کد خبر: ۷۹۵۳

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت : صدور مجوز جوجه ریزی از سوی شبکه های دامپزشکی برای واحدهای گوشتی الزامی است.
دکتر مجید مختاری در جلسه شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی مازندران افزود : به منظور جلوگیری از بروز و شیوع انواع بیماریهای طیور در سطح مرغداریها، شبکه های دامپزشکی شهرستانها اقدام به صدور مجوز جوجه ریزی برای واحدهای گوشتی می کنند و بر این موضوع نظارت می‌نمایند.
وی در جمع رؤسای شبکه‌های دامپزشکی و ادارات ستادی اداره کل دامپزشکی مازندران افزود : حفظ و نگهداری این سرمایه عظیم در استان به عهده ما است و باید با تمام توان خود با مد نظر قرار دان ضوابط و اجرای دستورالعمل های موجود سازمان دامپزشکی کشور در حفظ این سرمایه عظیم کوشا باشیم.

مختاری در ادامه توجه همگان را به موضوع تفاهم نامه بین مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی کشور و مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی جلب نمود و خواستار اهتمام و توجه بیشتر مسئولین شهرستانها در کنترل و نحوه صدور مجوز برای واحد های گوشتی شد.

وی همچنین با ابراز تأسف از عدم رعایت اصول بیوسکیوریتی ( اقدامات امنیت زیستی و قرنطینه ای ) در واحدهای گوشتی و وجود واحدهای غیر مجاز گفت : باید به فکر نحوه برخورد و جلوگیری از افزایش واحدهای غیر مجاز و ساماندهی اینگونه واحدها در سطح استان باشیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران اقدامات پیشگیرانه کارشناسان این اداره کل را قابل تحسین دانست و از مرغداران استان خواست تا با مامورین و کارشناسان بهداشتی دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند.

گفتنی است پیرو برگزاری این جلسه مقرر گردید به منظور جلوگیری از بروز و شیوع انواع بیماریهای طیور و همچنین حفظ و صیانت از این سرمایه عظیم در استان کلیه واحدهای گوشتی مازندران قبل از جوجه ریزی و پرورش طیور در واحدهای دارای پروانه نسبت به مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان و تکمیل فرم های مربوطه اقدام نمایند و شبکه ها نیز نظارت های لازم را در طول دوره پرورش بر آن واحد داشته باشند.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه