کد خبر: ۷۶۱۶۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در مراسم روز ملی دامپزشکی:
«دکتر حامد زارعی» با بیان اینکه دامپزشکانی که در راه مبارزه با بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند، باید در زمره شهدا قرار گیرند، از کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشکده‌های دامپزشکی خبر داد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس سازمان نظام دامپزشکی با یادآوری اینکه دو سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی ایران متولی حوزه دامپزشکی کشور هستند، گفت: «زمانی که مقام معظم رهبری احکام ابلاغی برنامه هفتم توسعه را ابلاغ کردند، در کنار امنیت غذایی صراحتا به ایمنی غذایی نیز اشاره و تاکید کردند. در کنار فراوانی، تامین و اقتدار غذا، یکی از اصلی ترین مولفه ها، ایمنی و سلامت غذایی است و این شعاری است که همیشه در روز دامپزشکی تظاهر پیدا می کند. این دو سازمان سالهاست که پا به پای هم و بدون چشم داشت و انتظار تلاش می کنند.»

به گزارش حکیم مهر، «دکتر حامد زارعی» ادامه داد: «در سالی که گذشت عزیزانی را به علت مبارزه با بیماری های مشترک در خط مقدم قرار نجات انسان ها از دست دادیم و خاطره آنها را گرامی می داریم. من نامه ای را به رئیس جمهور دادم و خواهش کردم که حتما این عزیزان در زمره شهدای سلامت قرار گیرند، چون با 800 بیماری مشترک سروکار دارند.»

صدور 70 هزار پروانه در سال گذشته

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 70 هزار پروانه اماکن دامی صنعتی، نیمه صنعتی، عشایری، روستایی، کلینیک و داروخانه توسط سازمان نظام دامپزشکی صادر شده است، تصریح کرد: «این تعداد رشد بیش از 40 درصدی نسبت به سال قبل با حدود یک صد نفر نیرو داشته است. همچنین همه خدمات ما در درگاه ملی نشست و زین پس صدور کارت عضویت ما از این مسیر انجام می شود. با این اقدام همه چیز یکپارچه شد و این یک اتفاق بزرگ بود. اگر تعداد مجوزها و پروانه های سازمان دامپزشکی را هم در کنار آن قرار دهیم، چند صد هزار بستر اشتغال در این دو سازمان اتفاق افتاده است.»

دکتر زارعی با اشاره به اینکه همه ما تاریخچه دامپزشکی را می دانیم، خاطرنشان کرد: «افسوس که بعد از این همه سال ما در حوزه معیشت و امنیت شغلی و محافظت شغلی عزیزان دچار مشکل هستیم و مشکلات زیربنایی داریم. ما وقتی در سازمان نظام دامپزشکی 45 هزار عضو را رصد می کنیم و در تعامل با آنها هستیم، می بینیم که هنوز با برخی مسائل ابتدایی، معیشتی و امنیت شغلی درگیر هستیم و این خوب نیست. وقتی که مقام معظم رهبری صراحتا به ایمنی غذایی اشاره می کنند، وضعیت کنونی خیلی برازنده نیست.»

کاهش 50 درصدی ظرفیت پذیرش دانشکده های دامپزشکی

وی با بیان اینکه در گذشته ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به طور چشمگیر افزایش پیدا کرد و در 24 دانشکده یک افزایش چشمگیر داشتیم، اضافه کرد: «این مساله آینده شغلی را به خطر می اندازد. بعد از سال ها، از امسال با یک همت جمعی ظرفیت پذیرش در مجموع کل کشور حدود 50 درصد کاهش پیدا کرد که اتفاق بزرگی بود. ما دامپزشک بیکار پشت در زیاد داریم و این کاهش 50 درصدی پذیرش، یک اقدام زیربنایی برای معیشت عزیزان به شمار می رود. هنوز برای من سوال است چرا وقتی در حوزه تسهیلات و تشویق ها و اعطاهایی که به حوزه پزشکی داده می شود به ما می گویند شما دامپزشک هستید و دامپزشکان را از حضور در کلینیک هایی که تجاری نیستند منع می کنند اما زمانی که می خواهند مالیات بگیرند، می گویند که شما حوزه پزشکی هستید و ضریب مالیاتی را بیشتر می کنند و از دامپزشکان ارزش افزوده گرفته می شود. این برخوردهای چندگانه مظلومیت دامپزشکی را بیشتر می کند. دامپزشکان ما با همت و غیرت خود در مناطقی کار می کنند که درگیر بیماری مشترک می شوند و سال ها با آن بیماری دست و پنجه نرم می کنند و خانواده های آنها در معرض خطر قرار می گیرند.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: «از متولیان مجلس، وزارت جهادکشاورزی و همه دستگاه هایی که در این حوزه هستند، خواهش می کنم که امنیت شغلی را جدی بگیرند. همینجا از دولت و مجلس تشکر می کنم که در ماده 34 برنامه هفتم قطع ارتباط مالی با کارفرما اتفاق افتاد. کمااینکه در ماده 34 آمده که هر ناظر مسئول فنی در همه حوزه ها که کار نظارت می کند در یک کانون فرادستگاهی و و فرا وزارتی قرار خواهد گرفت که ناظر استرس و نگرانی اینکه مبادا یک نظارت بهداشتی کند و حقوق خود را دریافت نکند، نداشته باشد.»

