کد خبر: ۷۷۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان بیان کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسی، علت مرگ تعدادی باکلان (نوعی پرنده دریایی) در ساحل جفرود شهرستان خمام، خفگی در تور ماهیگیران عنوان شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «تورج صادقی» عصر پنجشنبه افزود: بررسی همه جوانب در خصوص موضوع یادشده از جمله بیماری، در دست انجام است؛ نتایج بررسی بیماری پس از بررسی دامپزشکی اعلام می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به سبک زندگی و نوع تغذیه این گونه پرندگان، هر ساله با آغاز فصل صید در دریای کاسپین و وجود دام‌های صیادان در دریا شاهد خفه شدن تعدادی از این گونه پرندگان در تورهای ماهیگیری هستیم.

گفتنی است؛ باکلان یک واژۀ روسی است و نام‌های دیگر این پرنده قره‌قار، قره‌غاز، دارغازاست. باکلان‌ها در سرردۀ خانوادهٔ باکلانان جای می‌گیرند. باکلان‌ها نوک انحنادار یا داسی‌شکل دارند که نوک آنها به سمت پائین خمیده شده است. در بین انگشتان پاهای آنها پرده‌ کامل به هم پیوسته وجود دارد که از مشخصات پرندگان دریایی است.

گیلان اگرچه یکی از کوچکترین استان‌های کشور است و ۹ دهم از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد اما دارای پتانسیل‌های ملی و جهانی بسیار است و پرندگان که یکی از مهمترین شاخص‌های حیات وحش در دنیاست ظرفیت عظیم پرنده نگری را برای این استان رقم زده است؛ تعداد ۵۳۳ گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان ۶۰ درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند و تالاب‌های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی بویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان مهاجرت پرندگان را به خود اختصاص می دهند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
4
5
با سلام... در سواحل استان گلستان نیز تلفات وجود دارد و در حال افزایش بوده و حتی در طیور بومی آنفلوآنزای حاد پرندگان نیز گزارش شده خدا به داد مرغداران صنعتی ابن استان با ابن همه تراکم برسه.... لطفا سازمان بررسی فرماید...
نظر شما
ادامه