کد خبر: ۷۸۷۲

حکیم مهر - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات مرغ و جوجه یکروزه با توجه به اعلام پاک بودن محصولات ایران از آنفلوآنزای پرندگان و هماهنگی با کشورهای موردنظر بعد از پایش هفتگی و تثبیت سالم بودن محصول محدودیتی ندارد.

سعادت‌الله عباسی در دیدار با تشکل‌ها و واحدهای تولیدی در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: این اقدام در شهرهای شمال کشور انجام شده است و استان کردستان هم می‌تواند بعد از گذشتن از کانال تأیید سلامت محصول، مازاد تولید مرغ گوشتی خود را به خارج از کشور صادر کند.

وی درباره گازکشی مرغداریها، دامداریها و واحدهای تولیدی افزود: درکنار طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت، می‌توان واحدهای تولیدی را گازکشی کرده و همچنین تسهیلات مرتبط با آن را از محل بهینه‌سازی سوخت تأمین کرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی بیان کرد: درمورد بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت صنایع، خوراک دام و طیور و نیز دیگر حوزه‌های مرتبط با کشاورزی جایگاه تسهیلات آنان در معاونت آب و خاک و امور مهندسی تعریف شده و می‌توانند تسهیلات خود را در مبحث بهینه‌سازی مصرف انرژی از این کانال اخذ کنند.

تقویت و توانمندسازی تشکل‌ها جزء اصلی‌ترین دغدغه‌های وزارت جهادکشاورزی است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تشکل‌های توانمند و یکپارچه می‌توان با واگذاری بخشی از کارها به آنها به سمت تولید پایدار گام برداشت و تقویت و توانمندسازی آنان جزء اصلی‌ترین دغدغه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

عباسی در ادامه بیان کرد: مشکلات صنعت دام و طیور را با کمک بخش خصوصی و تشکلها می‌توان به آسانی حل کرده و تداوم تولید فقط به وسیله همکاری در بخش دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است.

وی راه‌اندازی زنجیره‌های تولیدی را نیاز تشکل‌ها و واحدهای تولیدی دانست و افزود: درمورد تنظیم بازار، تنظیم نهاده‌ها، مسائل بعد از فروش، فرآوری محصول و صنایع تبدیلی را در قالب تشکل‌ها می‌توان توانمند کرده و قانونی را برای آنها پیش‌بینی کرد.

وی اظهار کرد: تحقیق و آموزش اصول علمی از مهمترین مباحثی است که موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان و تقویت تولید پایدار می‌شود.

عباسی درباره بدهی‌های تشکل‌ها و بهره‌وران به سیستم بانکی خاطرنشان کرد: پس از رایزنی با بانک‌ها خصوصا بانک کشاورزی از موضوع بند 28 قانون بودجه امسال کلیه تولیدکنندگان صنعتی، کشاورزی و معدنی اگر بدهی دارند می‌توانند بدهی خود را به صورت پنج ساله تقسیط کرده و از فهرست بدهکارها حذف شده و جریمه‌های آنان بخشیده شود.

وی افزود: بانک‌ها باید دو نوع سود پرداخت کنند سود پس از سررسید و سود مطالبات جاری که برآورد این دو سود با مبلغ اعتبار در نظر گرفته می‌توان سود پس از سررسید را پرداخت کرد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه