کد خبر: ۷۹۰۰

حکیم مهر - کشتارگاه صنعتی نکا احداث می شود.

مرتضی حسنی با اعلام این خبر گفت : پروانه ساخت این کشتارگاه از سه ماه قبل گرفته شده و با احداث کشتارگاه صنعتی در مقیاس کوچک در شرق مازندران، از این پس کشتارهایی که اتفاق می‌افتد جلوگیری می‌شود.

وی ساخت کشتارگاه صنعتی در نکا را از نیازهای مبرم شهرستان و شرق مازندران عنوان کرد که با راه‌اندازی آن قسمت زیادی از مشکلات کشتار به‌صورت سنتی و غیربهداشتی برطرف می‌شود.

حسنی ابراز داشت: وجود کشتارگاه قدیمی در گذشته موجب بروز نگرانی‌هایی در مردم منطقه شده بود که با بسته شدن و تعطیلی آن توسط دامپزشکی، اقدام به ساخت کشتارگاه صنعتی در نکا شد.

شهردار نکا یادآور شد: اکنون با اخذ مشاور و نقشه ساخت این کشتارگاه به‌دنبال تخصیص مناسب منابع مالی هستیم تا با ساخت و ساز به‌موقع، مشکلات ناشی از کشتارهای غیراصولی را برطرف کنیم.

حسنی بیان داشت: این کشتارگاه برای سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه به محوریت نکا ساخته می‌شود و در آن رابطه نیازمند جذب اعتبارات مناسب هستیم.

وی با بیان اینکه از تمام سرمایه‌گذارانی که در این پروژه همکاری کنند، حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: از هر فرد یا مؤسسه‌ای که توان سرمایه‌گذاری در این طرح و پروژه را دارد استقبال می‌کنیم تا در ساخت این پروژ‌‌ه تسریع شود.

شهردار نکا با اشاره به اینکه 51 درصد هزینه ساخت این کشتارگاه از سوی شهرداری تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: 49 درصد دیگر نیز توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه حذف کشتارگاه‌های سنتی در دستور کار کشوری قرار دارد، یادآور شد: با راه‌اندازی کشتارگاه‌های صنعتی در مناطق مختلف می‌توان به کشتار سالم اطمینان داشت و به راحتی گوشت را مصرف کرد.

حسنی با یادآوری اینکه در کشتارگاه‌ صنعتی دام بر مسائل بهداشتی و شرعی کشتار نظارت کامل صورت می‌گیرد، عنوان کرد: خودروهای حمل کننده گوشت و کارکنان شاغل در این زمینه نیز مورد نظارت هستند.

وی با اشاره به اینکه کشتار غیربهداشتی در بسیاری از موارد شهروندان را با مشکل مواجه کرده بود، تصریح کرد: به‌زودی این مشکلات برطرف می‌شود.

شهردار نکا با تاکید بر تامین بهداشت و سلامت پروتئین مورد نیاز مردم با افتتاح این کشتارگاه بیان داشت: با آغاز عملیات ساختمانی و تجهیز کشتارگاه صنعتی نکا، در آینده‌ای نزدیک شاهد کشتار مناسب دام در شرق مازندران هستیم.

وی ادامه داد: کشتارگاه‌های سنتی همه امکانات لازم را دارا نیستند بنابراین با استفاده از کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان بسیاری از این مشکلات از قبیل سیستم فاضلاب استاندارد، رفع اصولی ضایعات و وجود آلایندگی زیست محیطی حل می‌شود.

این مسئول متذکر شد: با اخذ پروانه، ساخت کشتارگاه صنعتی در مقیاس کوچک در نکا عملیاتی شده و با راه‌اندازی این کشتارگاه شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه و شهرهای خلیل‌شهر و رستم‌کلا می‌توانند از این کشتارگاه که در فاصله‌ نزدیک‌تری نسبت به شهرستان جویبار قرار دارد، استفاده کنند.

حسنی در پایان اذعان داشت: وجود برخی از قصابی‌های مشکل آفرین نیز از مشکلات شهرستان است که باید قصابی‌هایی که مشکل بهداشتی دارند بسته شوند و در این رابطه توسط دستگاه‌های مربوطه پیگیری جدی انجام شود.

 

نظر شما
ادامه