کد خبر: ۷۶۱۶۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
سرپرست سازمان دامپزشکی کشور در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی:
«دکتر وحید صالحی» افزود: اگر دامداران، صنایع تبدیلی و مشاغل مرتبط وجود نداشته باشند، وجود دامپزشکی، نظام دامپزشکی و کلا دستگاه‌های خدمت‌رسان معنا ندارد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: سرپرست سازمان دامپزشکی کشور در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه فعالیت خانواده دامپزشکی در کشور مرهون ایثارگری همه عزیزان در ردههای شغلی مختلف است، گفت: «اگر امروز با افتخار در این جایگاه از دستاوردهای دامپزشکی سخن به زبان می آوریم، مرهون تلاش همه این عزیزان هستیم. بدون همراهی بسیاری از سازمان های متولی، اهداف عالیه سازمان دامپزشکی در راستای کنترل، پیشگیری و بهداشت دام و طیور، کنترل، نظارت بر واردات و صادرات و حمل و نقل دام زنده و... محقق نمی شود.»

به گزارش حکیم مهر، دکتر وحید صالحی افزود: «اگر همکاران عزیز ما در وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد، سازمان تعزیرات، شرکت پشتیبانی امور دام، معاونت های محترم وزارت جهاد کشاورزی و بسیاری دیگر از عزیزان همراه نباشند، ما قادر به انجام وظایف خود نخواهیم بود. زمانی در بحث برون سپاری در خدمات، بعضا این تصور وجود داشت که برون سپاری به معنای خداحافظی با این خدمات است. اما امروز با مشارکت بسیار عالی، هوشمندانه و سلامت محور بخش خصوصی، خدماتی را که با پرسنل بسیار اندک انجام شده و کارنامه درخشانی را که ساخته شده می بینیم که حاصل زحمات عزیزان در بخش دولتی و خصوصی و نشانگر برنامه ریزی مناسب، تعهد و تعصب یکایک عزیزان است. ما باید بر حسب وظیفه از صنعت دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و زیر مجموعه بخش کشاورزی، حمایت کامل به عمل بیاوریم.»

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی ما در سازمان دامپزشکی حمایت از تولید است، تصریح کرد: «قلبا اعتقاد داریم که با کمک عزیزان در بخش تولید است که حضور ما معنا پیدا می کند. اگر دامداران، صنایع تبدیلی و مشاغل مرتبط وجود نداشته باشند، وجود دامپزشکی، نظام دامپزشکی و کلا دستگاه های خدمت رسان معنا ندارد. به همین دلیل از همین جایگاه به تمامی بزرگواران عرصه تولید در تمامی مقیاس ها از دامداران روستایی و عشایری و... تا دامداران صنعتی ادای احترام می کنم.»

دکتر صالحی با اشاره به اینکه اهمیت بحث امنیت غذایی باعث شده که مباحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در دامپزشکی معنا پیدا کند، خاطرنشان کرد: «امروز باید در بحث کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی برنامه ریزی دقیقی انجام شود چرا که علم، فناوری و دانش روز نشان داده که بدون مدیریت و برنامه ریزی تولید نمی توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. امروز کشور در بحث تامین دارو، واکسن، مواد بیولوژیک و تجهیزات مرتبط با دامپزشکی در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است. در بحث دام درصد خیلی بالایی از اقلام مصرفی ما در داخل تولید می شود و زمینه صادرات آن هم وجود دارد. امسال با حمایت های بی دریغ مجموعه محترم بخش خصوصی و وزیر محترم جهاد کشاورزی توانستیم به دنیا نشان دهیم که توانایی انتقال دانش فنی بعضی اقلام داخلی به ویژه دارو و واکسن را داریم و می توانیم به صورت عملی با همکاری عزیزان در دانشکده دامپزشکی و موسسه رازی، اولین دوره آموزش ساخت دارو و واکسن را برای برخی کشورها برگزار کنیم.»

دکتر صالحی در پایان گفت: «هر زمان در سازمان دامپزشکی از دانشگاه و دانشکدههای دامپزشکی فاصله گرفتیم، بلافاصله عواقب مخرب آن را دیدیم. بازگشت به علم و دانشکده، بازگشت به محفل و مبدایی بوده که همه ما در دامپزشکی شروع کردیم. هر زمان ارتباط ما با دانشکده های دامپزشکی قوی تر شد، ماحصل آن پیشرفت بیشتر و تحقق بهتر بهداشت در تولیدات بوده است.»

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
3
14
ای کاش مشاور ..... معاون وزیر و رییس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور از مدیران روابط عمومی استان‌ها که باعث رتبه برتر شدن روابط عمومی سازمان شدند جهت شرکت در این مراسم دعوت انجام میداد.اما افسوس….
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
خاله بازی لازم نیست.
الان هفته دامپزشکی هست و کلی در استانها کار داریم
مهمون بازی هم لازم نیست تا دعوت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
خاله کیه؟ خاله چیه؟
این چه روش صحبت کردنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
1
4
صحبت از پدافند غیر عامل می کنید؟؟؟
اعتقاد به پدافند غ ع دارید؟؟؟
پس چرا مرزبانی زیستی را اجرا نکردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
1
2
از نتایج پرونده قضایی .... صادراتی در مرز .... چه خبر؟
هفته قبل تفهیم اتهام صورت گرفت.
اما دو سال به تاخیر افتاد که ان شاالله با مدیریت جدید سازمان ، به سرعت رسیدگی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
0
3
این برون سپاری ها ، ما را بدبخت کردند. برون سپاری نبودند بلکه رها سازی بودند.
هم بخش خصوصی را بدبخت کردید و هم بخس دولتی را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
1
1
نیازی به اموزش خارجی ها نیست
خودمان اکثر واکسن های طیور را وارد می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
یکی بیاید و به سازمان آموزش بدهد
نظر شما
ادامه