کد خبر: ۷۶۹۲۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران:
«دکتر سیدمهدی قمصری» افزود: نگاه ما در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران یک نگاه ملی است و فارغ از اینکه همکاران ما کجا دانش‌آموخته شده‌اند، در خدمت دامپزشکی کشور و دامپزشکان هستیم ...

حکیم مهر: رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک و سومین بزرگداشت چهره ماندگار دامپزشکی حیوانات کوچک، با بیان اینکه ایجاد تشکل‌های تخصصی صنفی ابزار قدرت است، گفت: «یکی از دلایل عقبماندگی‌های ما در رشته دامپزشکی، نبود یا فقدان این تشکل‌های مردمنهاد است.»

به گزارش حکیم مهر، «دکتر سیدمهدی قمصری» افزود: «در سال‌های اخیر اگرچه جامعه دامپزشکی دچار فراز و نشیب‌های زیادی بوده، اما به هر حال نظام دامپزشکی به شکل نیمی دولتی و نیمی خصوصی و سایر انجمن‌های علمی شکل گرفتند. در این میان شاید انجمن جراحی و رادیولوژی سابقه طولانی‌تری دارد و خودش باعث توسعه علم جراحی و... شده است. بعد جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک شکل گرفت و همه این‌ها به توسعه علم، شاخص‌های خاص و حمایت از تشکل‌های صنفی در جامعه کمک می‌کند و حتما باعث خیر و برکات زیادی خواهد بود.»

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های اخلاقی دکتر آل داود، تصریح کرد: «علاقه‌مندی ایشان به فعالیت‌های اجتماعی و گروهی و همچنین محور قرار گرفتن برای انجام این فعالیت‌ها، از ویژگی‌های اخلاقی دکتر آل داود است. ایشان از ابتدای کار ایجاد نشریه و انجمن و بعد جامعه در داخل دانشکده همینطور بودند. در سال ۸۰ که بنده به عنوان رئيس دانشکده مسئولیت را قبول کردم، در خاطرم هست که دکتر آل داود برای مشورت به من مراجعه کرد که می‌خواهم خود را کاندید مدیریت گروه کنم. من هم با شناختی که از ایشان داشتم، تشویقشان کردم و گفتم که خیلی خوب است و شما می‌توانید یک تحرک جدید در گروه ایجاد کنید. خوشبختانه در انتخابات، به ‌عنوان مدیر گروه منتخب شده و مدتی را انجام وظیفه کردند و مسئولیت‌هایی را به عهده گرفتند.»

وی ادامه داد: «اینکه یک فرد نسبت به خود شناخت دارد و می‌داند که دارای توانمندی‌هایی است و می‌تواند در خدمت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، قرار بگیرد، ویژگی خوبی است. کمااینکه فعالیت‌های گروهی، اجتماعی و مرتبط با صنف و تخصص همواره در ایشان بوده است.»

دکتر قمصری ضمن اشاره به بازنشستگی خودخواسته دکتر آل داوود اظهار کرد: «امیدوارم که ایشان هر جای دنیا هستند، همواره حالشان خوب باشد و بدانند که درب دانشکده دامپزشکی به روی همه حتی عزیزانی که دانش‌آموخته دانشگاه تهران نیستند، باز است. نگاه ما در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران یک نگاه ملی است و فارغ از اینکه همکاران ما کجا دانش‌آموخته شده‌اند، یک وظیفه‌ای را برای خود تعریف کردیم و در ما نهادینه شده که هرچه در توان داریم، در خدمت دامپزشکی کشور و دامپزشکان قرار دهیم. به طریق اولی دکتر آل داود با همکاری‌های خود در سال‌های طولانی، نقش به سزایی در شکل‌گیری بهتر گروه یا بخش بیماری‌های داخلی دام‌های کوچک داشتند. امیدواریم که سال‌های سال با صحت و سلامتی با ادامه فعالیت، بالای سر فرزندان خود باشند و ما هم در خدمت ایشان باشیم.»

وی در پایان اضافه کرد: «از دکتر کبیر و سایر همکاران ایشان تشکر می‌کنم که بانی خیر شدند و در بیستمین سالگرد تاسیس این جامعه، به‌عنوان سومین سالگردی یا سومین چهره‌ای که از او تجلیل می‌شود، دکتر آل داوود را انتخاب کردند. این امر بسیار پسندیده و نکویی است که دوستان در انجام آن همت کردند.»

 


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
0
3
سلام دوستان وهمکاران ما که فارغ التحصیل همین دانشکده هستیم وبعضی وقتا مراجعه می کنیم به داخل دانشکده راه نمی دهند تا چه رسد به دوستان سایر دانشکده ها
..............
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
0
4
...........‌‌‌‌.... در عمل انتظامات ورودی درب دانشکده برخلاف تصور ایشان عمل می کند.. یادم هست که در همان حوالی سال ۸۰ که ایشان رئیس دانشکده دامپزشکی بودند گرفتن ویزای شنگن از گرفتن اجازه ورود به دانشکده برای دانشجویان سایر دانشگاه ها بویژه دانشگاه آزاد راحت تر بود. اگر سری به دانشکده های دامپزشکی در اروپا و بخصوص آمریکا بزنید بهتر متوجه مفهوم باز بودن درب دانشکده بر روی عموم مردم می شوید. .............
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
0
3
باسلام خدمت دکتر قمصری
جنابعالی عضو شورای مرکزی تشکل مردم نهاد نظام دامپزشکی هستید . چرا می فرمایید فقدان تشکل مردم نهاد ؟
دلیل اصلی ، ضعف در مدیریت تشکل هست نه فقدان .
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
0
3
با درود
جناب دکتر قمصری عزیز
..............
خدا را گواه می گیرم بنده و مؤسساتی بارها به دانشکده و شما مراجعه کرده ایم در راستای اعتلای کار و فرهنگ دامپزشکی....اما ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
0
0
مشکل دامپزشکی نگاه از بالا به پایین مسئولان خود دامپزشکی هست. در ضمن کارهای فرمالیته و سطحی با هزینه های بالا.
نظر شما
ادامه