کد خبر: ۷۹۹۹

حکیم مهر - مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولید‌کنندگان فراورده‌های لبنی طی نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت آزادسازی واردات شیر خشک را در خواست کرد.
مجید علیداد طی نامه‌ای به معاونت توسعه بازرگانی وزارت صنعت و معدن وتجارت اعلام کرد:‌ پیرو جلسات متعدد و مکرر با دامداران در مورد تامین شیر خام مورد نیاز صنایع که بیش از ۷ ماه به طول انجامیده هیچگونه حاصلی نداشته است، فقط عوارض ناشی از کمبود شیر خام و افزایش بی‌رویه و مدام قیمت شیر خام و بالطبع کمبود و افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی، گریبانگیر مصرف‌کنندگان شده است، به طوری که هر روز شاهد کم شدن سهم لبنیات از سفره غذایی مردم بوده که عوارضات نامطلوب را در سال‌های آینده در پی خواهد داشت.
در این نامه تاکید شده است: با توجه به اینکه آمار تولید شیر خام کشور ارایه شده توسط وزارت محترم جهاد کشاورزی مقرون به واقعیت نبوده (حداقل در چرخه فرآوری صنعتی) و کمبود شیر خام شدیدا محسوس بوده و در این وانفسای کمبود شیر خام، بخشی از آن تبدیل به شیر خشک می‌گردد، تقاضا دارد در جهت تنظیم بازار لبنیات و جلوگیری از هدایت شیر خام برای تبدیل به شیر خشک (اصطلاحا سوزاندن شیر)، هر چه سریعتر تمهیدات لازم را در جهت واردات شیر خشک به میزان کنترل شده مبذول دارید.
بدیهی است در صورت عدم تامین شیر خشک مورد نیاز صنایع و ادامه روند تبدیل شیر خام مورد نیاز مردم به شیر خشک، تبعات ناگواری را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.
گفتنی است واردات شیر خشک از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع شده و اتحادیه‌های لبنی ادعا دارند بخشی از شیر خام کشور به همین دلیل برای تولید شیر خشک استفاده می‌شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه