کد خبر: ۷۶۹۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
«دکتر سید جاوید آل‌داود» چهره ماندگار دامپزشکی حیوانات کوچک:
وی افزود: گفتم که ما در دامپزشکی، حیوانات بزرگ مثل گاو و شتر و حیوانات کوچک مثل گوسفند و بز داریم، چون اگر اسمی از سگ می‌آوردم، قطعا قبول نمی‌کردند و با همین ترفندها قضیه را حل کردیم و جامعه تشکیل شد!

حکیم مهر: «دکتر سید جاوید آل داوود» در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک و سومین بزرگداشت چهره ماندگار دامپزشکی حیوانات کوچک، با اشاره به اینکه فقدان اساتیدی چون دکتر آذری و دکتر سهرابی مصیبتی بود که برای دنیای علم و دانشکده دامپزشکی اتفاق افتاد، در مورد تاریخچه تاسیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک گفت:‌ «در سال 2001 بنده برای اولین بار به کنگره دام‌های کوچک در کانادا رفتم و بسیار از آن لذت بردم. بنده با مسئول آنجا برای عضویت ایران صحبت کردم و گفتند که ابتدا باید جامعه‌ای داشته باشید تا بعد بتوانید عضو جامعه جهانی شوید.»

به گزارش حکیم مهر، وی افزود: «پیگیری‌های زیادی کردیم و زمانی که می‌خواستیم انجمن حمایت از حیوانات را تاسیس کنیم، همه گارد می‌گرفتند. در نهایت توانستیم این کار را انجام دهیم و چند نفر از دوستان عضو هیات موسس شدند.»

دکتر آل داود ادامه داد: «در اولین مرحله گفتند که درخواست خود را باید به اطلاعات نیروی انتظامی ببرید. من و دکتر شیرانی رفتیم و چند سرهنگ در آنجا نشسته بودند و از ما پرسیدند که دامپزشکی حیوانات کوچک به چه معناست؟ من اجازه ندادم دکتر شیرانی صحبت کند و گفتم که ما در دامپزشکی، حیوانات بزرگ مثل گاو و شتر و حیوانات کوچک مثل گوسفند و بز داریم، چون اگر اسمی از سگ می‌آوردم، قطعا قبول نمی‌کردند و با همین ترفندها قضیه را حل کردیم و جامعه تشکیل شد!»

وی افزود: «اولین کنگره دامپزشکی حیوانات کوچک را برگزار کردیم و به جامعه جهانی نامه زدیم که جامعه را تشکیل دادیم و اولین کنگره را داریم و دعوت می‌کنیم که یک نفر از آنجا به ایران بیاید. رئیس جامعه جهانی گفت که خودم می‌آیم و سخنرانی هم می‌کنم. سال بعد درخواست کردیم که عضو جامعه جهانی شویم و در هیات مذکور سوال کردند که آیا خانم‌ها هم می‌توانند دامپزشکی بخوانند یا خیر؟ که خود رئیس توضیح دادند و ماجرا ختم به خیر شد.»

دکتر آل داود در پایان اظهار کرد: «زمانی که ما شروع به این کارها کردیم، برای همه خیلی عجیب بود. هیچ‌‌کس نمی‌دانست که حمایت از حیوانات چیست و در اداره ثبت شرکت‌ها هم می‌گفتند که نمی‌توانیم چنین شرکتی را ثبت کنیم. اما امروز می‌بینیم که تابلوی اعلانات دامپزشکی کشور، حیوانات کوچک است و تنها چیزی که به شکل گسترده در چشم همه است، همین جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک است که دوستان عزیز در آن زحمت می‌کشند.»

 


انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
4
14
واقعا خدا خیرت بدهد دکتر آل داوود. من آن زمان دانشجو بودم و شخصا فعالیت های شما را دنبال میکردم و آرزو میکردم روزی مانند شما شوم. خدا عمرت بدهد.
چ چ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
4
8
خیردنیاوآخرت نصیبت باد سیدجان دکتر بااحساس ومسئولیت امیدوارم درجامعه ایران همه ملت وملل جهان نسبت به حیوانات این اولین مخلوقات ساکن کره زمین قبل ازخلقت انسانها مهربان ومسئول باشند جهان بدون وجودحیوانات درجامعه مانند نشستن دریک ترن آهنین است، دست مریزاد نامت بلند وماندگار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
3
11
وجود افراد خردمند در جامعه یعنی همین. چه ال داود این جامعه را راه می انداخت چه راه اندازی نمی کرد امروز همین وضعیت را در دام کوچک داشتیم. نکته تیزبینی و خردمندی آل داود است که آن روز به فکر ساماندهی امروز بود.

خردمندانمان را ارج نهیم.
خدا قوت آل داود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
3
5
نکته ظریف دیگری که آل داود قطعا در اخذ مجوز از آن بهره برد واژه "جامعه" است.
دکتر میرخلف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
2
8
ورود بیشتر در عرصه های علمی دامپزشکی دام کوچک توسط شما قطعا افتخار آفرین است و ارزوی موفقیت شما و رهایی از تنگ نظری ها را از خداوند متعال خواستارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
1
1
حمایت واقعی از حقوق حیوانات ، حقوق تمامی حیوانات را در می گیرد (فارغ از نوع حیوان و محل زیست آن) متاسفانه در انجمن حمایت از حیوانات فقط از حقوق صاحبان سگ و گربه(به ویژه که در آپارتمان نگهداری می شوند) حمایت می شود
از نظر این افراد معدومسازی سگ های ولگرد و فاقد صاحب در ایران نقض حقوق حیوانات است ولی در کشورهای غربی نقض حقوق حیوانات نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
0
0
حقوق حیوانات داریم ؟؟؟؟؟!!!!!
الان در ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
1
درود بر دکتر جاوید آل داوود . سالم و شادکام باشید
نظر شما
ادامه