کد خبر: ۷۶۸۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

تصویر از راست به چپ: کامیلا چرچ، هنری لمب و ربکا همپسون

نامزدهای نهایی جایزهی بهترین دامپزشک سال انجمن دامپزشکی بریتانیا

ترجمه و تنظیم: سارا یوسفی

دانشجوی دکتری عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد

ربکا همپسون، هنری لمب و کامیلا چرچ به عنوان سه نامزد نهایی جایزه ی بهترین دامپزشک سال BVA Young Vet (انجمن دامپزشکی بریتانیا) که توسط زوئتیس حمایت میشود، انتخاب شدهاند.

اعضای هیئت داوران شامل «آنا جادسون» رئیس BVA ، «سو پاترسون» رئیس RCVS، «الی وارد» مسئول ملی دامپزشکی دامهای پرواری و اسب در زوئتیس بریتانیا، و برنده جایزه سال گذشته «هانا هانت»، فینالیستها را بر اساس کار الهامبخش خود که شامل حمایت از مشتریان و همکاران، ارائه مراقبت برجسته و مداوم برای بیماران، الهامبخشی به دیگران و کمک به جامعهشان، حمایت از اهداف در این حرفه و انجام کارهای فراتر از وظایف عادی، انتخاب کردند.

ربکا که در سال ۲۰۱۵ از دانشگاه بریستول فارغالتحصیل شد، برای کارهایی که در تأسیس آموزش دامپزشکی در ملاوی انجام داده، نامزد شده است، یک موسسه خیریه حمایت از حیوانات که خدمات دامپزشکی رایگان را به جوامع کمدرآمد ارائه میدهد و همچنین حمایت آموزشی هم برای دامپزشکان در کشور و هم به دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی لیلونگوو (لوانار)، تنها دانشکده دامپزشکی آن، ارائه میدهد.

هنری، دامپزشک طیور تجاری و شکاری، برای کارهایی که در مقابله با شیوع آنفلوانزای مرغی انجام داد و تشویق سایر دامپزشکان جوان برای ایفای نقش در صنعت طیور نامزد شد. هنری همچنین ساکن دانشکده اروپایی علوم دامپزشکی طیور، اولین کمککننده به سلامت روانی و متولی موسسه خیریه بهداشت روان روستایی «تنها نیستید» (YANA)، یکی از رهبران گروه زیستمحیطی او و مسئول چرخه تعویض موقتی در زمینه دامپزشکی RVC است، که اولین دانشجوهایش را در سال 2024 میگیرد.

کامیلا یک دامپزشک اسب است که برای تعهدش به ترویج حرفه دامپزشکی، رفاه اسبها و برای کارهایی که در تأسیس مطب سرپایی اسبهای پرث اکواین وتس انجام داده، نامزد شده است. کامیلا که فارغ التحصیل سال 2015 در گلاسکو بود، در سال ۲۰۲۰ مطب پرث اکواین وتس را راهاندازی کرد و آن را به یک مطب با سه دامپزشک تبدیل کرد. او رویدادهای مکرری را برگزار میکند، به تازگی روز «ورود به مدرسه دامپزشکی» برای دانشجویان آینده دامپزشکی برای افزایش دانش خود برگزار کرد که بیش از 40 دانشآموز دبیرستانی با پتانسیل در آن شرکت کردند، در این رویداد نمایشهای آموزشی برای صاحبان حیوانات نیز ارائه شد. او همچنین به طور منظم وبلاگها و ویدیوهایی در رسانههای اجتماعی مطب منتشر میکند که به مالکان اسب کمک میکند مهارتهای ضروری را بیاموزند.

رئیس انجمن دامپزشکی بریتانیا، آنا جادسون، گفت: «جوانترین دامپزشک سال انجمن دامپزشکی بریتانیا، دامپزشکان استثنایی از سراسر بریتانیا را به نمایش میگذارد که سهم ارزشمندی در این حرفه دارند. امسال ما از تمامی نامزدهای شگفتانگیز غافلگیر شدیم، اما این سه دامپزشک جوان واقعاً به دلیل مشارکت در زمینههای خود و پایبندی به اهداف و علاقههای منحصر به فرد خود برجستهاند. به همه فینالیستها تبریک میگویم، شما افتخار حرفه دامپزشکی هستی و ما میدانیم که آینده درخشانی در پیش دارید. »

برنده جایزه جوانترین دامپزشک سال در مراسم شام گالا انجمن دامپزشکی بریتانیا که در تاریخ ۱۶ نوامبر در نمایشگاه دامپزشکی لندن برگزار میشود، اعلام خواهد شد.

منبع:

https://www.vetsurgeon.org/b/veterinary-news/posts/rebecca-hampson-henry-lamb-and-camilla-church-vie-for-young-vet-of-the-year

منبع: ماهنامه هدهد (خبرنامه انجمن جراحی دامپزشکی ایران)

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
3
2
سلام خب حالا یکی از این سه تا شد که چی؟ فایدش واسه ما چیه؟؟؟بابا مشکلات رو دیابید اینکه کی دامپزشک برتر بریتانیا بشه چه ارزشی داره.کل مشکلات و دغدغه های شما انتخا دامپزشک بریتانیاست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
3
یکی از این افراد دامپزشکی است که برای کارهایی که در مقابله با شیوع آنفلوانزای مرغی انجام داده نامزد شد،اینجانب خود در زمان شیوع آنفلوآنزای فوق حاد طیور در چند ماه و مدت کوتاهی اقدام به شناسایی و جمع اوری و معدوم سازی طیور روستایی در سطع وسیع و تعداد بالا نمودم حداقل در بیست روستا ان هم در مدت چند ماه،که علاوه بر معدوم سازی اقدامات دیگری بر اساس دستورالعمل ها مبنی بر کارهای اموزشی و هماهنگی و نمونه برداری و مکاتبات و ... را نیز داشت که خود علاوه بر این موارد اقدام به ارائه توضیحات و اقدامات لازم دیگر را مینمودم،که همواره مشکلات خاص خود را نیز داشت که این انتظار بود در ان زمان که توسط ادارات کل یا سازمان این افراد دخیل در موضوع شناسایی و از تجربیات انها استفاده گردد یا تشویق شوند،اما متاسفانه دریغ از حتی یک تشکر خالی و اهمیت دادن به این افراد و توجه به اقدام خاصی که انجام داده اند،حال می‌خوانیم در این متن ترجمه شده که فردی که اقدام جهت مبارزه با آنفلوآنزای طیور را داشته نامزد بهترین دامپزشک شده.
نظر شما
ادامه