کد خبر: ۷۶۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت : باید خلاء قانونی سازمان دامپزشکی کشور اصلاح شود.

کاظم فرهمند درباره بررسی گزارش عملکرد سازمان دامپزشکی کشور در کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در گزارشی شاخص‌های عملکرد سازمان دامپزشکی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷، هدفهای برنامه، عملکرد و درصد تحقق آن در این سالها مقایسه شده است.
نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی به سرفصل‌های این گزارش اشاره کرد و افزود: پوششهای بهداشتی دام‌ها در برابر بیماریهای مشترک انسان و دام، مزارع تکثیر و پرورش طیور، پوشش کنترل کیفی بهداشتی تولیدات خام دامی و شیلاتی و پوشش بهداشتی آبزیان،مرکز تکثیر و پرورش و منابع آبزیان از جمله مواردی بوده که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این گزارش شاخصه‌های عملکرد سازمان دامپزشکی را مورد بررسی قرار داده و در نهایت یکسری جمع‌بندی و پیشنهاداتی ارائه کرده افزود: بنابراین گزارش، ارزیابی کلیه شاخص‌های عملکرد سازمان دامپزشکی طی سال‌های اخیر ۹۰ درصد تحقق پیدا کرده است و باید کمیته بررسی این طرح، این آمار را قبول داشته باشد.
فرهمند با تاکید بر اینکه سازمان  دامپزشکی با گستردگی حوزه فعالیتش و اهمیت وظایف محوله از نظر کنترل و ارزیابی یکی از مهمترین سازمانهای کشور است افزود: بنا بر این گزارش تعداد پرسنل و نیروهای متخصص این سازمان نسبت به حجم وظایف آن کم است، این سازمان در سال‌های اخیر هیچ تغییری در جذب نیروی انسانی و چارت تشکیلاتی خود نداشته است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با ارائه پیشنهاداتی برای رسیدن به شرایط مطلوب گفت: برای آنکه سازمان دامپزشکی قادر باشد وظایف خود را به طور شایسته انجام دهد لازم است ضمن استقرار در جایگاه اداری و تشکیلاتی مطلوب و مناسب از یک برنامه‌ریزی منظم و همه‌جانبه در توسعه منابع انسانی برخوردار باشد.
نماینده مردم مهریز،‌ بافق، ابرکوه و خاتم در خانه ملت ادامه داد: سازمان دامپزشکی باید به واسطه نوع مسئولیتهای ملی و بین‌المللی از نظر ساختار تشکیلاتی مورد حمایت بیشتری قرار گیرد تا تشکیلات آن در سطح ملی، استان و شهرستان‌ها به عنوان یک تشکیلات مستقل واکنش سریع را در مقابل وظایف خود انجام دهد.
فرهمند با بیان اینکه باید خلاء قانونی سازمان دامپزشکی کشور اصلاح شود افزود: قوانین موازی و قوانینی که در برخی از موارد حاکمیت سازمان را خدشه‌دار کرده باید مورد بازنگری قرار گیرد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: باید اعتبارات مورد نیاز سازمان دامپزشکی کشور بر اساس برنامه پنجساله پنجم داده شود تا این سازمان بتواند به اهداف خود رسد و میزان تحقق آنها افزایش پیدا کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچين
|
-
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
نماينده ها بهتره در مورد يه موضوع تازه تر حرف بزنن.اين يه حرف تكراريه كه هميشه هم در حد حرف باقي ميمونه...
نظر شما
ادامه