما افراد دیگری، به قصد دریافت مژدگانی به دنبال وسایل می‌گردند. البته همانطور که گفته شد، این چیزهای گمشده همیشه لوازم نیستند و شامل حیوانات خانگی هم می‌شوند.

آگهی دهنده‌ها در این پیام هایی که بر روی دیوار چسبانده می‌شود، گاهی مطالب جالبی می‌نویسند. شخصی در یک آگهی درج کرده بود که یک عدد عروس هلندی گم شده است و به دلیل آنکه فرزندم با این حیوان بسیار اخت گرفته است، نمی‌توانم عروس هلندی دیگری تهیه کنم. از یابنده درخواست می‌شود، زمانی که آن را پیدا کرد با این شماره تماس بگیرد.

در این میان عده‌ای هستند که فقط به فکر خودشان هستند و اگر حیوان را پیدا کنند با شماره‌ها تماس نگرفته و اقدام به فروش می‌کنند. گاهی مشاهده شده است که شخصی یک سگ را پیدا کرده است و آن را به صاحبش تحویل نداده و برای فروش اقدام کرده است.

در بعضی از این آگهی‌ها، اعلام شده است که مژدگانی میلیونی پرداخت می‌شود. دلیل این است که برای مثال، شخصی مدت‌ها با یک حیوان خانگی زندگی کرده است و الان آن را گم کرده و از دیگران درخواست کمک می‌کند. این اشخصاص به دلیل وابستگی بالایی که به این حیوانات پیدا کرده اند، مجبور می‌شوند که مژدگانی میلیونی پرداخت کنند.

نقش مهم مژدگانی را نمی‌شود نادیده گرفت. مژدگانی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که سبب می‌شود تا وسیله گم شده به صاحبش بازگردانده شود. با توجه به شرایط نابسمان اقتصادی که در کشور وجود دارد، نقش مژدگانی بسیار اهمیت دارد. بسیاری افراد به واسطه آنکه مژدگانی دریافت کنند و درواقع پولی به جیب بزنند، ترجیح می‌دهند که لوازم و مدارک و یا حیوانات را به صاحبش بازگردانند.

در بسیاری از این آگهی‌ها اعلام می‌شود که حیوانان گم شده دارای بیماری است و باید دارو مصرف کند. همین امر سبب می‌شود تا بسیاری از افراد از روی دلسوزی، کمی بیشتر متوجه اظراف باشند و زمانی که در خیابان قدم می‌زنند، اطراف را با دقت بیشتری نگاه کنند که شاید بتوانند حیوان گم شده را پیدا کنند. در بسیاری از همین آگهی‌ها نیز، صحبت از مژدگانی میلیونی شده است. حتی اعلام شده تا چندین میلیون هم به یابنده پرداخت خواهد شد.

مواقعی هم وجود دارد که شخصی کیف مدارک خود را به همراه مقادیری طلا گم شکرده است. در این صورت هم با نصب یک آگهی از یابنده می‌خواهد تا موقعی که این کیف را پیدا کرد به صاحبش بازگرداند. البته اینجا هم صحبت از پرداخت مژدگانی با رقم بالا به میان می‌آید. چراکه ممکن است این کیف، تمام دارایی و سرمایه‌ای باشد که شخص آن را گم کرده است و بابت بازگرداندن زندگی‌اش مبلغ بالایی را به شخصی که آن را پیدا کرده پرداخت می‌کند.

گاهی اوقات، این آگهی‌ها لوازم و حیوانات نیستند بله افرادی هستند که از خانه خارج شده و دیگر باز نگشته‌اند. در یکی از متن‌های این آگهی آمده است این فرد از خانه خارج شده و درگیر بیماری آلزایمر است. دارو مصرف می‌کند و الان مدت ۳ روزه که از خانه خارج شده و بازنگشته است. البته این مدل از آگهی‌ها بسیار کم تر است تا آگهی‌های گمشده طلا و مدارک و حیوانات. شاید باورتان نشود برای چنین اقدامی که حس انسان دوستانه هرکسی ایجاب می‌کند که به دنبال گمشده بگردد، مژدگانی هم گذاشته‌اند. به نظر می‌آید چنین اقدامی مژدگانی نمی‌خواهد بلکه وظیفه هر کسی است تا هرچه در توان دارد بگذارد تا خانواده‌ای را از نگرانی خارج کند. اصولا این آگهی‌ها را در ارتباط با افرادی که سن بالایی دارند می‌گذارند.

نکته آخر اینکه لوازم ارزشمند گمشده، کاملا مورد خوشایند سارقان است. به عنوان مثال، یک فرد سارق را درنظر بگیرید که بر روی زمین یک کیف حاوی مقداری پول و طلا و همچنین مدارک پیدا می‌کند. مدارک را که بر روی زمین رها می‌کند چون اصلا به کارش نمی‌آید. اما پول و طلا را همراه خود می‌برد و در اصطلاح طلا را آب می‌کند. خواستم به این نتیجه برسم که پرداخت مژدگانی برای لوازم گمشده همیشه کارساز نیست چراکه اگر این لوازم با ارزش درست سارقان بی‌افتد، هیچ جوره آن را پیدا نخواهید کرد.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م.د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
0
3
توکوچه ما گربه هست مثل همین بیاد بگیره ببره صاحبش
نظر شما
ادامه