کد خبر: ۷۷۸۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو هیات مدیره جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر سیاوش جباری‌زاده» افزود: در حوزه دام کوچک، برخی معضلات از جمله مالیات، شهرداری و... به شکل خیلی فوری است و لازم است که سریع به آن رسیدگی شود ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو هیات مدیره جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک در پاسخ به سؤال حکیم مهر مبنی بر اینکه پس از برگزاری انتخابات و تعیین شورای نظام دامپزشکی استانها، انتظار شما از این شورا چیست و این شورا چه رویکردی را باید در پیش بگیرد؟ گفت: «صنف دامپزشکی از دام کوچک گرفته تا طیور، مواد غذایی، دام بزرگ و... گسترده شده و انگار خود متشکل از اصناف کوچکتری هست که هر کدام دغدغهها و انتظارات خود را دارند و بنده به عنوان عضو هیات مدیره جامعه دامپزشکان حیوانات کوچک، از این منظر به آن نگاه میکنم. در حوزه دام کوچک، برخی معضلات از جمله مالیات، شهرداری و... به شکل خیلی فوری است و لازم است که سریع به آن رسیدگی شود و چیزی نیست که بگوییم میتوان آن را مشمول زمان کرد. برخی موارد اما ریشهایتر است؛ مانند قوانینی که در این حوزه وجود دارد.»

«دکتر سیاوش جباریزاده» در گفتوگو با حکیم مهر با اشاره به فعالیت دو ارگان تصمیمگیرنده در حوزه دامپزشکی شامل نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی، ادامه داد: «انتظارات ما باید تا حدی باشد که از دست نظام بر میآید، لذا اولین مساله پرداختن به فعالیتهای فورسماژور و بحث بعدی اصلاح قوانین قدیمی است که دیگر در مورد دام کوچک کاربردی نیست. خیلی از این قوانین به ۵۰ سال پیش و زمانی میرسد که دام کوچک به این شکل در سطح جامعه مطرح نبود؛ این قوانین باید به روز و اصلاح شود و اصلیترین خواسته ما از شورای جدید نظام دامپزشکی همین است.»

وی ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت اتاقهایی از اصناف مختلف داخل صنفی مثل دام کوچک، دام بزرگ و... تصریح کرد: «خوشبختانه دوستانی که الان در نظام هستند و در دوره قبل هم حضور داشتند، دید بسیار بازتری نسبت به دامپزشکی دارند و بعضا خود آنها در حوزه دام کوچک فعال هستند و کار خصوصی انجام میدهند و این فوقالعاده است. لذا باید به این سمت برویم که افراد از بخش خصوصی باشند تا مشکلات برای آنها ملموستر باشد. رویکرد دوره قبل نظام دامپزشکی خیلی خوب بود و فکر میکنم اقبالی که دوباره به همان افراد نشان داده شد، گواه رویکرد صحیح آنهاست. اگر همان روند ادامه پیدا کند خوب است و با همین رویه قادر هستیم که خیلی کارها انجام دهیم.»

عضو هیات مدیره جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک با بیان اینکه اخذ مشورت از تشکلها و انجمنهای مختلف دام کوچک بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: «جامعه دامپزشکی دام کوچک تخصصیترین تشکل در این حوزه است و ما برای هر تصمیمی که قرار است گرفته شود، باید این رویکرد را داشته باشیم. متاسفانه در کشور ما برخی تصمیمات از سوی افرادی گرفته میشود که شاید خیلی مشکلات صنف را لمس نمیکنند، در حالی که این افراد باید برای هر قانون، مصوبه و هر اقدام جدیدی که قرار است انجام شود و همچنین اصلاح قوانین قبلی، از تشکلهای خصوصی که مستقیما با مشکلات دست و پنجه نرم میکنند، مشورت بگیرند.»

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
0
6
سلام آقای دکتر
باید به شوخی هم که شده به شما عرض کنم که بروید و روزی صد هزار مرتبه شکرگزاری کنید که برای حیوانات خانگی قانونی وجود ندارد و روزی صدهزار مرتبه دیگرهم( تا حالا شد دویست هزار مرتبه) از خداوند درخواست کنید که کسی قانون جدید برای حیوانات خانگی ننویسد و تصویب نکند( که البته نوشته اند و تصویب هم می کنند) یقینا شما می خواهید به این چشم سرمه بکشید ولی مواظب باشید که خیلی ها می خواهند این چشم را کور کنند!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
0
1
دامپزشکی بی درو پیکراست اصلان به درد دامدار نمی رسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
پارازیت
دامدارا که خودشون یه پا دامپزشکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
0
باسلام
اینکه ازبخش خصوصی باشددر شورای نظام خوب است به شرط اینکه تضادمنافع مانع ازرسالت واقعی انهانشود
الان بین اعضاشورای مرکزی افرادی هستند که هم شرکت پخش دارودارندهم درمانگاه دارندهم داروخانه دارند وهم درمسندقدرت استان هستندکه همه راباهم درکنارعضوشورای مرکزی هستند که این همه امورخارجه باهم برای یک نفرتصمیم گیربسیارخطرناک است
چراکه احتمال رانت خواری ومنافع شخصی ونیز بااستفاده ازابزارهای قانونی می تواندهرمانعی رابااستفاده ابزاری آزمایشگاه های قدرت ومراودات اداری به نفع شخصی استفاده وباسیاه نمایی وپرونده سازی برای هرمنتقد ولوسازنده مقابله ودرهییت بدوی بامحکوم کردن فرد منتقدیاکسی که ازشرکت خریدنکرده صدورپروانه یاتمدیدپروانه وی رابه تعویق انداخته وبه ظاهرقانونی مانع سایررقباشود
پس اینکه صرفابخش خصوصی درشورای مرکزی باشد ممکن است بسیارانی زاومشکلاتی رابرای سایرین پدیدآوردن مانند محدودیت محصوریت و
نظر شما
ادامه