وی در پایان خواستار این شد که یک بار برای همیشه بحث های حرایم، فاصله ها، متراژ و... حل شود.

 


انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
1
4
در این مراسم چه کسانی بودند؟
وزیر؟
معاون وزیر؟
کمیسیون کشاورزی؟
یا نشست خودمانی بود؟
چرا اخبار این جلسه قطره چکانی شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
1
4
.......................
در لینک زیر ، حکیم مهر خبر داده که ظرفیت دانشکده دامپزشکی لرستان از ۲۸۰ به ۳۸۰ رسیده

خالا شما میگید نصف شده!

لینک زیر را ببینید

تعداد پذیرش دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان از ۲۸۰ دانشجو به ۳۸۰ نفر افزایش یافته است/ اخذ مجوز اولیه ساخت بیمارستان دام‌های کوچک، طیور زینتی و آبزیان در خرم‌آباد
http://hakimemehr.ir/fa/news/76137
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
معلومه که هیچ اطلاعی از امارها ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
......... میگن ظرفیت کم شده اما یک به یک اخبار افتتاح دانشکده جدید و افزایش ظرفیت پذیرش منتشر میشه!
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
0
5
.....................
سال هاست دامپزشکی بخصوص بخش خصوصی به فنا رفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
0
0
با سلام
این دید دوگانه نسبت به حرفه دامپزشکی (پرداخت تسهیلات و اخذ مالیات) که جناب دکتر زارعی فرمودند ناشی از عدم رایزنی و تعاملات با ادارات ذیربط است. الان دوران تعامل است.
ناشناس
|
Italy
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
0
0
حدود دو سال هست که تقریبا هیچ تسهیلات بانکی به پروانه فعالیت دامپزشکی داده نمی شود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
0
0
اینهایی را که فرمودید، چه کسی قصور کرده؟
تقصیر ما هست یا شما؟
ناشناس
|
Kenya
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
0
0
دقیقا. البته دولتیها هم وضعیت مناسبی ندارند. حقوق ۱۰ میلیونی، سیستم رو به سمت فساد پیش خواهد برد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
0
2
قرار هست شیوه نامه جدید مسئولین بهداشتی که دستپخت نظام دامپزشکی هست و در اون بیشتر نظرات کارفرماها رو مدنظر قرار دادن به زودی منتشر بشه و مسئولین فنی وضع شون بدتر از اینی که فعلا هست خواهد شد.

متاسفانه در شیوه نامه جدید، میزان حقوق پرداختی رو طبقه بندی کردن و بر اساس سابقه حقوق ها تعیین میشه در حالیکه همچین چیزی در مورد مشابه مسئولین فنی زیرنظر وزارت بهداشت وجود نداره. متاسفانه با شیوه نامه جدید کارفرمایان به بهانه سابقه کار کمتر، حقوق پرداختی رو کمتر خواهند کرد. و همچنین دامپزشکان با سابقه بالای مسئول فنی هم بیکار خواهند شد.

همچنین شیوه نامه جدید، نقض آیین نامه مصوب هیات وزیران در مورد تعیین حقوق مسئولین فنی است چرا که در مصوبه هیات وزیران تنها مدرک تحصیلی در میزان حقوق مسئول فنی تاثیر دارد. بنابراین میتوان گفت شیوه نامه جدید خلاف قانون و قابل باطل شدن هست.
نظر شما
ادامه