کد خبر: ۷۶۰۳۵
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر: رییس دانشگاه شهرکرد گفت: با هماهنگی‌های انجام شده برای سال تحصیلی جاری ۱۱ رشته در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به شمار رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر یاسر پیرعلی» اظهار داشت: این رشته‌ها در مقطع کارشناسی شامل فیزیک مهندسی، نقاشی (طرح تعاون با دانشگاه هنر اصفهان) و در بخش دکتری شامل دکترای فارماکولوژی دامپزشکی هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر رشته‌های جدید دانشگاه شهرکرد در مقطع کارشناسی ارشد است، افزود: رشته‌های جدید کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی جدید شامل مطالعات قرآن و حدیث گرایش معارف قرآنی، آمار اجتماعی، مهندسی گلخانه، ریاضی کاربردی گرایش رمز و کد، مهندسی مواد و متالوژی گرایش الکتروسرامیک، مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک، صنایع دستی، علوم کامپیوتر گرایش محاسبات نرم و هوش مصنوعی هستند.

پیرعلی سرجمع رشته‌های دانشگاه شهرکرد را ۲۰۰ کد رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عنوان کرد و افزود: ۴۰ تا ۴۵ درصد از این رشته‌ها درمقطع تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) و۵۵ درصد در مقطع لیسانس است.

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی از راهبردهای اصلی این دانشگاه به شمار می‌رود و در زمان حاضر بیشتر کد رشته‌ها (حدود ۱۰۰ کد رشته) در این دانشگاه مربوط به تحصیلات تکمیلی است.

پیرعلی در خصوص دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان اظهار داشت: همچنین امسال با تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز زمینه جذب دانشجو در رشته‌های فرش و صنایع دستی در این دانشکده فراهم شده است.

از سرگیری پذیرش دانشجویان بورسی و جذب ۷۰ دانشجو در دانشگاه شهرکرد

وی ادامه داد: همچنین امسال در قالب تفاهم‌نامه دانشگاه شهرکرد با وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان قرار است ۷۰ دانشجومعلم در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی برای مدت ۲ سال در این دانشگاه و ۲ سال نیز در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند.

رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه از سال تحصیلی‌ جاری تعدادی دانشجو به صورت محدود از طریق بورس صنعت در این دانشگاه پذیرفته می‌شود، یادآور شد: فرایند جذب دانشجویان بورسیه در دانشگاه شهرکرد از امسال آغاز شد و از سال آینده این تعداد افزایش می‌یابد.

پایین بودن نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه شهرکرد

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: استاندارد نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در کشور و در این دانشگاه یک به ۱۳ نفر اعلام شده است.

پیرعلی اظهار داشت: براین اساس تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه ۴۰۰ نفر و افزون بر این حدود ۱۰۰ استاد مدعو با این دانشگاه همکاری دارند.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به دانشگاه شهرکرد

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: سهم این دانشگاه از محل اعتبارات دور نخست سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۹۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بود که از این میزان تاکنون ۶۰ درصد معادل ۵۰۰ میلیارد ریال جذب شده است.

وی با بیان اینکه این اعتبار افزون بر مجموعه دانشگاهی واقع در شهرکرد برای دانشکده‌های‌ فارسان و بروجن‌ نیز هزینه می‌شود ادامه داد: از مجموع اعتبارات مصوب شده در سفر رییس‌جمهور، ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل دانشکده‌های فنی و مهندسی و منابع طبیعی بروجن و ۱۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز مجموعه خوابگاهی دانشکده‌ هنر فارسان پیش‌بینی شده است.

وی تکمیل خوابگاه دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان پس از ۲۰ سال را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: این خوابگاه دانشجویی که از سال ۸۲ نیمه کاره رها شده بود با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و افتتاح شد.

پیرعلی اجرای تصفیه‌خانه، دانشکده فنی مهندسی بروجن، تکمیل ۲ واحد آزمایشگاه دانشکده دامپزشکی و در دست اجرا بودن ۲ واحد دیگر، تعیین پیمانکار برای اجرای برج فناوری دانشگاه شهرکرد و تامین تجهیزات آزمایشگاهی از جمله پروژه‌های تعریف شده برای دانشگاه شهرکرد در سفر دور نخست رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری است.

وی با بیان اینکه مجموعه اعتبارات مصوب دانشگاه از محل سفر رییس‌جمهور باید در مدت ۲ سال تامین اعتبار شود، گفت: تصویب و جذب این میزان اعتبار مصوب برای دانشگاه شهرکرد موجب سرعت بخشی در روند اجرای پروژه‌های در دست اجرای دانشگاه می‌شود.

پیرعلی با اشاره به اهمیت سفرهای استانی رییس‌جمهور یادآور شد: همچنین جذب این میزان اعتبار برای دانشگاه در این بازه زمانی محدود خارج از اعتبارات مصوب سفر و در یک فرایند عادی امکان‌پذیر نبود و این بر اهمیت سفرهای استانی می‌افزاید.

تامین اعتبارات مهمترین نیاز دانشگاه شهرکرد

رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه تامین اعتبار مهمترین نیاز این دانشگاه به شمار می‌رود، گفت: با توجه به اینکه این مجموعه دانشگاهی ملی و اعتبارات مورد نیاز آن نیز از محل اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین می‌شود در صورت وجود حمایت‌های استانی امکان اجرای برنامه‌های قوی‌تری در حوزه تربیتی و فرهنگی در حوزه دانشجویی فراهم می‌شود.

به گفته پیرعلی، در زمان حاضر به دلیل محدودیت اعتبارات، دست دانشگاه در انجام فعالیت‌های فرهنگی خیلی باز نیست و در صورت حمایت استانی از این دانشگاه می‌توان گام‌های بهتری در بحث فرهنگی و تربیتی برداشته شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن و هفت دانشکده پذیرای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو است.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سارا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
5
بازار کار دارد ?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
قطعا نه.بازار کاری ندارد ولی برای اساتید امتیاز و برای دانشکده کلاس میاره
ناشناس
| France |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
فقط اسباب ارتقا اساتید فارما میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
2
چون بازار کار برای فارماکولوژیست ها نیست موجب افزایش موج مهاجرت می شود.تا حد اطلاع حداقل سه نفر متخصص رشته فارما هم در شهرکرد نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
1
فعلا بازار فارما اشباع است چون دانشکده ها نیازی ندارند.بخش خصوصی هم همینطور
فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
1
6
مدرس فارما چی داره؟ در قیاس با دانشکده ها و اطلاعاتی که از اناها گرفتیم ما دوره عمومی از فارماکولوژی بهره ای نبردیم باز هم خدا خیر بده به دکتر کبوتری که حضور داشتن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
0
0
گویا امسال اصلأ کسی نرفته اونجا فارماکولوژی بخونه.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
0
3
مگه استاد تمام دارند؟ فقط یکی از اساتید فارما تهران اختصاصی خونده
نظر شما
ادامه