کد خبر: ۷۶۵۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به درخواست معاون وزیر تلاش داریم تا پایان سال جاری مرکز ملی بررسی بیماری های دامی گلمکان افتتاح شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهرآرا نیوز، «دکتر جواد اعلمی» در این‌باره گفت: با توجه به تأکید رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر اهمیت اجرای پروژه آزمایشگاه گلمکان که خواستار به سرانجام رسیدن قطعی این پروژه تا پایان سال جاری شد، تماس تلاشمان را داریم که تا پایان امسال این مرکز افتتاح شود.

به گفته وی، رئیس سازمان عنوان کرده، باید برای هزینه این پروژه اداره کل دفتر برنامه و بودجه و مطالعات اقتصادی سازمان دامپزشکی کشور، بودجه پیش‌بینی کند تا بهره‌برداری این پروژه آزمایشگاهی، سازمان دامپزشکی را در پیشبرد برنامه‌ها کمک کند.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: حدود ۶۱۰۰ مترمربع شامل آزمایشگاه مرکزی، ساختمان اداری، سالن گاوداری، گوسفندداری و مرغداری و انبار است. بررسی و تحقیق بر بیماری‌های دامی و بیماری‌های نوظهور و بررسی راه‌های درمان آن و همکاری با who درخصوص بررسی و کنترل بیماری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از ظرفیت‌های ایجاد این مرکز است.

اعلمی افزود: سال ۹۲ این پروژه با حدود ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری بوده که به دلیل عدم دسترسی به برخی وسایل موردنیاز از جمله درهای خاص مرکز، بهره‌برداری از پروژه امکان‌پذیر نشد. اما در اواخر سال ۱۴۰۱ مجدداً نسبت به اورهال کردن مجموعه و بروز کردن آن با تکنولوژی‌های روز دنیا اقدام شده و توسط یکی از شرکت‌های دارای صلاحیت در خصوص آزمایشگاه‌های سطح ۳ درحال اجراست.

وی گفت: به نظر می‌رسد این آزمایشگاه درصورت عدم وجود مشکل و تأمین بودجه لازم ان‌شاءالله تا پایان سال جاری یا اوایل سال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
5
6
دست وردارین از این «ترین»ها.
ترین خاورمیانه!!!!
گلمکان کجاست؟؟؟!من ایرانی نمی‌دونم گلمکان کجای ایرانه،مقایسش می‌کنی با خاورمیانه!برای اینکه خیلی بهتر حال بده بگو اولین در کل منظومه شمسی!
که چی بشه؟!!
چقدر دچار کمبود هستیم که با مقایسه های الکی دل خودمون رو خوش میکنیم.
پاسخ ها
دوره گرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
آرام برادر.... آرام خواهر..... آرام عزیزم آرام ناشناس .... آرام.....اینجوری پیش بری سکته رو زدی ... حالا یک چیزی گفتن شما خودش رو ناراحت نکن .....
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
احسنت عالی بود .اینقدر همه چی ترین بودیم و اینه وضع بیماری ها و … کلا سازمان دامپزشکی وظایف ابتداییش و فراموش کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
2
3
انقدر هزنیه ازماشگاه اداره کل مشهد کردید
اخرش قراردادبا ازمایشگاه خصوصی بستین اونجا ارجاع میدین .
چرا انقدر هزینه دولتی کردید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
1
2
در صورت امکان سطح این ازمایشگاه را هم در خبر بنویسید.
قطعا سازمان توان ساخت آزمایشگاه سطح ۴ را ندارد.
حالا سطح ۳ خواهد بود یا سطح ۲؟
نظر شما
ادامه