کد خبر: ۷۷۶۲۲

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت: تب برفکی دام در برخی از مناطق روستایی استان مشاهده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، مدیر کل دامپزشکی گیلان با اشاره به اهمیت مایه کوبی دام در فصل زمستان گفت: شیوع بیماری تب برفکی دام در برخی از مناطق روستایی گیلان دیده شده و دامداران باید نسبت به مایه کوبی دامهایشان اقدام کنند

«دکتر هادی بابایی» افزود: دامداران گیلان برای پیشگیری از این بیماری و تلف شدن دامهایشان دریافت واکسن تب برفکی را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه واکسن تب برفکی به اندازه کافی در استان موجود است و جای نگرانی نیست گفت: علت شیوع این بیماری مراجعه نکردن برخی دامداران به دامپزشکان است.

به گفته هادی بابایی، وجود بازار‌های سنتی، قاچاق دام‌های غیرمجاز و حمل دام زنده بجای گوشت از دلایل عمده شیوع بیماری تب برفکی در استان عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان تصریح کرد: بیماری تب برفکی فقط دام را آلوده می‌کند و خوردن گوشت دام آلوده موجب انتقال این بیماری به انسان نمی‌شود.

وی با اشاره به علائم بیماری تب برفکی گفت: ویروس تب برفکی موجب ایجاد زخم در سم و دهان دام می‌شودو به همین علت به بیماری سم و دهان درد معروف است

واکسن تب برفکی ۳ تا چهار ماه موجب پیشگیری از ابتلای دام به این بیماری می‌شود، این بیماری ده روز بعد از درمان از بین می‌رود.

 

نظر شما
ادامه