کد خبر: ۷۶۷۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست و شبکه دامپزشکی بوکان در مورد علّت تلف شدن پرندگان «سار» بیانیه مشترک صادر کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از هاناخبر، در این بیانیه مشترک آمده است؛ به دنبال تلف شدن گروهی چندین قطعه پرنده «سار» در معابر شهر بوکان و انعکاس آن در رسانه های دغدغه مند شهرستان که موجب نگرانی شهروندان فهیم شده بود، بررسی موضوع با فوریّت در دستور کار اداره حفاظت از محیط زیست و شبکه دامپزشکی قرارگرفت و در اسرع وقت نمونه هایی از قطعات تلف شده برای انجام آزمایشات بیشتر به آزمایشگاه تخصصی ارجاع داده شد.
نتایج آزمایش ها نشان می دهد علّت تلف شدن سارها ارتباطی به بیماری‌های مسری بویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشته و بیشتر تلفات به دلیل «مسمومیّت غذایی» ناشی از «تغذیه آلوده» اتفاق افتاده است.

در حالی که جیره غذایی «سار» دانه گیاهان، گندم و حشرات است، یافته های کالبد شکافی نشان می دهد که  پرندگان تلف شده بیشتر از  پسماند و مواد غذایی آلوده تغذیه کرده اند.  لذا  باتوجه به نزدیکی سایت پسماند  شیخلر  به محدوده شهر و حضور هزاران قطعه سار در سایت مذکور،  این مهم میتواند یکی از دلایل شاخص  تلفات پرندگان در زمان بازگشت به محدوده شهر باشد.

لذا ضمن تشکر از توجه رسانه های تلاشگر به محیط زیست و سلامت جامعه، به اطلاع شهروندان فهیم بوکان می رسانیم که پایش جمعیت حیات وحش به صورت مستمر در دستور کار قرار داشته و هرگونه موارد غیر عادی پیگیری و در صورت لزوم به استحضار شهروندان گرامی خواهد رسید.

روابط عمومی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بوکان

روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بوکان

۲۵ آبان ماه سال ۱۴۰۲


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
2
چه ازمایشاتی انجام شده؟ خوردن غذای الوده پاسخ قانع کننده ای نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
0
0
دامپزشکی باید توضیح می داد. قانع کننده نیست و سارها بلدند از میان زباله غذا پیدا کنند
نظر شما
ادامه